تلکس خوزنا : شرايط تحصيل مشمولان كنكوري
شنبه، 14 تیر 1399 - 07:55     کد خبر: 89031

رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد آن دسته از مشمولان متقاضي شركت در كنكور كه معافيت تحصيلي و فرجه‌ يكساله‌شان براي تحصيل به پايان رسيده بايد پس از كنكور خود را براي اعزام به سربازي معرفي كنند اما با آغاز كلاس‌هاي درسي از خدمت ترخيص خواهند شد. 

ايسنا: امير دريادار غلامرضا رحيمي‌پور  دراين‌باره گفت: ستادكل نيروهاي مسلح در راستاي حمايت از متقاضيان شركت در كنكور ، براي آن‌دسته از مشمولان داراي مدرك ديپلم كه تحصيل خود را در سال ۹۸ به اتمام رسانده‌اند و مهلت يكساله‌شان نيز براي اعزام به سربازي به پايان رسيده است، اين امكان را فراهم كرد تا بتوانند در كنكور سال ۹۹ هم شركت كنند، اما بايد ظرف حداكثر يك هفته پس از شركت در كنكور با مراجعه به دفاتر پليس + ۱۰ براي تعيين تكليف وضعيت خدمتي خود و اعزام به سربازي اقدام كنند. 

وي ادامه داد:‌ بنابراين اين دسته از افراد نبايد تا زمان اعلام نتايج كنكور صبر كنند و حتما بايد يك هفته پس از برگزاري كنكور به دفاتر پليس+۱۰ مراجعه كنند، درغير اينصورت مشمول غايب محسوب خواهند شد و در صورت قبولي در دانشگاه نيز نمي‌توانند وارد دانشگاه شوند.

رحيمي‌پور تصريح كرد:‌ براي جلوگيري از اين مشكل لازم است كه مشمولان وضعيت خدمتي خود را مشخص كنند. اين افراد هيچ نگراني نداشته باشند چرا كه در صورت قبولي در دانشگاه امكان ترخيص آنان وجود دارد و به محض آغاز كلاس‌هاي درس نيز اين افراد از سربازي ترخيص شده و مي‌توانند وارد كلاس‌هاي درس شوند.

رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح درباره اينكه آيا اين افراد پس از اتمام تحصيل دوباره بايد مراحل آموزشي را از اول طي كنند يا خير به ايسنا گفت:‌ اينطور نيست و ديگر نيازي به اعزام به دوره آموزشي نيست. همچنين مدت طي شده در دوره سربازي اين افراد نيز ذخيره شده و پس از اعزام مجدد اين مدت كسر خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردي سه ماه از خدمت خود را سپري كرده و سپس وارد دانشگاه شده باشد، پس از اعزام دوباره به سربازي اين مدت از كل مدت خدمتش كسر خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها