تلکس خوزنا : سهميه تاكسي‌هاي اينترنتي افزايش يافت
پنجشنبه، 12 تیر 1399 - 18:34     کد خبر: 89023

خبرگزاري ايرنا: سهميه سوخت تاكسي‌هاي اينترنتي با هدف حمايت از كسب و كارهاي اينترنتي و تامين نياز اين بخش، ۲۵ درصد افزايش يافت.

«هومن دميرچي» مدير عمليات تاكسي آنلاين تپسي، ظهر پنج‌شنبه درباره چگونگي پيگيري‌هاي انجام شده درباره افزايش سهميه تاكسي‌هاي اينترنتي گفت: از آذر سال قبل كه سهميه‌بندي‌ها براي رانندگان تاكسي‌هاي اينترنتي آغاز شد، سهميه آن‌ها را هفت ليتر براي هر ۱۰۰ كيلومتر تعريف كردند.

وي افزود: اين عدد واقعا كافي نبود و رانندگان فشار زيادي را تحمل مي‌كردند. در شهر تهران معمولا ماشين‌ها در هر ۱۰۰ كيلومتر ۹ ليتر را مصرف مي‌كنند. علاوه بر اين مساله از زماني كه كرونا در كشور شيوع پيدا كرد و كسب و كارها با مشكلات رو به رو شدند و وضعيت اقتصادي رو به وخامت گذاشت، فشار بر رانندگان بيشتر از قبل شد.

دميرچي اشاره كرد: كم شدن ميزان درآمد و درخواست‌هايي كه رانندگان تاكسي‌هاي اينترنتي براي رسيدگي به مشكلات‌شان داشتند باعث شد مذاكراتي را با كارگروه سوخت وزارت كشور و وزارت نفت آغاز كنيم تا با افزايش سهميه تاكسي‌هاي اينترنتي و نزديك كردن ميزان آن به عدد واقعي مورد نياز، از فشار وارده به رانندگان كاسته شود.

وي خاطرنشان كرد: تمام مجموعه‌هايي كه در اين مدت با آن‌ها مذاكره كرديم، از اين مساله حمايت كردند و در نهايت پس از چند ماه مذاكره، براي رانندگان سهميه ۸.۷۵ ليتر براي ۱۰۰ كيلومتر در نظر گرفته شد. از اين به بعد هم به همين شكل پيش خواهد رفت.

مدير عمليات تاكسي آنلاين تپسي افزود: ما اين كار را آغاز كرديم و پس از مدت كوتاهي مجموعه‌هاي ديگر هم براي حمايت به ما پيوستند. ضمن اين كه پس از اين نيز براي سهولت زندگي رانندگان و معيشت آن‌ها مذاكره خواهيم كرد.

دميرچي از واريز شدن سهمين بنزين مربوط به يك ماه گذشته (۲۱ ارديبهشت تا ۲۰ خرداد) خبر داد.


برگشت به تلکس خبرها