صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
پنجشنبه، 31 خرداد 1397 - 22:28   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  آیا حقیقتا ً دستگاه MRI برای شوشتر صرفه اقتصادی نداشت ؟؟
  زنان برای زنان
  خاک شرمندگی را، باران شست
  روابط عمومی‌های خوزستان کجا قرار دارند؟
  مأذنه VOA و خشم از شکست داعش
  امنیت ملی و امنیت اجتماعی در ارتباط با عراق
  نقد سازنده و گوش شنوا عناصر گمشده در خوزستان
  سورها را به سوزها بدل نکنیم
  فرهنگسازی را از خودمان آغاز کنیم
  پنج زن برای هرمرد!
 
 گزارش
  کانال علی کمال کنام و آلودگی های زیست محیطی!
  کتاب ، انسان و محیط زیست چقدر در روند آموزشی دانش آموزان تاثیر دارند؟
  تعطیلات نوروزی، بهترین دو هفته سال
  بیشترین دلیل گرایش به ازدواج موقت چیست؟
  بازدید نماینده دزفول از کتابخانه های عمومی
  برنامه سفیران دانایی در روستاهای دزفول برگزار گردید
  تقدیر از پیشکسوتان علمی و فرهنگی در دزفول
  هزار و یک شب زباله های اندیمشک
  هم معلم؛هم صنعتگر
  روزگار برزخی خرمای خوزستان
 
 معرفی کتاب
معرفی کتاب
معرفی کتاب
در سال 2012 نگاشته و منتشر شد و جایزه دانش‌آموزان «مین» در سال 2014 و جایزه «مارک تواین» در سال 2015 را کسب کرد. ساخت فیلمی در سال 2017 بر اساس این رمان، کتاب «اعجوبه» یا «شگفتی» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم برای خریدش به کتاب‌فروشی‌ها هجوم ببرند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 78314صفحه نخست » آخرین اخبار یکشنبه، 20 خرداد 1397 - 08:15
چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟
  

خبرگزاری ایسنا:مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.

 سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت اندروید موبایلی آن برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود که کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

با توجه به اینکه اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.

پاسخگویی شرکت‌ها و شفافیت عملکرد

ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت برخط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.

کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.

مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مکان‌محور توضیح می‌دهد: رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.

امکان رویت شکایت از اپراتورها

در این سامانه همچنین امکان رویت شکایت سایر مشترکین فراهم است. حقی معتقد است این موضوع رویکردی برای اپراتورهاست که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. او می‌گوید: هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز با اشاره به این سامانه مکان‌محور و با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت می‌گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها اعلام کنند.

اینترنت

مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می‌توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه‌های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می‌تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می‌توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین‌الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل ۳G و ۴G شکایت کنند.

تلفن ثابت

در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه‌شده اعلام کنند.

تلفن همراه

در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.

خدمات پستی

در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.

ارتباطات رادیویی

در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران منصوب شد
  با ارزش‌ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی
  رونالدو دومین گلزن برتر ملی جهان شد
  بازتاب حذف عربستان از جام‌جهانی در AFC
  تبصره اصلاح سهمیه‌ها رای نیاورد
  " قاتل اهلی" مسعود کیمیایی در شبکه نمایش خانگی
  چگونه بدون دارو فشار خون بالا را درمان کنیم؟
  تهدید سایت‌های شرط‌بندی آنلاین را جدی بگیرید!
  کلاهبرداری با هک کردن مودم‌های خانگی
  جدیدترین آمار فروش فیلم های سینمایی
  پارلمان زنان در خوزستان راه اندازی می شود
  قاتل فراری در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد
  واکنش قائم‌مقام شبکه ۳ به قهر فردوسی‌پور از برنامه
  صدور 10 موافقت نامه برای طرح‎های گردشگری آبادان و خرمشهر
  این محرومیت و بی توجهی در شان مردم ایذه و باغملک نیست
 
 آخرین اخبار
  این محرومیت و بی توجهی در شان مردم ایذه و باغملک نیست
  کلاهبرداری با هک کردن مودم‌های خانگی
  واکنش قائم‌مقام شبکه ۳ به قهر فردوسی‌پور از برنامه
  تهدید سایت‌های شرط‌بندی آنلاین را جدی بگیرید!
  قاچاق چمدانی زنبور ملکه
  " قاتل اهلی" مسعود کیمیایی در شبکه نمایش خانگی
  فیلم های تلویزیونی در آخر هفته
  چگونه بدون دارو فشار خون بالا را درمان کنیم؟
  جزئیات پاسخگویی به سوالات کنکور 97
  تلاش ورزشکارخوزستانی برای ثیت ۵۰ هزار روپایی
  بازتاب حذف عربستان از جام‌جهانی در AFC
  پارلمان زنان در خوزستان راه اندازی می شود
  رونالدو دومین گلزن برتر ملی جهان شد
  تبصره اصلاح سهمیه‌ها رای نیاورد
  جدیدترین آمار فروش فیلم های سینمایی
  مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران منصوب شد
  شیر مدارس از مهر امسال توزیع می‌شود
  برنامه زمانی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در اهواز
  قاتل فراری در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد
  صدور 10 موافقت نامه برای طرح‎های گردشگری آبادان و خرمشهر
  با ارزش‌ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی
  آب‌بها 1 خرداد تا 15تیر برای مشترکان آبادان و خرمشهری محاسبه نمی شود
  تفاهمنامه ریلی ایران و سوییس امضا شد
  پویول مهمان فردوسی‌پور می‌شود
  سهمیه کنکور همسران و فرزندان ایثارگران تغییر کرد
  پرداخت دلار به واردات کالاهای غیرضرور متوقف شد
  شروط رسمی شدن کارمندان اعلام شد
  آمریکا رسما از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد
  آغاز پرداخت قسط اول پاداش فرهنگیان بازنشسته از ۱۰ روز آینده
  فواید ورزش کردن در آب
  رانندگان کامیون از یارانه دولتی بهره‌مند می‌شوند
  کدام سیم‌کارت‌ها سلب امتیاز می‌شوند؟
  ترکیب احتمالی ایران و اسپانیا
  لغو خرید مشترکانی که از پیام جعلی اینترنت رایگان ضرر کردند
  ایران- مراکش پرتماشاگرترین بازی تاریخ فوتبال ایران
  مکمل‌هایی برای افزایش سطوح انرژی
  شیوع ام اس در زنان سه برابر بیشتر از مردان است
  تاسیس سازمان حمل و نقل بار در شهرداری اهواز
  مشارکت چشمگیر شرکت نفت و گاز کارون در طرح کاهش مصرف برق کلانشهر اهواز
  تدابیر کی‌روش برابر اسپانیا از نگاه سایت AFC
  گروه آرتا بند چشم انتظار مجوز ارشاد
  به مناسبت همایش روز بیابان‌زایی در خوزستان
  دارو گران می‌شود+ جزئیات
  صدور روادید زائران حج 97 ؛ از تیرماه
  دستگاه شیرین سازی آب دریا ساخته شد
  کارخانه‌های یخ خوزستان باید محصولات خود را لفاف گذاری کنند
  سکه طرح جدید در بازار اهواز ؛ 2 میلیون و 510 هزار تومان
  خوزستان تا پایان هفته خاکی است
  عامل آتش‌سوزی در تالاب شادگان دستگیر شد
  اولویت‌بندی کالاهای وارداتی برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی
  تلگرام طلایی از سرورهای اصلی تلگرام استفاده می‌کند
  بازنشستگان کشوری با شماره تلفن ۲۵۰۰ تماس بگیرند
  گریزمان با اتلتیکو تا ۲۰۲۳ تمدید کرد
  زیردریایی‌های ایرانی در مسیر پیشرفت +تصاویر
  بیشترین مواد مخدر مصرفی در ایران چیست؟
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
فوت و فن پخت شله زرد خوشمزه
فوت و فن پخت شله زرد خوشمزه
  ۱۰ فایده شگفت‌انگیز توت فرنگی برای بدن
۱۰ فایده شگفت‌انگیز توت فرنگی برای بدن
  ۳ توصیه تغذیه‌ای مهم برای روزه‌داران ماه مبارک رمضان
۳ توصیه تغذیه‌ای مهم برای روزه‌داران ماه مبارک رمضان
  ۶ روش ساده برای به تاخیر انداختن پوسیدگی دندان
۶ روش ساده برای به تاخیر انداختن پوسیدگی دندان
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار