تلکس خوزنا : ۵۵درصد تست‌هاي كرونا در اهواز مثبت هستند
شنبه، 16 اسفند 1399 - 08:20     کد خبر: 96487

ايرنا: رييس بهداشت مركز غرب اهواز از انجام روزانه ۶ هزار تست كرونا در اهواز خبر داد و گفت: ۵۵ درصد تست هايي كه گرفته مي شود مثبت هستند كه نشان از فعاليت ويروس در سطح شهر دارد.

دكتر مهران احمدي بلوطكي  با اشاره به بار زياد مراجعان به مراكز بهداشتي اهواز اظهار داشت: آمار استفاده از ماسك بهتر شده اما انتظار داريم كه مردم پروتكل هاي بهداشتي را به طور ۱۰۰ درصد انجام دهند.

وي افزود: در ايستگاه هاي راه آهن، فرودگاه و پايانه هاي مسافربري امكانات تست گيري فراهم شده اما از مردم انتظار داريم تا جايي كه امكان دارد ترددهاي غيرضروري را به تاخير بياندازند.

رييس مركز بهداشت غرب اهواز گفت: شهرونداني كه قصد سفر هوايي دارند ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از سفر با انجام تست از سلامت خود مطمئن شوند  چون در صورت مثبت شدن تست از خروج آنها ممانعت مي شود.

وي عنوان كرد: دورهمي هاي خانوادگي و مسافرت هاي غيرضروري مهمترين عامل شيوع بيماري در استان و به ويژه اهواز است كه اميدوارم با رعايت پروتكل هاي بهداشتي از سوي مردم، پيك بيماري را كنترل كنيم.

احمدي بلوطكي گفت: با وجود اينكه شهر اهواز در وضعيت قرمز قرار دارد اما همچنان بازارهاي سطح شهر شلوغ است و مردم شيوه نامه هاي بهداشتي را رعايت نمي كنند.

وي در پايان افزود: پنج مركز منتخب بهداشتي در غرب اهواز به مدت ۱۶ ساعت مشغول خدمت رساني به بيماران هستند و با انجام طرح شهيد قاسم سليماني بيماريابي گسترده اي در سطح شهر اهواز در حال انجام است.

۱۱ شهرستان استان در وضعيت قرمز و هشت شهرستان نارنجي هستند.


برگشت به تلکس خبرها