تلکس خوزنا : قيمت موبايل در سامانه ۱۲۴ اعلام مي‌شود
پنجشنبه، 12 تیر 1399 - 18:33     کد خبر: 89022

ميزان: رئيس انجمن واردكنندگان موبايل از شركت‌هاي واردكننده خواست تا همچون گذشته به درج قيمت‌ها در سامانه ۱۲۴ ادامه دهند و به هيچ عنوان در اين زمينه كوتاهي نكنند.

براساس اعلام روابط عمومي انجمن واردكنندگان موبايل؛ حسين غروي رام ضمن اشاره به لزوم شفاف سازي در تمام سطوح اقتصادي گفت: طي سال‌هاي اخير با پيدايش سامانه‌هاي متعدد در حوزه بازرگاني و خدمات، نظارت بر اين بخش بيش از پيش شده و تخلفات به حداقل رسيده است. اين اتفاق در جريان تامين و عرضه كالا تاثيرات مثبتي را ايجاد كرده است و اتصال اين سامانه‌ها به يكديگر شرايط را روزبروز بهتر نيز خواهد كرد.

وي سامانه‌هاي مركز توسعه تجارت الكترونيك، همتا، ۱۲۴ و سامانه جامع گارانتي را شبكه‌اي هوشمند به منظور شفاف سازي دانست و افزود: ما در انجمن واردكنندگان موبايل همواره از همكاران خود خواسته‌ايم تا مبتني بر عملكرد اين سامانه‌ها قدم بردارند. در همين راستا ثبت قيمت تمام شده موبايل‌هاي وارداتي و آماده عرضه در سامانه ۱۲۴ مكررا مورد تاكيد ما قرار گرفته است. طبق مصوبه وزارت صمت شركت‌هاي واردكننده مكلف به اعلام قيمت‌ها به اين سامانه هستند. از اين رو واردكنندگان تلفن همراه نيز از اين قائده مستثنا نيستند و بايد به صورت مداوم قيمت موبايل‌هاي وارداتي خود را به اين سامانه اعلام كنند.

به گفته غروي رام اين سامانه در حمايت از حقوق مصرف كننده راه اندازي شده است و بايد جهت حفظ حقوق مصرف كنندگان و آگاهي ايشان از قيمت واقعي موبايل‌هايي كه خريداري كرده اند هيچ كوتاهي صورت نگيرد.

رئيس هيئت مديره انجمن واردكنندگان موبايل گفت: بناست در آينده‌اي نزديك با درخواست انجمن واردكنندگان موبايل و فراهم كردن زيرساخت‌ها، سازمان حمايت با همكاري سامانه همتا و مركز توسعه تجارت الكترونيك قيمت موبايل خريداري شده را همزمان با روشن شدن گوشي براي مصرف كننده پيامك كند. به اين ترتيب مصرف كننده از قيمت واقعي گوشي و اينكه كدام واردكننده آن را وارد كشور كرده است مطلع خواهد شد. از اين رو اعلام دقيق قيمت‌ها توسط واردكنندگان همچون گذشته به سامانه ۱۲۴ به شفافيت و تسهيل اين فرايند كمك خواهد كرد.


برگشت به تلکس خبرها