تلکس خوزنا : سكه به كانال ۱۰ ميليون تومان برگشت
جمعه، 7 آذر 1399 - 17:40     کد خبر: 91044

محمدولي  اظهار كرد: درست است كه شهرهايي همچون تهران و مركز استان‌هايي با وضعيت قرمز در شيوه ويروس كرونا، با اعمال محدوديت‌ها، اصناف غيرضروري و از جمله بازار سكه و طلا تعطيل بوده‌اند، اما شهرستان‌هاي كوچك تعطيل نبوده و فعاليت داشته‌اند و نياز به مرجع قيمتي داشته‌اند.

ايسنا: به گفته وي، حدود ۹۵ درصد از همكاران در اين صنف مرجع قيمتي خود را سايت اتحاديه طلا و جواهر تهران قرار مي‌دهند و به همين دليل ما هم به نوعي مجبور هستيم كه حدود ۹۶ تا ۹۷ درصد قيمت‌ها مشخص و مرجع قيمتي باشد.

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران تاكيد كرد: اين اختلاف سه - چهار درصدي هم به اين منظور در نظر مي‌گيريم كه زمانيكه بازار فعاليت خود را از سر بگيرد، ممكن است "تقاضا"، به همان ميزان فاصله‌اي كه در نظر گرفته‌ايم، كاهشي يا افزايشي اثرگذار باشد. اين در حالي است كه برخي به قيمت‌گذاري اتحاديه در يك هفته اخير در سايت خود گلهمند بودند اما دليلي ندارد زمانيكه فعاليت در شهر تهران وجود ندارد، قيمت‌گذاري‌هايي كه بايد لحاظ شود، اتحاديه تهران لحاظ نكند.

وي افزود: قيمت‌گذاري نياز است و از نظر ما بايد صورت گيرد؛ لذا اتحاديه لازم دانسته براي جلوگيري از ايجاد قيمت‌هاي غيرواقعي و جلوگيري از هرج و مرج و التهاب قيمتي طلا و سكه در كانال‌ها و سايت‌هاي اعلام نرخ، قيمت اعلام كند. در حال حاضر قيمت‌هاي اعلامي اتحاديه طلا و جواهر براي نرخ طلا و سكه به عنوان مرجع و مبناي بازار قرار گرفته است.

اين مقام صنفي در رابطه با وضعيت روند قيمتي سكه و طلا در يك هفته اخير، اظهار كرد: در هفته‌اي كه گذشت، همزمان با افزايش اميدواري‌ها نسبت به واكسن كرونا و افزايش تعداد واكسن‌هاي در حال تست و بررسي، قيمت اونس جهاني طلا با كاهش بيش از ۶۰ دلاري مواجه گرديد. همچنين باتوجه به اينكه اين روزها، بازار ارز در دراخل به سمت و سوي آرامش و كاهش حركت كرده است، طبيعتا در هفته‌اي كه گذشت، شاهد كاهش قيمت‌ها در قيمت طلا و سكه، آن هم به صورت نرم و آرام بوده‌ايم و همچون يك ماه گذشته، لحظه‌اي اتفاقات خاص در قيمت‌ها رخ نداد كه آزاردهنده باشد.

محمدولي ادامه داد: آرام‌آرام قيمت‌ها روند كاهشي در پيش گرفت و چنانچه اين روند رو به كاهش و آرامش در بازار ارز، ادامه‌دار باشد، مي‌توان انتظار داشت كه وضعيت بازار در همين شرايط يا با درصدي كاهش باقي بماند؛ مگر آنكه اتفاقي غيرقابل پيش‌بيني در بحث اقتصادي دنيا و كشور خودمان، پيش آيد كه شرايط را تغير دهد اما در روال عادي فعلي، انتظار آرامش را در بازار سكه و طلا مي‌توان داشت.

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغييرات قيمتي در هفته‌اي كه گذشت، گفت: قيمت سكه نيز در اين هفته با كاهش يك ميليون و ۱۰۰ هزار توماني نسبت به ابتداي هفته، به كانال ۱۰ ميليون توماني رسيده و در حال حاضر معادل ۱۰ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان تعيين قيمت شده است. هر قطعه سكه تمام طرح قديم ۱۰ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان قيمت دارند. آخرين قيمت‌ها نسبت به قيمت‌ها در ابتداي هفته براي هر قطعه نيم سكه با كاهش ۶۰۰ هزار توماني پنج ميليون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سكه با كاهش ۳۰۰ هزار توماني چهار ميليون تومان و سكه گرمي با كاهش ۱۰۰ هزار توماني دو ميليون و ۴۰۰ هزار تومان قيمت‌گذاري شده‌اند.

وي افزود: همچنين هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز نسبت به ابتداي هفته، ۱۰۰ هزار تومان افت قيمت پيدا كرده و در حال حاضر يك ميليون و ۴۶ هزار و ۹۰۴ تومان قيمت دارد. هر مثقال طلاي ۱۷ عيار نيز در طول هفته ۴۴۰ هزار تومان كاهش قيمت داشته و به چهار ميليون و ۵۳۵ هزار تومان رسيده است.

به گفته محمدولي، در حال حاضر براي هر قطعه سكه، حدودا ۶۰۰ هزار تومان حباب وجود دارد و آخرين قيمت ثبت شده براي هر اونس طلا ۱۸۰۹ دلار و ۶۷ سنت است.


برگشت به تلکس خبرها