تلکس خوزنا : موكب اربعين ۹۶ خانه محرومان را در بستان تعمير و بازسازي كرد
شنبه، 16 اسفند 1399 - 11:03     کد خبر: 96502

مدير موكب اربعين حسيني شهداي ورزشكار خوزستان گفت: ۹۶ باب منزل خانوارهاي كم بضاعت شهر بستان با كمك خيران نيك انديش توسط اين موكب بازسازي و تعمير شد.

علي طرفي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: موكب اربعين حسيني شهداي ورزشكارخوزستان در كنار خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در مرز چذابه با هماهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات دشت آزادگان و به تاسي از سردار شهيد قاسم سليماني نقشي فعال در عرصه هاي خدمت رساني به آسيب ديدگان ايفا كرد و در اين راستا ۹۶ باب منزل در شهر طريق القدس (بستان) را با هزينه‌اي بالغ بر ۱.۳ميليارد ريال بازسازي و در اختيار خانواده‌هاي محروم و كم توان قرار داد.
وي گفت:در ماه‌هاي اخير با هماهنگي ستاد بازسازي عتبات عاليات و پشتيباني خيران مرتبط با اين موكب ، در قالب پويش مهرشهيد حاج قاسم سليماني ايزوگام  ۶۵ منزل متعلق به قشرهاي كم توان و محروم شهربستان و روستاهاي تابعه با هزينه‌اي بالغ بر يك ميليارد ريال انجام شد و براي آبرساني وتصفيه آب روستاهاي تابعه بستان و همچنين وصل شدن آب غدير ۵۰۰ميليون ريال نيز هزينه شد.
مديرموكب شهداي ورزشكار خوزستان، راه اندازي كارگاه قالي بافي و اشتغال بيش از ۳۰۰ نفر با جذب سرمايه گذار از خارج استان ، تهيه و توزيع شيريني بين نيازمندان ۴۰۰خانوار در ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)،
كلنگ‌زني ساخت يك باب واحد مسكوني براي يك خانواده بي سرپرست در بستان، طبخ و توزيع سه هزار پرس غذا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تهيه و توزيع ۷۰ هزار عدد ماسك بين مردم، اهداي ۵۰۰  كارت هديه ۲۰۰ هزار توماني به خانوارهاي نيازمند و هماهنگي و همكاري با اداره كل فني وحرفه استان براي ثبت نام و برگزاري ۲ دوره آموزشي آرايشگري براي مردان و زنان جوياي كار در شهر بستان را از ديگر خدمات ارايه شده به مردم ولايت مدار شهر مرزي بستان عنوان كرد.
موكب‌هاي اربعين در خوزستان كه شمار آنان به يك هزار و ۵۰۰ موكب رسيده در سال هاي اخير علاوه بر خدمت رساني مخلصانه به زائران اربعين حسيني ، منشاء خدمات به مردم در عرصه هاي گوناگون به خصوص مشاركت در مبارزه با ويروس كرونا بودند.
امدادرساني به سيل زدگان و زلزله زدگان استان‌هاي خوزستان ، كرمانشاه و كهگيلويه وبويراحمد و تهيه و توزيع كمك هاي مومنانه از ديگر اقدام هاي موثر موكب هاي اربعين خوزستان بوده است.
موكب‌هاي اربعين در سال ۱۳۹۲ به تدريج براي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در مرزهاي چذابه و شلمچه شكل گرفتند ولي با عنايت امام حسين(ع) هرسال بر عظمت و شكوه آنان افزوده شد.
اربعين امسال به علت شيوع ويروس كرونا و حضور نيافتن زائران اربعين حسيني در كربلاي معلا و نجف اشرف ، موكب هاي اربعين به طور گسترده و موثر وارد عرضه خدمت رساني  به مردم شدند.

    شهر بستان در مسير اصلي حركت و تردد زائران اربعين حسيني است.


برگشت به تلکس خبرها