تلکس خوزنا : رد پاي كرونا بر ديوارهاي جهان + تصاوير
چهارشنبه، 2 مهر 1399 - 12:43     کد خبر: 90012

دوست داشته باشيم يا نه، فرقي نمي‌كند؛ ديگر به چهره‌هاي ماسك‌زده عادت كرده‌ايم و انگار كرونا و متعلقاتش بخش مهمي از فرهنگ جهاني انسان‌ها شده است. در اين ميان ديوارهاي شهري هم كه گاهي بوم نقاشي هنرمندان و نزديك‌ترين هنر به دغدغه‌هاي مردمي محسوب مي‌شوند، بستر نمايش صورت‌هاي ماسك‌زده‌ شده‌اند تا شايد فراموش نكنيم كه جان‌هايمان به هم پيوند خورده است.

به گزارش ايسنا، از همان روزهاي نخست شيوع و فراگيري ويروس كرونا در جهان بسياري از هنرمندان در دنيا از حوزه گرافيك و پوستر گرفته تا كاريكاتور و نقاشي دست به قلم شدند و آثاري را خلق كردند.

اغلب آثاري كه با موضوع كرونا خلق و در نمايشگاه‌هاي مجازي يا صفحات شخصي هنرمندان در رسانه‌هاي اجتماعي منتشر شدند، با هدف فرهنگ‌سازي در راستاي مبارزه بهتر با اين ويروس خطرناك بود.

در اين ميان هنرمندان فعال در حوزه گرافيتي نيز از اين قافله عقب نماندند و خيلي زود ديوارهاي شهرها را از چهره هاي ماسك زده يا تصاويري در راستاي تقدير از زحمات كادر درماني، پر كردند. حالا ديگر اگر زماني هم حافظه مان اين روزهاي سخت را آنگونه كه بايد به ياد نياورد، تصاوير ثبت شده توسط هنرمندان بر تلخي و عجيبي اين روزها شهادت خواهند داد. 

در ادامه مي توانيد تعدادي از تصاوير گرافيتي با موضوع كرونا را كه بر ديوارهاي شهرهاي مختلف جهان نقش بسته است، تماشا كنيد:

رد پاي كرونا بر ديوارهاي جهان + تصاوير

 


برگشت به تلکس خبرها