صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
دوشنبه، 30 مهر 1397 - 13:36   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  شنبه خونین اهواز
  از فضای واقعی تا فضای مجازی
  برای خودمان قدم خیر برداریم
  خبرنگار عزیز هر روز، روز توست
  بازنشستگان حاکم!
  ضرورت های بعد از تصویب بازنگری طرح جامع اهواز
  دودی و بوی نامطبوع در آسمان اهواز
  چشم عراقی ها هنوز در پی خرمشهر
  خوزستان گنجینه آیین‌های هویت بخش وحدت آفرین
  ساماندهی سه‌چرخه‌های بلاتکلیف شهر اهواز یک فرصت است
 
 گزارش
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
  سرریز فاضلاب ها تهدید بزرگ سلامتی عمومی مردم
  "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر
  کانال علی کمال کنام و آلودگی های زیست محیطی!
  کتاب ، انسان و محیط زیست چقدر در روند آموزشی دانش آموزان تاثیر دارند؟
  تعطیلات نوروزی، بهترین دو هفته سال
 
 معرفی کتاب
معرفی کتاب
معرفی کتاب
در سال 2012 نگاشته و منتشر شد و جایزه دانش‌آموزان «مین» در سال 2014 و جایزه «مارک تواین» در سال 2015 را کسب کرد. ساخت فیلمی در سال 2017 بر اساس این رمان، کتاب «اعجوبه» یا «شگفتی» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم برای خریدش به کتاب‌فروشی‌ها هجوم ببرند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 78314صفحه نخست » آخرین اخبار یکشنبه، 20 خرداد 1397 - 07:15
چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟
  

خبرگزاری ایسنا:مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.

 سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت اندروید موبایلی آن برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود که کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

با توجه به اینکه اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.

پاسخگویی شرکت‌ها و شفافیت عملکرد

ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت برخط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.

کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.

مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مکان‌محور توضیح می‌دهد: رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.

امکان رویت شکایت از اپراتورها

در این سامانه همچنین امکان رویت شکایت سایر مشترکین فراهم است. حقی معتقد است این موضوع رویکردی برای اپراتورهاست که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. او می‌گوید: هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز با اشاره به این سامانه مکان‌محور و با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت می‌گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها اعلام کنند.

اینترنت

مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می‌توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه‌های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می‌تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می‌توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین‌الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل ۳G و ۴G شکایت کنند.

تلفن ثابت

در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه‌شده اعلام کنند.

تلفن همراه

در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.

خدمات پستی

در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.

ارتباطات رادیویی

در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  بنزین احتمالاً تا دو هفته آینده دو نرخی می‌شود
  بطحائی: کتب کمک آموزشی سم دوره ابتدائی است
  20دکل مخابراتی در اربعین امسال درمرزهای خوزستان مستقرهستند
  ایران یکی از ۹ کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره
  وثیقه زیارت دانشجویان اربعین حذف شد
  آغاز ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور از امروز
  طرح بارورسازی ابرها در بخش مرکزی ایران اجرا می‌شود
  احتمال تغییر سهم قطعی معدل در کنکور ۹۸
  کاهش هزینه تماس تلفن ثابت با عراق در ایام اربعین
  افزایش نرخ بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست
  چگونه یک سکته مغزی را تشخیص دهیم؟
  آیا وام مسکن ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود؟
  جدیدترین اخبار از طرح پیش‌فروش لوازم خانگی
  ناامیدی را به جامعه تزریق نکنیم
  فیلم جدید فرمان‌آرا مجوز اکران گرفت
 
 آخرین اخبار
  بندر «گناوه» ونیز شد!
  قرص نفتالین ۸ دانش‌آموز گتوندی را راهی بیمارستان کرد
  کاهش ۱۵ درصدی قیمت گوشی تلفن‌همراه
  حسن یزدانی به مدال برنز جهان رسید
  آیا کسرخدمت سربازی برای فعالان سمن‌ها صحت دارد؟
  توزیع سبد کالای حمایتی دولت آغاز شد
  تازه‌ترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  توصیه‌های بهداشتی اورژانس برای زائران اربعین
  احتمال تغییر سهم قطعی معدل در کنکور ۹۸
  تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ؛ یکی از راه های بقای حیات کارون
  عالیشاه مقابل السد بازی نمی کند
  ثبت نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور
  ناامیدی را به جامعه تزریق نکنیم
  فیلم جدید فرمان‌آرا مجوز اکران گرفت
  اکبری در ثانیه پایانی نایب قهرمان جهان را برد
  جدیدترین اخبار از طرح پیش‌فروش لوازم خانگی
  آیا وام مسکن ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود؟
  طرح بارورسازی ابرها در بخش مرکزی ایران اجرا می‌شود
  کاهش هزینه تماس تلفن ثابت با عراق در ایام اربعین
  افزایش نرخ بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست
  چگونه یک سکته مغزی را تشخیص دهیم؟
  معرفی چهار وزیر پیشنهادی به مجلس
  بنزین احتمالاً تا دو هفته آینده دو نرخی می‌شود
  آغاز ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور از امروز
  وثیقه زیارت دانشجویان اربعین حذف شد
  ایران یکی از ۹ کشور برتر دنیا در ساخت ماهواره
  بطحائی: کتب کمک آموزشی سم دوره ابتدائی است
  20دکل مخابراتی در اربعین امسال درمرزهای خوزستان مستقرهستند
  چسب الکترونیک استرس را تشخیص می‌دهد
  2نیروگاه خوزستان تا پایان سال 98 وارد مدار می شوند
  نرخ سکه و طلا در بازار امروز اهواز
  سرپرست باشگاه استقلال خوزستان منصوب شد
  ۳ روز تا پایان مهلت مشمولان سهام عدالت
  شرط عجیب بارسلونا برای فروش لیونل مسی
  فعال شدن کارت سوخت بنزین در حال بررسی است
  ‌امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد
  شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج برای بیمه شدگان تامین اجتماعی
  بالا رفتن از پله هیچ آسیبی به عضلات زانو وارد نمی‌کند
  جایزه ویژنری جشنواره استکهلم برای اصغر فرهادی
  آیا مرگ زن، "مهریه" را ساقط می‌کند؟
  عاشقان حسینی / گزارش تصویری
  حضور پر شور زنان در پیاده روی اربعین / گزارش تصویری
  تصاویر برگزیده در هفته ای که گذشت
  آخرین خبرها درباره وضعیت مرزبانان ربوده‌شده
  تردد خودروهای شخصی به طرف مرزمهران ممنوع شد
  دستگیری چند مظنون در مسیر پیاده‌روی اربعین
  صادرات خودروهای ساخت ایران و آذربایجان به روسیه
  خودکشی مرد ۶۰ ساله در متروی تهران
  مسمومیت کارکنان کشتی باری ایرانی/3 نفر جان باختند
  اعلام محدودیتهای ترافیکی اربعین در خوزستان
  افراد فاقد کارت ملی و شناسنامه برای سفر به عراق چه کنند؟
  سنگ‌ های زنده‌ای که می‌شود کبابشان کرد!
  توضیحات ‌یک مسئول در خصوص واژگونی اتوبوس زوار کرمانشاه
  انفجار در رباط کریم و تخریب ۴ واحد مسکونی
  یارانه مهرماه واریز شد
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
نشانه های عفونت لوزه در بزرگسالان و درمان آن
نشانه های عفونت لوزه در بزرگسالان و درمان آن
  جگر مرغ مفید یا مضر؟
جگر مرغ مفید یا مضر؟
  فوت و فن پخت شله زرد خوشمزه
فوت و فن پخت شله زرد خوشمزه
  ۱۰ فایده شگفت‌انگیز توت فرنگی برای بدن
۱۰ فایده شگفت‌انگیز توت فرنگی برای بدن
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار