صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
دوشنبه، 29 مرداد 1397 - 17:35   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  برای خودمان قدم خیر برداریم
  خبرنگار عزیز هر روز، روز توست
  بازنشستگان حاکم!
  ضرورت های بعد از تصویب بازنگری طرح جامع اهواز
  دودی و بوی نامطبوع در آسمان اهواز
  چشم عراقی ها هنوز در پی خرمشهر
  خوزستان گنجینه آیین‌های هویت بخش وحدت آفرین
  ساماندهی سه‌چرخه‌های بلاتکلیف شهر اهواز یک فرصت است
  آیا حقیقتا ً دستگاه MRI برای شوشتر صرفه اقتصادی نداشت ؟؟
  زنان برای زنان
 
 گزارش
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
  سرریز فاضلاب ها تهدید بزرگ سلامتی عمومی مردم
  "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر
  کانال علی کمال کنام و آلودگی های زیست محیطی!
  کتاب ، انسان و محیط زیست چقدر در روند آموزشی دانش آموزان تاثیر دارند؟
  تعطیلات نوروزی، بهترین دو هفته سال
  بیشترین دلیل گرایش به ازدواج موقت چیست؟
  بازدید نماینده دزفول از کتابخانه های عمومی
  برنامه سفیران دانایی در روستاهای دزفول برگزار گردید
 
 معرفی کتاب
معرفی کتاب
معرفی کتاب
در سال 2012 نگاشته و منتشر شد و جایزه دانش‌آموزان «مین» در سال 2014 و جایزه «مارک تواین» در سال 2015 را کسب کرد. ساخت فیلمی در سال 2017 بر اساس این رمان، کتاب «اعجوبه» یا «شگفتی» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم برای خریدش به کتاب‌فروشی‌ها هجوم ببرند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 78314صفحه نخست » آخرین اخبار یکشنبه، 20 خرداد 1397 - 08:15
چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟
  

خبرگزاری ایسنا:مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.

 سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت اندروید موبایلی آن برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود که کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

با توجه به اینکه اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.

پاسخگویی شرکت‌ها و شفافیت عملکرد

ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت برخط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.

کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.

مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مکان‌محور توضیح می‌دهد: رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.

امکان رویت شکایت از اپراتورها

در این سامانه همچنین امکان رویت شکایت سایر مشترکین فراهم است. حقی معتقد است این موضوع رویکردی برای اپراتورهاست که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. او می‌گوید: هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز با اشاره به این سامانه مکان‌محور و با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت می‌گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها اعلام کنند.

اینترنت

مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می‌توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه‌های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می‌تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می‌توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین‌الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل ۳G و ۴G شکایت کنند.

تلفن ثابت

در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه‌شده اعلام کنند.

تلفن همراه

در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.

خدمات پستی

در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.

ارتباطات رادیویی

در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  قراردادهای اجاره مسکن دو ساله می شود
  «طهرانچی» سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شد
  پراید ۳۲میلیون تومان شد
  افتتاح 570 کلاس درس در مهرماه امسال
  شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزایش می‌یابد
  حاج صفی از المپیاکوس جدا می‌شود
  جزئیات وام 50 میلیونی دانش آموزی
  اعلام زمان رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا
  ۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
  انگور برای افراد دیابتی مضر نیست
  یارانه نقدی ۹۰ هزار تومان می‌شود؟
  «هزارپا»؛ پرمخاطب‌ترین فیلم دهه نود
  جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد شوشتر
  گام مهم آبفا خوزستان برای حفاظت از منابع آبی و محیط زیست
  ورزش استقامتی انگیزه را افزایش می‌دهد
 
 آخرین اخبار
  دمای خوزستان رو به افزایش است
  احتمال کاهش کف مهریه به ۵۵ سکه
  انگور برای افراد دیابتی مضر نیست
  «هزارپا»؛ پرمخاطب‌ترین فیلم دهه نود
  یارانه نقدی ۹۰ هزار تومان می‌شود؟
  گام مهم آبفا خوزستان برای حفاظت از منابع آبی و محیط زیست
  آغاز ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی دانشگاه علمی‌کاربردی
  ورزش استقامتی انگیزه را افزایش می‌دهد
  ۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
  اعلام زمان رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا
  جدول مدالی بازی های آسیایی۲۰۱۸ در روز اول
  جزئیات وام 50 میلیونی دانش آموزی
  پراید ۳۲میلیون تومان شد
  افتتاح 570 کلاس درس در مهرماه امسال
  حاج صفی از المپیاکوس جدا می‌شود
  قراردادهای اجاره مسکن دو ساله می شود
  شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزایش می‌یابد
  «طهرانچی» سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شد
  جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد شوشتر
  گرجستان هتک حجاب به مسافران ایرانی را رد کرد
  واردات بیش از ۳ هزار تن دارو طی چهار ماهه نخست سال جاری
  ایران در کنیا حبوبات می‌کارد
  دریای خزر تا سه‌شنبه طوفانی است
  پیرمرد سارق: از ۵۰ پراید در یک ماه سرقت کردم
  کسانی که تاکنون سود سهام عدالت نگرفته‌اند، چگونه اقدام کنند؟
  پیامک‌های بانکی با وعده نرخ سود بالا!
  وداع باشکوه مردم ایران با عزت‌الله انتظامی در تالار وحدت
  وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت تغییر نمی‌کند
  شمال کشور تا ۸ درجه خنک می‌شود
  درمان سریع سنگ کلیه بدون نیاز به دارو
  دویدن از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند
  آغاز واگذاری ۲.۶ میلیون قطعه سکه پیش‌فروش
  آغاز جریمه مشترکان پرمصرف برق از یکی دو ماه دیگر
  زمین لرزه ۸ ریشتری اقیانوس آرام را لرزاند
  آخرین مهلت ثبت‌نام دوره‌های کاردانی علمی-کاربردی
  مشترکان پرمصرف برق جریمه می شوند
  نرخ طلا و سکه در اولین روز هفته
  بیمه تکمیلی برای روستاییان و عشایر محروم
  حکم پرونده ثامن‌الحجج صادر شد
  تمدیدمهلت ثبت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد
  فعال شدن سامانه سهام عدالت برای ثبت اطلاعات وراث
  مهلت ثبت نام آزمون «جهش تحصیلی» تمدید شد
  فولاد خوزستان 2- نساجی مازندران 1
  ساندویچ با طعم خط زیر فقر!
  ساخت ۸ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان شادگان
  سه گزینه سرمربی برزیل برای کسب توپ طلا
  نکاتی که بیماران دیابتی باید در ورزش رعایت کنند
  بهبود حقوق بازنشستگان سنوات گذشته
  ایران در حوزه دفاعی قدرت برتر منطقه است
  آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی؛ از شنبه
  کاهش 3 درجه ای دمای خوزستان از فردا
  دروازه‌بان استقلال به تهران بر نگشت
  عزت‌الله انتظامی درگذشت
  پورعلی گنجی به اوپن بلژیک پیوست
  صعود تیم کوهنوردی هلال احمر شهرستان لالی به بام ایران
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
نشانه های عفونت لوزه در بزرگسالان و درمان آن
نشانه های عفونت لوزه در بزرگسالان و درمان آن
  جگر مرغ مفید یا مضر؟
جگر مرغ مفید یا مضر؟
  فوت و فن پخت شله زرد خوشمزه
فوت و فن پخت شله زرد خوشمزه
  ۱۰ فایده شگفت‌انگیز توت فرنگی برای بدن
۱۰ فایده شگفت‌انگیز توت فرنگی برای بدن
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار