تلکس خوزنا : مصائب پرطرفدارترين تيم فوتبال زنان
چهارشنبه، 2 مهر 1399 - 12:48     کد خبر: 90013

سرمربي تيم فوتبال زنان ملوان بندرانزلي از وضعيت ميهم اين تيم براي حضور در ليگ برتر انتقاد كرد و گفت: باشگاه هيچ اقدامي براي مذاكره با بازيكنان بومي سال گذشته و برنامه‌ريزي انجام نداده است و بازيكنان در بلاتكليفي به سرمي‌برند.

به گزارش ايسنا، تيم فوتبال زنان ملوان به عنوان پرطرفدارترين تيم زنان ايران اين روزها وضعيت نامشخصي دارد، مسوولان باشگاه ملوان هنوز در مورد فصل پيش رو تصميم‌گيري و قرارداد بازيكنان خود را تمديد نكرده‌اند. همين موضوع باعث شده تا افسانه اقبال يكي از بازيكنان قديمي و با كيفيت ملوان پس از انتشار پستي انتقادي در صفحه شخصي خود از اين تيم خداحافظي كند. از طرف ديگر شنيده مي‌شود كه فصل آينده فوتبال زنان آبان ماه آغاز مي‌شود اما ملوان تمرينات خود را آغاز نكرده است. اين مسائل باعث شده تا شائبه انحلال مجدد اين تيم به گوش برسد.

با شنيدن خبر انحلال ملوان تعجب كردم

اعظم غلامي، سرمربي زنان ملوان در مورد وضعيت مبهم اين تيم به ايسنا گفت: چند روز قبل در شبكه‌هاي اجتماعي پست‌هايي در مورد انحلال تيم زنان ملوان ديدم كه جاي تعجب داشت. اين تيم سال گذشته با حضور آقاي پژمان نوري كه مصمم بود زنان به صورت حرفه‌اي در ليگ شركت كنند و با وجود اين كه تعدادي از بازيكنان اصلي جدا شده بودند، احيا شد و در مسابقات شركت كرد كه با توجه به بضاعت‌مان در ميانه جدول قرار گرفتيم؛ البته اين جايگاه با روزهاي رويايي ملوان فاصله داشت. باشگاه خردادماه از من فهرست بازيكنان فصل جديد را گرفت اما بعد از آن خبري نشد و روز گذشته ديدم كه روابط عمومي باشگاه در مصاحبه‌اي عنوان كرده تيم زنان ملوان امسال هم در ليگ شركت مي‌كند.

او در مورد جدايي افسانه اقبال از ملوان گفت: خانم اقبال به باشگاه مراجعه و پيشنهاد خود را مطرح كرد اما باشگاه با مبلغ پيشنهادي او موافق نبود و هيچ تلاشي براي جلب رضايت او نكرد. اين در حالي است كه بازيكن زيادي نداريم و اگر بومي‌ها را از دست بدهيم، وضعيت‌مان بدتر مي‌شود. با اين شرايط فكر مي‌كنم مسوولان امسال به دنبال حضور قوي در ليگ نيستند چون اولين موضوع داشتن بازيكناني در سطح ليگ برتر است، بنابراين به نظر مي‌رسد كه تنها مي‌خواهند يك تيم را راهي ليگ كنند كه اين براي باشگاهي مثل ملوان وجهه خوبي ندارد.

انحلال ملوان تبعات داشت

غلامي با بيان اين كه وضعيت تيم زنان ملوان را به اداره كل ورزش و جوانان و هيات فوتبال انزلي اعلام كرده‌ است، افزود: حيف است كه اين تيم ريشه‌دار و پرطرفدار به حال خود رها و دقيقه ۹۰ راهي مسابقات شود. باشگاه هيچ اقدامي براي مذاكره با بازيكنان بومي سال گذشته و برنامه‌ريزي انجام نداده است و بازيكنان در بلاتكليفي به سرمي‌برند. ما فقط شنيده‌ايم كه امسال هم تيم‌داري مي‌كنند اما هيچ حركتي براي تعيين تكليف تيم انجام نداده‌اند، درحالي كه مسابقات از آبان ماه شروع مي‌شود و بقيه تيم‌ها تمرينات خود را آغاز كرده‌اند.

غلامي  در پاسخ به اين سوال كه احتمال انحلال تيم زنان ملوان وجود دارد؟ بيان كرد: اين اتفاق دوسال پيش افتاد و تبعات زيادي داشت، بعيد مي‌دانم باشگاه چنين كاري بكند چون ملوان تنها نماينده شمال كشور است و در گذشته گيلان دو تيم در ليگ برتر فوتسال داشت كه به علت حمايت نكردن مسوولان استان منحل شدند.

براي آبروداري با سيلي صورت‌مان را سرخ كرديم

او در ادامه افزود: مربيگري را ۱۳ سال پيش كنار گذاشتم تا اين كه سال گذشته اشتياق مديرعامل باشگاه براي حمايت از بانوان را ديدم، بنابراين تيم را خيلي سريع جمع كرديم و حتي هفته اول به مسابقات نرسيديم اما بازيكنان از جان مايه گذاشتند. با اين كه كادر فني و بازيكنان خوبي از تيم جدا شده بودند اما ساير بازيكنان با كم‌ترين بضاعت براي ملوان جنگيدند و صورت خود را با سيلي سرخ كردند تا مقابل ديگران آبروداري كنند، بنابراين اگر يك بار ديگر منحل شود ديگر هيچ انگيزه‌اي براي احياي مجدد تيم نمي‌ماند حتي اكنون هم به بازيكناني كه سال‌ها زحمت كشيده‌اند، كم لطفي مي‌شود؛ با اين كه خيلي دويدند اما به جايي نرسيدند. با اين وضعيت بازيكناني كه در مدرسه فوتبال ملوان آموزش مي‌بينند، هيچ انگيزه‌اي براي جنگيدن در ملوان نخواهند داشت و وقتي به جايي برسند به تيم‌هاي ديگر مي‌پيوندند.

زنان پشت مشكلات مي‌مانند

غلامي به نقش فدراسيون فوتبال در وضعيت تيم‌هاي زنان اشاره و بيان كرد: بخشي از اين وضعيت به فدراسيون فوتبال و نداشتن برنامه براي تيم‌هاي پايه و حتي بزرگسالان برمي‌گردد. بانوان همواره پشت مشكلات مي‌مانند و باشگاه‌ها در صورت داشتن بودجه و اسپانسر تيم‌داري مي‌كنند در حالي كه همان‌طور كه براي مردان و رده‌هاي مختلف برنامه‌ريزي مي‌كنند بايد براي زنان هم برنامه و بودجه تعريف شده داشته باشند. فدراسيون و سازمان ليگ بايد براي تيم‌هاي ريشه داري مثل ملوان، سپاهان، ذوب آهن و غيره كه از ابتدا در ليگ زنان حضور داشته‌اند برنامه و سياست حمايتي خاصي داشته باشند.

او افزود: سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال بايد به باشگاه‌هايي كه زيرساخت‌هاي اوليه تيم‌داري را دارند، فشار بياورد كه وضعيت تيم زنان خود را بهبود ببخشند تا آرام آرام به سمتي برويم كه اروپا الان رسيده است. وقتي چيزهاي اوليه را در كشور نداريم و حمايت نمي‌كنند تا ۲۰ سال ديگر هم به جايي نمي‌رسيم. ۱۳-۱۲سال است كه ليگ برتر را برگزار مي‌كنيم اما نتوانسته‌ايم در يك جام معتبر شركت كنيم و نتيجه بگيريم چون هيچ برنامه‌اي نداريم و تنها پتانسيل‌هاي‌مان سوخت مي‌شود.

براي كوچك‌ترين حق‌مان بايد بجنگيم

غلامي با بيان اين كه براي داشتن ليگي بهتر بايد باشگاه‌ها را متقاعد به حمايت از زنان كرد، ادامه داد: برابري حقوق زنان و مردان اكنون در دنيا مطرح است اما ما براي كوچك‌ترين حق‌مان هم با مشكل مواجه هستيم و بايد بجنگيم. تيم زنان هم جزيي از باشگاه است اما در آخرين مرحله براي آن‌ها تصميم‌گيري مي‌كنند. در حالي كه زنان بيش‌ترين شادي و نشاط را به جامعه مي‌دهند و نمونه آن را در بازي‌هاي ملوان ديده‌ايد كه چگونه از خانم‌هاي ۸۰-۷۰ ساله تا كودكان به ورزشگاه مي‌آيند و تيم را تشويق مي‌كنند.


برگشت به تلکس خبرها