تلکس خوزنا : مبلغ سود سهام عدالت امسال مشخص شد
شنبه، 16 اسفند 1399 - 08:20     کد خبر: 96486

باشگاه خبرنگاران: رئيس سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت دو دسته هستند كه يك عده مستقيم و يك عده غير مستقيم را انتخاب كردند اكنون بحث سود‌ي كه در رابطه با سال ۹۸ است، ۲۰۰ هزار تومان براي كساني است كه دست به پرتفويشان دست نزده اند.

محمد دهقان دهنوي، رئيس سازمان بورس در برنامه گفت و گو شبكه خبر اظهار كرد: 4 ميليون نفر مشمول چتر حمايتي پرتفوي زير 10 ميليون تومان بوده و مشمول اين مصوبه هستند. جزئيات طي اطلاعيه اي مشخص مي شود.

وي افزود: اين افراد اگر تا ارديبهشت 1401 نگهداري كنند و سود كمتر از 25% كرده باشند ما به التفاوت را صندوق توسعه بازار پرداخت مي كند.

رئيس سازمان بورس تصريح كرد: اگر در اين مدت بخشي را بفروشند از حمايت به طور كامل حذف خواهند شد حتي اگر سهامي را هم در اين تاريخ به آن اضافه كنند آن ميزان نيز مشمول حمايت نمي شود.

دهقان دهنوي گفت: از نظر بسياري از كارشناسان و تحليلگران سهام هاي حاضر در بازار ارزشمند هستند حتي ممكن است سودشان بالاي ۲۵ درصد شود.

او تصريح كرد : آمارهاي ۹ ماهه نشان مي دهد كه سود شركت ها سه برابر سال گذشته شده است.
سرمايه صندوق توسعه برابر ۱۰ هزار ميليارد تومان است

رئيس سازمان بورس گفت: ما دو صندوق در بازار داريم كه مي شود تثبيت و توسعه كه در صندوق توسعه كارمزدها  قرار مي گيرد كه اكنون ۱۰ هزار ميليارد تومان در آن سرمايه وجود دارد كه پيش بيني مي شود تا سال آينده پنج يا ۶ هزار ميليارد تومان ديگر به آن اضافه خواهد شد.

دهقان دهنوي بيان كرد: سهامداران خرد بهتر است به صورت غير مستقيم وارد بازار شوند به سبب آنكه صندوق هاي مورد نظر در زمان رشد با سود زيادي مواجه شدند و در زمان اُفت چندان با زيان مواجه نشدند.
معاون وزير اقتصاد خبر داد: در هفته پيش رو  به سهامداران خرد يك نماد را معرفي خواهيم كرد كه مبلغش يك ريال است، بهتر است مردم اين اطلاعيه را با دقت مطالعه كنند.

او گفت: در ابتداي امسال استقبال مردم از بازار سرمايه زياد بود كه همين امر سبب افزايش عمق بازار شد، آن چيز كه در رابطه با بورس مهم است و ما آن را هميشه به سهامداران مي‌گوييم ديدگاهشان بايد بلند مدت باشد، بازار سرمايه را بايد به سمت آرامش سوق دهيم.

رئيس سازمان بورس گفت: متاسفانه گاهي شاهد هستيم افراد با نگاه دلسوزانه مي‌آيند صحبت‌هايي را انجام مي‌دهند كه جو بازار برهم مي‌ريزد. بازار سرمايه يك جزء مهم از اقتصاد كشور ماست كه بايد در آيينه آن ديده شود، بورس يك كانال مهم براي سرمايه گذاري است و شركت‌ها مي‌توانند با حضور در آن و انتشار اوراق به سمت افزايش سرمايشان بروند.

مبلغ سود سهام عدالت امسال مشخص شد

رئيس سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت دو دسته هستند كه يك عده مستقيم و يك عده غير مستقيم را انتخاب كردند اكنون بحث سود‌ي كه در رابطه با سال ۹۸ است، ۲۰۰ هزار تومان براي كساني است كه دست به پرتفويشان دست نزده اند.

رئيس سازمان بورس بيان كرد: تلاش ما اين است كه تمامي دويست هزار تومان را قبل از ۹۹ به افراد تقسيم كنيم، اما ممكن است كه بنا به شرايطي نصف سود را در اسفند و مابقي آن را در سال آينده پرداخت كنيم.


برگشت به تلکس خبرها