صفحه اول     درباره ما     پیوندها  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 15:07   
  تازه ترین اخبار:  
 یادداشت
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
  دانش بنیان را بد، گنگ و ناقص تعریف نکنید
  چرا استاندار و مجمع نمایندگان خوزستان برای احداث جاده میانبر مسجدسلیمان به الیگودرز تلاش نمی کنند؟
  چرا سیدمحسن محبوب بود؟
  محسن!
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 معرفی کتاب
تجدید الدوارس و تحدید المدارس
- اندازه متن: + -  کد خبر: 150603صفحه نخست » مقالهجمعه، 11 شهریور 1401 - 09:29
چرا استاندار و مجمع نمایندگان خوزستان برای احداث جاده میانبر مسجدسلیمان به الیگودرز تلاش نمی کنند؟
  

چرا استاندار و مجمع نمایندگان خوزستان برای احداث جاده میانبر مسجدسلیمان به الیگودرز تلاش نمی کنند؟

✍ شهرام احمدی  ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

احداث جاده الیگودرز به خوزستان از طریق مسجدسلیمان، در کنار تکمیل سایر راه های منتهی به مسجدسلیمان فاصله شهر اهواز، شوشتر، رامهرمز، ایذه و بنادر ماهشهر و آبادان تا تهران را بیش از ۲۰۰ کیلومتر کوتاه خواهد کرد، این جاده همچنین موجب خارج شدن صدها روستای شمال خوزستان از بن بست و محرومیت و تسهیل در عبور مرور عشایر خواهد شد. ظرف پنج سال گذشته عملیات عمرانی احداث جاده مذکور از سمت استان لرستان با جدیت در حال اجرا و پیگیری بوده است، با این حال این پروژه نزد مسئولین خوزستانی در گمنامی و مهجوریت کامل به سر می برد.
در حالیکه تلاش های مسئولین استان لرستان برای احداث جاده الیگودرز به مسجدسلیمان و کاستن از فاصله لرستان به خوزستان موجب تعیین ردیف اعتبار، تخصیص بودجه، مسیر شکافی و عملیات اجرایی و تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی شده است، چرا استانداران خوزستان، معاونین عمرانی ، مدیران کل راه و امور روستایی و مهمتر از همه مجمع نمایندگان این استان هیچگونه تحرک و همراهی با این پروژه راهسازی بزرگ که آثار و برکات بسیاری را در سطح ملی خواهد داشت نمی کنند؟
 تاکنون نمایندگان و مسئولین خوزستانی نه تنها کوچکترین همکاری در همراهی برای تخصیص بودجه و اجرای این پروژه در سطح ملی نداشتند، بلکه کمترین تلاشی نیز برای اتصال و بهبود قطعات این جاده در محدوده استان خوزستان نیز انجام نداده اند، متاسفانه مجمع نمایندگان استان و حتا آقایان ورناصری و سهراب گیلانی، نمایندگان شهرهای مسجدسلیمان و شوشتر هم که مردم حوزه انتخابیه شان سالهاست مطالبه گران اصلی این طرح بوده و انتفاع مستقیمی از احداث آن خواهند داشت، با این پروژه همدلی و همکاری لازم را نکردند، حتا قاسم سلیمانی دشتکی که تنها استانداری بود که در خوزستان به توسعه راه های خوزستان نگاه ویژه ای داشت و اتصال جاده دیشموک - خوزستان و کلنگ زنی تونل تاراز - شهرکرد را در کارنامه خود به جا گذاشت، توجه چندانی به طرح ملی جاده الیگودرز به مسجدسلیمان از خود نشان نداد.
معاونین عمرانی و مدیران کل امور روستایی سابق هم ، هیچگونه تلاشی برای از بن بست خارج شدن مناطق روستایی شمال خوزستان انجام ندادند، اگرچه سفر آقای رییسی به مناطق زلزله زده شمال خوزستان برای اولین بار پای مسئولین ملی را به این مناطق دور افتاده باز کرد، اما گفته می شود ممکن است برخی علایق منطقه ای گردانندگان مناسبات پشت پرده ی استان خوزستان، از دلایل عقب ماندگی چهل سال اخیر و عدم جدیت و بروز اراده پیگیری در پروژه های توسعه ای نظیر احداث جاده الیگودرز - مسجدسلیمان بوده است، اما سئوالی که ایجاد شده است آن است که آیا نیروهای سیاسی اکثریت استان خوزستان که شامل شهرهای جنوبی و شرقی خوزستان هستند،  تنها بخاطر اثرگذاری جریان منتفذ دو شهر شمالی خوزستان در مجمع نمایندگان و دستگاه دولت، از حق توسعه شهرهای حوزه انتخابیه خود و سود سرشار ملت ایران از احداث این جاده چشم پوشی خواهند کرد؟

احداث جاده مسجدسلیمان به الیگودرز، علاوه بر اتصال این دو شهر به یکدیگر موجب کاهش طول مسیر تهران به اهواز و بنادر جنوبی و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات و آیین آمدن قیمت حمل کالا در این مسیرها خواهد شد، این پروژه ابعاد منطقه ای و ملی فراوانی خواهد داشت و انتظار می رود، مجمع نمایندگان خوزستان، وزارت راه، آقای خلیلیان استاندار خوزستان، آقای خانچی معاونت عمرانی استانداری ، آقای باوی مدیر کل جدید امور روستایی و آقایان ورناصری و گیلانی نمایندگان مسجدسلیمان و شوشتر بیش از این نسبت به اجرای قطعات کامل این پروژه شامل اجرای پروژه میانبر اهواز - مسجدسلیمان - احداث جاده سه راه دانشگاه - سد گدار، احداث تونل تاراز، و احداث جاده  - لبد - لیروک تعلل نکنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری ، بدون نام ونشان و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  جزئیات دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با سفیر ایران در ژنو
  توسعه مرکز آموزشی و تحقیقاتی شبیه‌سازی شده حوادث و بلایا در ایران
  عرضه برخط ۱۰۰ قلم کالا در سه حراج اموال تملیکی
  استفاده از منابع ارزی ایران در قطر وارد مرحله عملیاتی شد
  علی آبادی: خودروهای برقی و خودران تولید می کنیم
  چرا صنایع بزرگ ملزم به احداث نیروگاه هستند؟
  یزد 24 هزار دانش آموخته بیکار دارد
  افتتاح کارخانه آهن اسفنجی، درآمد شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران را ۲ برابر می‌کند
  آغاز اجرای ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه خودتامین صنایع
  بذرپاش: سوداگری در بازار مسکن باید به صفر برسد
  ایجاد بازار ۱۵ همتی برای صنایع دانش بنیان
  دیدار استاندار خوزستان با خانواده شهدا و مدافع حرم در آبادان
  دمای هوا در خوزستان کاهش می‌یابد
  لزوم راه‌اندازی مجدد مراکز سلامت غیرفعال هلال‌احمر در سایر کشورها
  تدابیر پیشگیرانه و اعمال وظیفه مقتدرانه فراجا ستودنی است
  کشف ۳۰ تن گوشت فاسد در ری
  پیگیری ارائه تسهیلات «سربازی» به دانش‌آموختگان فنی حرفه‌ای
  دستیابی به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق تا ۱۴۰۴
  علت توقف واردات گوشت قرمز اعلام شد
  گمرک اخطار داد؛ ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش ممنوع است
  چرا به خودروساز رانت بدهیم؟
  رشد ۴/۶ درصد تولید مسکن در مرکز آمار و بانک مرکزی
  سیمان و فولاد باید ارزان شود
  خاندوزی: از تله رشد اقتصادی پایین و سرمایه گذاری صفر خارج شدیم
  ۳ وزارتخانه برای توسعه صنعت دانش بنیان تفاهم نامه امضا کردند
  تولید 8 میلیون 655 هزارتن محصولات زنجیره فولاد در چادرملو
  ایجاد فرصت شغلی مهمترین هدف راه اندازی هنرستان جوار کارخانه
  تجسم رشد صنعت خودروهای الکتریکی
  تدوین برنامه جامع افزایش تاب‌آوری تهران در برابر زلزله
  از هر ۸ ایرانی یک نفر شب‌ها در تهران سکونت و تردد می‌کند
  هدف‌گذاری کسب رتبه چهارم صادرات سنگ تزئینی در دنیا
  جمع شدن بساط رانت و دلالی با عرضه سیمان در بورس کالا
  افزایش تولید گوشت قرمز در کشور
  قیمت روغن و شکر اعلام شد
  بسیج جامعه پزشکی از مهم‌ترین تشکل‌ها در نظام سلامت است
  شرط افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی کشور
  مخبر از نمایشگاه دارو بازدید کرد
  معاینه فنی از درب منازل انجام می‌شود
  هنوز تعریف جامعی از صنایع دستی با گذشت ۵۶ سال وجود ندارد
  تکمیل ۹۰ درصد مخازن نیروگاهی کشور برای زمستان
  سازمان برنامه: مطالبات گندم کاران تا پایان مهر تسویه می‌شود
  امتیازات عراق به تولیدکنندگان ایرانی برای حضور در شهرک های صنعتی
  تجمیع کارت‌های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند
  تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر تا پایان پاییز
  تردد گردشگران از مرز شلمچه با خودرو شخصی و مجوز
  افزایش ۱۲ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری در گردشگری خوزستان
  تنها راه ثروتمند شدن، ورود به حوزه گردشگری است
  طرح جامع ستاد گردشگری استان هفته‌ آینده تدوین می‌شود
  اختصاص تسهیلات کم‌بهره به علاقه‌مندان فعالیت در حوزه گردشگری
  وزش باد در ارتفاعات کشور
  پیگیری آموزش و پرورش برای ارائه تسهیلات «سربازی» به دانش‌آموختگان فنی حرفه‌ای
  چگونه خستگی مزمن را از خود دور کنیم؟
  آیا فراموش کردن کلمات هنگام صحبت کردن طبیعی است؟
  رونمایی از اتوبوس های نو پایتخت
  درباره بدافزاری که شرکت‌های مخابراتی خاورمیانه را هدف قرار می‌دهد
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
تصاویری خیره کننده از سطح مریخ
تصاویری خیره کننده از سطح مریخ
  6 توصیه جدی و کاربردی برای جان سالم به در بردن از پاییز 1399
6 توصیه جدی و کاربردی برای جان سالم به در بردن از پاییز 1399
  چطور و چند دقیقه نان را ضدعفونی کنیم؟
چطور و چند دقیقه نان را ضدعفونی کنیم؟
  چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار