تلکس خوزنا : ماسك فيلتردار خطرناك است، استفاده نكنيد
شنبه، 14 تیر 1399 - 19:36     کد خبر: 89046

ايرنا : عضو كميته ملي مقابله با كرونا گفت: با توجه به زمان بازدم تنفس كه به راحتي از ناحيه سوپاپ ماسك‌هاي فيلتردار بدون هيچگونه تسويه هوايي از اين قسمت ماسك انجام مي‌شود، از اين رو به مردم توصيه مي‌كنيم از چنين ماسك‌هايي استفاده نكنند.

دكتر مسعود مرداني روز شنبه افزود: يكي از دلايل عدم استفاده از اينگونه ماسك انتقال ويروس از ناحيه سوپاب يا همان فيلتر است كه اگر شخص استفاده كننده آلوده به ويروس كرونا يا حتي ناقل آن باشد به هنگام خروج تنفس خود از قسمت سوپاپ اينگونه ماسك ها، موجب آلوده شده محيط و ديگران خواهد شد.

وي اظهار داشت: استفاده از ماسك هاي فيلتردار علاوه بر اينكه مانع انتقال ويروس كرونا به محيط و ديگران نخواهد شد بلكه به هنگام سرفه يا عطسه شخص بيمار يا ناقل بيماري استفاده كننده از ماسك، هجمه‌اي از ويروس كرونا را به ديگران منتقل خواهد كرد.

عضو كميته كشوري مقابله با ويروس كوويد ۱۹ با تاكيد بر استفاده مردم از ماسك هاي معمولي گفت: مردم مي توانند هم از ماسك هاي اتاق جراحي استفاده كنند يا اينكه از ماسك هاي خانگي كه با سه لايه پارچه طراحي و دوخته مي شود استفاده كنند.

مرداني با تاكيد بر اينكه استفاده از ماسك هاي سه لايه خانگي بسيار مناسبت تر از ماسك هاي فيلتردار است، تصريح كرد: بهترين راه مقابله با ويروس كرونا رعايت فاصله گذاري اجتماعي، شستشوي مرتب دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانيه و استفاده مكرر از ماسك است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ويروس كرونا از راه گوش نيز مي تواند موجب بيماري شود، گفت: از راه گوش تاكنون به اثبات نرسيده و نمي تواند موجب بيماري شود اما از راه چشم، بيني و دهان امكان پذير است كه مهترين راه انتقال بيني است.

سيما سادات لاري سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز گذشته(جمعه) گفت: تاكنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در كشور به طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان كرونا در كشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسيده است.


برگشت به تلکس خبرها