تلکس خوزنا : ماجراي راه‌اندازي تابلوي جديد در فرابورس
جمعه، 7 آذر 1399 - 17:43     کد خبر: 91048

زمزمه‌هاي راه‌اندازي يك تابلوي جديد در فرابورس به نام «بازار هدف» به گوش مي‌رسد و به نظر مي‌رسد كه قرار است اين تابلو ميزبان كسب و كارهاي نوآفرين و دانش بنيان باشد.

 ايسنا: بحث ورود شركت‌هاي خصوصي به بازار سرمايه به عنوان يكي از اصلي‌ترين اولويت‌ها در جلسات شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي مطرح شد و در اين راستا اتاق بازرگاني وعده داد مقدمات لازم براي اين موضوع را فراهم كند.

براين اساس حسين سلاح‌ورزي، يكي از اعضاي شوراي عالي بورس و همچنين نايب رييس اتاق بازرگاني ايران چندي قبل در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: به زودي تابلوي جديدي با نام «بازار هدف» راه‌اندازي مي‌شود كه در آن طيف وسيعي از كسب و كارهاي نوين و دانش بنيان (حتي در مقياس استارت‌آپي) امكان پذيرش خواهند داشت.

وي پيش بيني كرده با اجراي اين طرح راه تازه‌اي براي تامين مالي كسب و كارهاي نوآورانه در ايران گشوده خواهد شد. براين اساس فرابورس اعلام كرده است كه آخرين دستورالعمل و شرايط پذيرش شركت‌ها در اين بازار به زودي اعلام مي‌شود و قرار است بسياري از پرونده‌هايي كه براي فرابورس ارسال مي‌شود و شرايط بازار اول و بازار دوم را احراز نمي‌كنند در بازار هدف پذيرش شود.

در اين راستا شركت پيشگامان فناوري دانش آراميس با نام تجاري " تپسي" پس از ارزيابي كارشناسي به صورت مشروط در بازار دوم فرابورس پذيرش شده و قرار است حسابرسي ويژه‌اي در مورد اين شركت انجام شود و چنانچه شرايط پذيرش در بازار دوم را كسب نكرد، پذيرش در بازار هدف به اين شركت پيش‌ بيني شده است و ممكن است تپسي نخستين شركتي باشد كه در بازار هدف پذيرش خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها