تلکس خوزنا : كرونا همچنان بدون واكسن و درمان
چهارشنبه، 2 مهر 1399 - 12:50     کد خبر: 90017

بيماري كوويد ۱۹ درمان خاصي ندارد و در حال حاضر واكسني در دسترس نيست و بهترين كار پيشگيري است كه با استفاده از ماسك، فاصله‌گذاري اجتماعي، شستن دست‌ها و پرهيز از حضور در اجتماع مي‌توانيم انجام دهيم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بيان اينكه بيماري كوويد-۱۹ هنوز درمان خاصي ندارد، تاكيد كرد كه تنها راه پيشگيري از كرونا همچنان رعايت اصول اوليه بهداشتي است.

به گزارش ايسنا، دكتر عليرضا رئيسي در بازديد از مركز جامع سلامت شهري فرمانفرماييان تهران، به مسئوليت سنگين حوزه بهداشت و سطح اول ارايه خدمات در دوران كرونا اشاره كرد و گفت: بيماري كوويد ۱۹ درمان خاصي ندارد و در حال حاضر واكسني در دسترس نيست و بهترين كار پيشگيري است كه با استفاده از ماسك، فاصله‌گذاري اجتماعي، شستن دست‌ها و پرهيز از حضور در اجتماع مي‌توانيم انجام دهيم.

رئيسي در ادامه افزود: درصورتي‌كه افراد در مراحل ابتدايي ابتلا شناسايي و مراقبت شوند، بار بيمارستان‌ها بسيار كاهش مي يابد. به همين دليل مأموريت اصلي كه بر عهده حوزه بهداشت قرار دارد اين است كه افراد را در سطح يك شناسايي و درمان كنيم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به همين دليل مراكزي در سطح كشور به نام مراكز ۱۶ ساعته راه‌اندازي شد كه در دوران همه گيري كوويد ۱۹، مراحل مختلف غربالگري و در راستاي مبارزه با اين بيماري نقشي اساسي ايفا كردند.

بنابر اعلام روابط عمومي معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وي به ارائه خدمات بسيار خوب در اين مركز اشاره كرد و گفت: همكاران در سطحي بالا، مسلط و دلسوزانه مطالب را به مردم آموزش داده و پيگيري مي‌كنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: پيش‌بيني مي‌شود به دليل رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، استفاده از ماسك و حساس شدن به مسائل بهداشتي، ميزان بروز آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته كاهش جدي داشته باشد.

رئيسي در پايان به تهيه واكسن آنفلوآنزا براي گروه آسيب‌پذير مانند زنان باردار خبر داد و گفت: براي افراد آسيب‌پذير واكسيناسيون طبق برنامه انجام خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها