تلکس خوزنا : زمان مرحله دوم انتخابات مجلس تغيير نمي‌كند
جمعه، 13 تیر 1399 - 13:33     کد خبر: 89029

برنا : رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: زمان تعيين‌شده براي برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس، تغيير نخواهد كرد. از ستاد ملي مديريت بيماري كرونا استعلام گرفته‌ايم و آن‌ها اعلام كردند كه با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي وزارت بهداشت، وزارت كشور مي‌تواند مرحله دوم انتخابات مجلس را طبق زمان مقرر و تعيين‌شده برگزار كند.

معاون سياسي وزير كشور گفت: هم در مورد مرحله دوم مجلس كه در شهريورماه برگزار خواهد شد و هم براي انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ نظر كارشناسان وزارت بهداشت را به عنوان مرجع، جويا خواهيم شد.

«جمال عرف»، معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات كشور، در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال تغيير در نحوه و زمان برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس و همچنين انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ با توجه به تداوم بيماري كرونا وجود دارد يا خير؟ گفت: قاعدتا هم در مورد مرحله دوم مجلس، كه در شهريورماه برگزار خواهد شد و هم براي انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ نظر كارشناسان وزارت بهداشت را به عنوان مرجع موضوع، جويا خواهيم شد و يقينا هر نظري كه وزارت بهداشت در اين باره ارائه دهد، به همان عمل خواهيم كرد.

او افزود: در مورد مرحله دوم انتخابات مجلس، مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا بر اين شد كه ما با رعايت پروتكل‌هاي مربوطه، انتخابات را برگزار كنيم. يقينا جلساتي را با كارشناسان در وزارت بهداشت برگزار خواهيم كرد و در نهايت براساس پروتكل اعلامي آن‌ها، مرحله دوم را در ۱۸ حوزه انتخابيه برگزار خواهيم كرد.

معاون سياسي وزير كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال به تعويق افتادن انتخابات ۱۴۰۰ به دليل شرايط كرونا در كشور وجود دارد يا خير؟ تصريح كرد: در مورد انتخابات ۱۴۰۰ هم يقينا بدين‌گونه است. البته اميدواريم تا آن زمان، بيماري كرونا مديريت شده باشد و واكسن آن هم كشف و توليد شود تا مشكلي در اين باره، رخ ندهد.

جمال عرف بيان كرد: در هر حال در مورد انتخابات ۱۴۰۰، هر پروتكلي ارائه شود طبق آن در وزارت كشور عمل خواهيم كرد.

رئيس ستاد انتخابات كشور ادامه داد: زمان تعيين شده براي برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس، تغيير نخواهد كرد. از ستاد ملي مديريت بيماري كرونا استعلام گرفته‌ايم و آن‌ها اعلام كردند كه با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي وزارت بهداشت، وزارت كشور مي‌تواند مرحله دوم انتخابات مجلس را طبق زمان مقرر و تعيين شده برگزار كند و وزارت كشور هم به آن عمل خواهد كرد.

جمال عرف در خصوص اينكه آيا الكترونيكي شدن انتخابات در دستور كار است يا خير؟ تاكيد كرد: تلاش خواهيم كرد با همكاري شوراي نگهبان، مرحله دوم را به‌صورت الكترونيكي برگزار كنيم و هر چيزي از جمله استمپ كه موجب سرايت بيماري كرونا مي‌شوند را يقينا حذف خواهيم كرد. در حال حاضر در فرايند الكترونيكي شدن فقط صندوق رأي باقي مانده است. اگر صندوق رأي هم به فرايند الكترونيكي شدن برسد، يقينا همه مراحل اجرايي خواهد شد.

او اشاره كرد: هفته آينده نيز با معاونت ذي‌ربط در شوراي نگهبان جلسه خواهيم داشت و در نتيجه، به هر جمع‌بندي دست پيدا كرديم ان‌شاءالله همان را عملي خواهيم كرد.


برگشت به تلکس خبرها