تلکس خوزنا : فريب پيامك‌هاي جعلي توقيف خودرو را نخوريد
شنبه، 8 آذر 1399 - 17:28     کد خبر: 91063

خبرگزاري فارس: رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا از ترفند كلاهبرداران سايبري در پوشش پيامك‌هاي جعلي توقيف خودرو خبر داد.

سرهنگ علي‌محمد رجبي در خصوص ترفندهاي كلاهبرداران مجازي با پيامك‌هاي جعلي مبني بر «توقيف خودرو» اظهار داشت: مجرمان و كلاهبرداران فضاي سايبري با شگردها و ترفندهاي مختلف سعي دارند اطلاعات كارت بانكي شهروندان را به دست آورده و از حساب بانكي آنها برداشت غيرمجاز كنند.

رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا تصريح كرد: در يكي از شگردها، مجرمان اقدام به ارسال پيامكي جعلي با عنوان توقيف خودرو مي‌كنند و فرد را به يك سايت جعلي يا فيشينگ هدايت مي‌كنند تا به بهانه مشاهده اطلاعات بيشتر و پرداخت مبلغ 2 هزار تومان اطلاعات كارت فرد را سرقت كنند.

وي در پاسخ به ديگر پرسش فارس در خصوص چگونگي تشخيص پيام‌هاي جعلي اعلام كرد: در پيام‌هاي جعلي از افراد درخواست مي‌شود كه مبلغ اندكي را پرداخت كند؛ سپس فرد را به يك لينك جعلي هدايت مي‌كنند؛ افراد بايد توجه داشته باشند كه لينك درگاه‌هاي پرداخت مجاز و معتبر بايد مرتبط با دامنه Shaparak.ir باشد.

وي گفت: ‌معمولاً مجرمان سايبري از دامنه رايگان نظير tk.و go. براي‌ايجاد سايت‌هاي فيشينگ استفاده مي‌كنند، در صورت مشاهده لينك‌هايي با اين مشخصات بايد به آنها شك كنيد.


برگشت به تلکس خبرها