تلکس خوزنا : آغاز ثبت‌نام وام كرونا براي مشاغل فاقد بيمه از دوشنبه
شنبه، 14 تیر 1399 - 19:31     کد خبر: 89044

وزارت كار با ارسال پيامك به متقاضيان و صاحبان مشاغل فاقد بيمه و آسيب ديده از كرونا از آنها دعوت كرده تا از روز دوشنبه (۱۶ تير ماه) به سامانه كارا مراجعه و براي دريافت وام كرونا ثبت‌نام كنند.

 ايسنا: ارسال پيامك دعوت متقاضيان تسهيلات كرونا كه فاقد بيمه هستند از پنجشنبه گذشته آغاز شده و همچنان كه پيش از اين معاونت اشتغال وزارت كار اعلام كرده بود طي مذاكرت صورت گرفته با دستگاههاي مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاههاي فاقد بيمه مورد بررسي و احصا قرار گرفته و مقرر شده ليست افرادي كه هويت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، هرچه سريع‌تر ارائه شود.

پرداخت تسهيلات حمايتي به شاغلين كسب و كارهاي آسيب ديده از كرونا و فعالان اقتصادي ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه اغاز شده است و مشموليان براي گرفتن وام به بانكها معرفي شده‌اند.طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت كار فرصت ثبت‌نام تا پايان ماه جاري همچنان باقي است و افراد با مراجعه به سامانه كارا مي‌توانند براي بهره‌مندي از تسهيلات حمايتي كرونا ثبت‌نام كنند.

بر اين اساس بنگاههايي كه كد كارگاهي و شاغل بيمه شده داشته، از سال گذشته تاكنون فعال بوده و نيروهاي كار خود را تعديل نكرده باشند مشمول دريافت تسهيلات حمايتي كرونا قرار مي‌گيرند.اين بنگاهها پس از تاييد اطلاعات از سوي داده‌هاي تامين اجتماعي، توسط ستاد ملي كرونا براي پرداخت تسهيلات حمايتي انتخاب و معرفي مي‌شوند.

ارسال پيامك اطلاع‌رساني و دعوت از متقاضيان مشمول دريافت تسهيلات از صبح روز پنجشنبه ۱۲ تير ماه آغاز شده و متقاضيان مي‌توانند از روز دوشنبه ۱۶ تيرماه با مراجعه به سامانه كارا براي دريافت تسهيلات حمايتي كرونا ثبت‌نام كنند.با توجه به آنكه شرط پرداخت تسهيلات حمايتي كرونا داشتن كد كارگاهي و شاغل بيمه شده است،امكان ثبت‌نام آن دسته كسب وكارهايي كه فاقد كد بيمه پردازي بودند وجود نداشت و اين امر به تصميم ستاد ملي مقابله با كرونا موكول شد تا اينكه معاونت اشتغال وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي طي روزهاي اخير از فراهم شدن امكان ثبت‌نام متقاضيان فاقد بيمه خبر داد و اعلام كرد كه مشاغل و كسب‌وكارهاي فاقد بيمه مي‌توانند به سامانه كارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال كنند.

عيسي منصوري معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزير كار در گفت وگو با ايسنا، اظها كرد: از روز پنجشنبه ۱۲ تيرماه به متقاضيان و صاحبان مشاغل فاقد بيمه و افراد شاغل در رسته‌هاي تاييد شده پيامك ثبت‌نام ارسال شده و اين افراد مي‌توانند از دوشنبه همين هفته پس از ثبت‌نام به بانكهايي كه خودشان در سامانه كارا انتخاب كرده‌اند مراجعه و تسهيلات مربوطه را دريافت كنند.

وي گفت: در خصوص افراد فاقد بيمه از تشكل‌ها و دستگاههاي تخصصي درخواست كرده‌ايم كه افراد را به ما معرفي كنند تا از اين طريق امكان راستي آزمايي وجود داشته باشد.به عنوان نمونه يك راننده تاكسي كه بيمه ندارد ولي از سهميه بنزين وزارت كشور استفاده مي‌كند و مي‌توانيم اطمينان حاصل كنيم كه به تاييد وزارت كشور شاغل است، مشمول تسهيلات حمايتي كرونا قرار مي‌گيرد.

به گفته معاون اشتغال وزير كار تاكنون ۳۰۰ هزار نفر براي دريافت تسهيلات به سيستم بانكي معرفي شده و پرونده‌هايشان در شعب بانكي برقرار است و از روز دوشنبه با اضافه شدن گروه جديد به مشمولان دريافت تسهيلات كرونا، تشكيل پرونده در شعب بانكي و معرفي براي دريافت تسهيلات آغاز خواهد شد.

 طي بررسي‌هاي صورت گرفته نزديك به سه ميليون شاغل در ۱۴ رسته منتخب قرار دارند كه مشمول حمايتهاي دولت مي‌شوند و به منظور شناسايي اين افراد با وزارتخانه‌ها و دستگاههاي متعدد اعم از وزارت كشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد كشاورزي، وزارت راه و شهرسازي هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است.

برابر اعلام وزارت كار تاكنون بيش از يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان شناسايي و احراز هويت شده‌اند و پيامك اطلاع‌رساني و دعوت از متقاضيان مشمول دريافت تسهيلات از صبح روز پنجشنبه ۱۲ تير ماه ارسال شده است.متقاضيان مشمول مي‌توانند از پس فردا دوشنبه ۱۶ تيرماه با مراجعه به سامانه كارا به نشاني https://kara.mcls.gov.ir  براي دريافت تسهيلات حمايتي كرونا ثبت‌نام كنند.


برگشت به تلکس خبرها