تلکس خوزنا : استفاده از ماسك تا واكسيناسيون همگاني ارجحيت دارد
شنبه، 16 اسفند 1399 - 08:33     کد خبر: 96493

ايسنا: سيمين خياط‌زاده با بيان اينكه ماسك در شرايطي موثر است كه واكسن نباشد، اظهار كرد: در شرايط كنوني كه تنها مرحله اول واكسيناسيون انجام شده و تزريق تنها براي كادر آي سي يو انجام شده، استفاده از ماسك ضروري بوده و تنها زماني مي‌توان ماسك را كنار گذاشت كه واكسيناسيون انجام شده و ايمني در جامعه به سطح نسبي و متعادل برسد كه فعلا چنين شرايطي وجود ندارد.

وي ادامه داد: مرحله دوم تزريق واكسن كرونا ۲۱ روز بعد از مرحله اول انجام مي‌شود و بدن پس از اين مدت به ايمني نسبي مي‌رسد؛ شركت سازنده واكسن، ايمني ۹۰ درصدي را پس از دريافت واكسن روسي اعلام كرده است، اميدواريم مرحله دوم هر چه سريع‌تر انجام شود و كادر‌هاي بهداشت و ساير كادر درمان هم واكسينه شوند.

وي خاطرنشان كرد: واكسيناسيون زماني موثر خواهد بود كه نزديك به ۷۰ درصد جمعيت واكسينه شود، در استان ما نيز بايد حدود دو و نيم ميليون نفر از نزديك به چهار ميليون جمعيت آذربايجان شرقي واكسينه شوند كه البته اين واكسيناسيون با اولويت‌هايي كه وجود دارد و به مرور زمان انجام مي‌شود.

خياط‌زاده خاطرنشان كرد: حداقل زماني كه براي انجام واكسيناسيون متصور هستيم، يك سال بوده و در نتيجه شروع واكسيناسيون به معني پايان كرونا نبوده و بلكه اميدي براي پايان كرونا در ماه‌هاي آتي در صورت خوب پيش رفتن برنامه‌ريزي‌ها است.

وي متذكر شد: بايد هچنان ماسك را استفاده و به فاصله‌گذاري اجتماعي توجه كرده و از شب‌نشيني‌ها و برگزاري مجالس شادي و ختم و عزا خودداري كنيم تا با تلاش سيستم بهداشتي و درماني به ادامه تامين و تزريق واكسن دست زده و به روز‌هاي خوش آينده برسيم.


برگشت به تلکس خبرها