تلکس خوزنا : رزم‌حسيني براي تصدي كرسي وزارت صمت معرفي شد
چهارشنبه، 2 مهر 1399 - 13:08     کد خبر: 90022

گزينه دولت كسي جز «عليرضا رزم‌حسيني» استاندار ۵۹ ساله و كرماني خراسان رضوي نبود؛ چهره‌اي كه از ابتداي شروع به كار دولت دوازدهم، نامش براي وزير شدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما همواره از پذيرش اين مسئوليت امتناع مي‌كرد. حالا نام او رسما به عنوان وزير پيشنهادي صمت به مجلس يازدهم معرفي شده.

ابتداي سال جاري بود كه حسن روحاني تصميم به بركناري رضا رحماني از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفت و «حسين مدرس خياباني» قائم مقام وزير معزول را به جاي او گمارد و با گذشت سه ماه از سرپرستي وي در وزارت صمت، او را به عنوان گزينه پيشنهادي براي تصدي كرسي وزارت به مجلس معرفي كرد، ولي نمايندگان دوره يازدهم مجلس در اولين تجربه همكاري اينچنيني با دولت، رأي به عدم پذيرش وزير پيشنهادي داد.

به گزارش «تابناك»؛ رئيس جمهور كه قانوني مجاز به معرفي سرپرست ديگر براي وزارتخانه صمت نبود و بايد بلافاصله گزينه بعدي خود را براي تصدي مسئوليت اين وزارتخانه به مجلس معرفي مي‌كرد، با استجازه‌اي كه گفته شد گرفته شده، زمينه را براي رايزني و بررسي بيشتر مهيا كرد و در حقيقت اين فرصتي بود كه بتواند گزينه اصلي و نهايي خود را متقاعد و سپس او را معرفي كند.

گزينه‌اي كه بعد از سه سال پذيرفت وزير شود

گزينه دولت كسي جز «عليرضا رزم‌حسيني» استاندار ۵۹ ساله و كرماني خراسان رضوي نبود؛ چهره‌اي كه از آغاز به كار دولت دوازدهم نامش براي وزير شدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما همواره از پذيرش اين مسئوليت امتناع مي‌كرد. حالا نام او رسما به عنوان وزير پيشنهادي صمت به مجلس يازدهم معرفي شده و ارتباط خوب او با بدنه هر دو جريان سياسي حكايت از تعيين تكليف سرنوشت اين وزارتخانه پس از گذشت بيش از چهار ماه است.

رزم حسيني هم اكنون استاندار خراسان رضوي در دولت دوازدهم است. وي روز چهارشنبه نوزدهم دي ماه ۱۳۹۷ با حكم وزير كشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوي منصوب شد. او همچنين استاندار استان كرمان در دولت يازدهم و سال ابتدايي دولت دوازدهم بوده‌ و تحصيل‌كرده كارشناسي علوم اقتصادي و بازرگاني از دانشگاه شهيد باهنر كرمان است.

وزير پيشنهادي صمت از سوي دولت به مجلس معرفي شد

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: حجت الاسلام حسن روحاني، عليرضا رزم حسيني را وزير پيشنهادي وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد.

حسينعلي اميري با اعلام اين خبر كه رزم حسيني به عنوان وزير پيشنهادي صمت از سوي دولت به مجلس معرفي شده است، گفت: آقاي روحاني در نامه‌اي به مجلس، آقاي عليرضا رزم حسيني را به عنوان وزير پيشنهادي صمت به مجلس معرفي كرد. معرفي وزير صمت قاعدتاً در جلسه علني فردا مجلس شوراي اسلامي بايد اعلام وصول شود.

اميري بيان كرد: طبق آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، قاعدتاً يك هفته پس از اعلام وصول اين موضوع، جلسه راي اعتماد به وزير پيشنهادي بايد برگزار شود.

جلسه رأي اعتماد به رزم‌حسيني چهارشنبه هفته آينده برگزار مي‌شود

سخنگوي هيأت رئيسه مجلس از برگزاري جلسه رأي اعتماد وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت در چهارشنبه هفته آينده خبر داد.

محمدحسين فرهنگي گفت: جلسه رأي اعتماد به عليرضا رزم‌حسيني وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه هفته آينده ۹ مهر ۹۹ برگزار مي‌شود.

وي افزود: در اين جلسه، دولت اعم از رئيس جمهور و وزير پيشنهادي جمعاً يك ساعت و نيم فرصت دارند تا از برنامه‌هاي وزير پيشنهادي دفاع كنند كه يك ساعت آن قبل از صحبت‌هاي موافقان و مخالفان و نيم ساعت آن بعد از صحبت‌هاي نمايندگان موافق و مخالف خواهد بود.

سخنگوي هيأت رئيسه مجلس اظهار داشت: طبق روال در يك ساعت قبل از صحبت‌هاي موافقان و مخالفان وزير رئيس جمهور يا معاون اول وي به دفاع از وزير پيشنهادي مي‌پردازند و در نيم‌ساعت پاياني وزير پيشنهادي به ابهامات و سؤالات نمايندگان موافق و مخالف پاسخ مي‌دهند.

فرهنگي خاطرنشان كرد: همانطور كه گفتم نمايندگان در اين جلسه در موافقت و مخالفت با وزير پيشنهادي مطالب خود را مطرح مي‌كنند و طبق برنامه دو نفر موافق و دو نفر مخالف به قيد قرعه مطالب خود را در اين باره مطرح مي‌كنند كه هر يك از موافقين و مخالفين پانزده دقيقه براي ارائه مطالب خود فرصت دارند و مي‌توانند بخشي يا همه وقت خود را در اختيار نماينده ديگري هم قرار دهند.

وي افزود: پس از صحبت‌هاي موافقان و مخالفان و صحبت‌هاي وزير پيشنهادي رأي‌گيري درباره وزير انجام مي‌شود.


برگشت به تلکس خبرها