صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 12:32   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  جانبازان بنیاد کجای مملکت هستند؟
  منابع حذف یارانه‌ها، فرصتی برای توسعه انسانی در خوزستان
  تجلی عشق در دیار عاشقی
  شهری تنها و خسته بنام اهواز
  شنبه خونین اهواز
  از فضای واقعی تا فضای مجازی
  برای خودمان قدم خیر برداریم
  خبرنگار عزیز هر روز، روز توست
  بازنشستگان حاکم!
  ضرورت های بعد از تصویب بازنگری طرح جامع اهواز
 
 گزارش
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
  سرریز فاضلاب ها تهدید بزرگ سلامتی عمومی مردم
  "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر
  کانال علی کمال کنام و آلودگی های زیست محیطی!
  کتاب ، انسان و محیط زیست چقدر در روند آموزشی دانش آموزان تاثیر دارند؟
  تعطیلات نوروزی، بهترین دو هفته سال
 
 معرفی کتاب
معرفی کتاب
معرفی کتاب
در سال 2012 نگاشته و منتشر شد و جایزه دانش‌آموزان «مین» در سال 2014 و جایزه «مارک تواین» در سال 2015 را کسب کرد. ساخت فیلمی در سال 2017 بر اساس این رمان، کتاب «اعجوبه» یا «شگفتی» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم برای خریدش به کتاب‌فروشی‌ها هجوم ببرند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 78314صفحه نخست » آخرین اخبار یکشنبه، 20 خرداد 1397 - 07:15
چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟
  

خبرگزاری ایسنا:مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.

 سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت اندروید موبایلی آن برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود که کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

با توجه به اینکه اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.

پاسخگویی شرکت‌ها و شفافیت عملکرد

ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت برخط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.

کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.

مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مکان‌محور توضیح می‌دهد: رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.

امکان رویت شکایت از اپراتورها

در این سامانه همچنین امکان رویت شکایت سایر مشترکین فراهم است. حقی معتقد است این موضوع رویکردی برای اپراتورهاست که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. او می‌گوید: هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز با اشاره به این سامانه مکان‌محور و با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت می‌گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها اعلام کنند.

اینترنت

مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می‌توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه‌های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می‌تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می‌توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین‌الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل ۳G و ۴G شکایت کنند.

تلفن ثابت

در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه‌شده اعلام کنند.

تلفن همراه

در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.

خدمات پستی

در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.

ارتباطات رادیویی

در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  آغاز پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد
  خوزستان ۱۰ درجه سردتر می‌شود
  واریز بسته حمایتی کارگران به حساب تأمین‌اجتماعی
  نکات مهمی که در مورد «تب» باید بدانید
  اعلام‌شرایط پذیرش‌دانشجو براساس‌سوابق‌تحصیلی
  سن استخدام افزایش می‌یابد؟
  باید با سلاح ایمان، قلم و هنر به مبارزه با دشمنان برویم
  آخرین جزییات سبد کالای مرحله دوم مددجویان
  خبر مهم وزیر صنعت برای خریداران خودرو
  محور آبادان- اروند کنار آماده بهره برداری است
  در بارندگی‌ها میزان تولید آب کاهش پیدا می‌کند
  رکورد تولید 9 ماهه در شرکت فولاد خوزستان شکسته شد
  تنها از طریق مهارت آموزی می توان به شغل های پایدار در آینده دست پیدا کرد
  زمان واریز سود سهام عدالت مشمولان روستایی
  اجرای 70 میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی شوشتر
 
 آخرین اخبار
  عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک‌ها
  چه خودرو‌هایی ارزان شدند؟
  عوارض خروج برای زائران عتبات افزایش نمی‌یابد
  بازداشت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در «دیوار»
  بسته حمایتی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی از شنبه واریز می‌شود
  ۱۲۴ مکان تاریخی صنعت نفت ثبت ملی شد
  7 نفر در کولاک برف کوهرنگ مفقود شدند
  باید با سلاح ایمان، قلم و هنر به مبارزه با دشمنان برویم
  ساخت 40 فیلم مستند از زندگی 40 شهید در خوزستان
  عقد قرارداد آب زمستانه در شبکه های آبیاری شمال خوزستان آغاز شد
  در بارندگی‌ها میزان تولید آب کاهش پیدا می‌کند
  15 میلیارد تومان به پروژه انتقال آب از کرخه به شبکه آب اهواز اختصاص یافت
  محور آبادان- اروند کنار آماده بهره برداری است
  تنها از طریق مهارت آموزی می توان به شغل های پایدار در آینده دست پیدا کرد
  آغاز فعالیت مشترک ایران و بنگلادش در فناوری استفاده از زهاب و آب شور دریا
  خدمات تأمین اجتماعی محصول مشارکت کارفرمایان ، کارگران و دولت است
  اجرای 70 میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی شوشتر
  اجرای بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان
  واگذاری ۲۳۴۵ اشتراک جدید برق در کلانشهر اهواز
  صرفه جویی ۳۲ میلیارد ریالی با رفع اشکال از ترانسفورماتور پست دزفول
  برگزاری کارگاه مدیریت مصرف انرژی در پست خوزستان
  رکورد تولید 9 ماهه در شرکت فولاد خوزستان شکسته شد
  مصرف بیش از 12 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی طی 8 ماهه سال جاری
  محمد کشانی بعنوان مدیر نمونه جهادی کشور در سال ۹۷ انتخاب شد
  آخرین جزییات سبد کالای مرحله دوم مددجویان
  زمان واریز سود سهام عدالت مشمولان روستایی
  خبر مهم وزیر صنعت برای خریداران خودرو
  تکمیل مدرسه ۶ کلاسه در منطقه علی آباداهواز تا پایان سال
  بابک عبدالهی بخشدار چغامیش شد
  جانبازان بنیاد کجای مملکت هستند؟
  واریز بسته حمایتی کارگران به حساب تأمین‌اجتماعی
  خوزستان ۱۰ درجه سردتر می‌شود
  سن استخدام افزایش می‌یابد؟
  آغاز پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد
  حسین محب اهری درگذشت
  پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی در دهه اول بهمن
  اعلام‌شرایط پذیرش‌دانشجو براساس‌سوابق‌تحصیلی
  نکات مهمی که در مورد «تب» باید بدانید
  اسامی رشته‌های بدون کنکور اعلام شد
  یارانه فردا واریز می‌شود
  آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از ۲۹ دی
  محور اندیکا- شهرکرد تا 29 دی بسته است
  جراحی رایگان دانش‌آموزان خوزستانی مبتلا به بیماری‌های لب و کام
  ودیعه‌گذاران حج دوباره فراخوانده شدند
  تعیین تکلیف کی‌روش با کلمبیا تا ۱۸ بهمن
  آزمون در بین ۱۰ بازیکن برتر دور دوم مرحله گروهی
  بی خانمان‌ها را به 137 معرفی کنید
  ریزش کوه جاده پلدختر-اندیمشک را مسدود کرد
  سقوط بهمن جاده کرج-چالوس را مسدود کرد
  وضعیت آب ممکن است در شوش تهدید ایجاد کند
  زمان برگزاری کنکور ۹۸ تغییر نمی‌کند
  وزیر راه و شهرسازی ۳ معاون خود را تغییر داد
  عیدی کارگران اخراجی و پاره‌وقت چقدر است؟
  کاهش سطح کلسترول از طریق ورزش؛ مفید برای سلامت مغز
  ۴ خودرویی که با کمتر از ۵۰ میلیون می‌توانید بخرید
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
معروف‌ترین غذاهای مقاصد گردشگری مهم دنیا
معروف‌ترین غذاهای مقاصد گردشگری مهم دنیا
  با مصرف این شربت خوش اخلاق شوید!
با مصرف این شربت خوش اخلاق شوید!
  شستشوی لباس‌های پاییزی و زمستانی؛ باید‌ها و نباید‌ها
شستشوی لباس‌های پاییزی و زمستانی؛ باید‌ها و نباید‌ها
  راه‌های خروج از افسردگی بعد زایمان
راه‌های خروج از افسردگی بعد زایمان
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار