صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 - 10:16   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  زنـی که قـلم را وادار به ستایشش کرد، زلیخا نظری به قلم ابوذر آبچر
  آقامون جنتلمنه بمبی بود که کاش آموزش و پرورش کشور را بیدار کند
  معلم خوب من و 15 کاری که انجام نمی‌دهد...
  مخابرات خوزستان، پر شتابتر از هر زمان!
  همجه های غیر منطقی بر علیه استانداری که بی نظیر است
  خشم خروشان رودها یا صدای سیلاب سدها
  توسعه نیافتگی خوزستان هم ریشه حاکمیتی دارد و هم ریشه مردمی
اگرچه در حوزه علوم انسانی و عوامل مرتبط به انسان و زندگی اجتماعی آن نمی توان مانند علوم طبیعی با قاطعیت رابطه علت و معلول بین پدیده ها ایجاد کرد ولی به طور نسبی می توان در تحلیل پدیده های اجتماعی روابط علت و معلولی پیدا کرد
  جانبازان بنیاد کجای مملکت هستند؟
  منابع حذف یارانه‌ها، فرصتی برای توسعه انسانی در خوزستان
  تجلی عشق در دیار عاشقی
 
 گزارش
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
  سرریز فاضلاب ها تهدید بزرگ سلامتی عمومی مردم
  "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر
  کانال علی کمال کنام و آلودگی های زیست محیطی!
  کتاب ، انسان و محیط زیست چقدر در روند آموزشی دانش آموزان تاثیر دارند؟
 
 معرفی کتاب
معرفی کتاب
معرفی کتاب
در سال 2012 نگاشته و منتشر شد و جایزه دانش‌آموزان «مین» در سال 2014 و جایزه «مارک تواین» در سال 2015 را کسب کرد. ساخت فیلمی در سال 2017 بر اساس این رمان، کتاب «اعجوبه» یا «شگفتی» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم برای خریدش به کتاب‌فروشی‌ها هجوم ببرند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 78314صفحه نخست » آخرین اخبار یکشنبه، 20 خرداد 1397 - 07:15
چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟
  

خبرگزاری ایسنا:مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.

 سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت اندروید موبایلی آن برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود که کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

با توجه به اینکه اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.

پاسخگویی شرکت‌ها و شفافیت عملکرد

ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت برخط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.

کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.

مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مکان‌محور توضیح می‌دهد: رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.

امکان رویت شکایت از اپراتورها

در این سامانه همچنین امکان رویت شکایت سایر مشترکین فراهم است. حقی معتقد است این موضوع رویکردی برای اپراتورهاست که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. او می‌گوید: هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز با اشاره به این سامانه مکان‌محور و با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت می‌گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.

با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها اعلام کنند.

اینترنت

مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می‌توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه‌های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می‌تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می‌توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین‌الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل ۳G و ۴G شکایت کنند.

تلفن ثابت

در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه‌شده اعلام کنند.

تلفن همراه

در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.

خدمات پستی

در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.

ارتباطات رادیویی

در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
  شرایط بهره‌مندی از امریه سربازی
  علت عدم افزایش حقوق برخی معلمان
  حذف دوباره قیمت‌های املاک و خودرو از سایت‌ها
  عمر «دایرکت» اینستاگرام تمام می‌شود
  چطور اعتبار خط موبایلتان را افزایش دهید
  طرح جدید نمایندگان برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  استاندار خوزستان:ویزای عراق رایگان است
  بررسی موضوع تأخیر تاریخ کنکور ۹۸در مجلس
  دانشجومعلمان مشمول افزایش حقوق ۹۸ می‌شوند
  دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
  جرایم و سود وام مسکن بخشیده شد
  هشدار درباره کلاهبرداری با عنوان رمز یکبار مصرف
  بهره برداری از 10 هزار مسکن مهر در هفته دولت در خوزستان
  پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان بدون نیاز به چک
 
 آخرین اخبار
  بهره برداری از 10 هزار مسکن مهر در هفته دولت در خوزستان
  پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان بدون نیاز به چک
  هشدار درباره کلاهبرداری با عنوان رمز یکبار مصرف
  جرایم و سود وام مسکن بخشیده شد
  بررسی موضوع تأخیر تاریخ کنکور ۹۸در مجلس
  دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
  ارز دانشجویی ۹۸ تعیین تکلیف شد
  دانشجومعلمان مشمول افزایش حقوق ۹۸ می‌شوند
  استاندار خوزستان:ویزای عراق رایگان است
  عمر «دایرکت» اینستاگرام تمام می‌شود
  حذف دوباره قیمت‌های املاک و خودرو از سایت‌ها
  علت عدم افزایش حقوق برخی معلمان
  طرح جدید نمایندگان برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
  چطور اعتبار خط موبایلتان را افزایش دهید
  شرایط بهره‌مندی از امریه سربازی
  یادواره شهید کوروش نیاکان در لالی برگزار شد
  پتروشیمی کیمیا زمینه اشتغال ۴ هزار نفر را ایجاد کرد
  دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان
  برپایی آیین بزرگداشت حکیم فردوسی طوسی در لالی
  جلسه کمیته حفاظت از منابع طبیعی و مدیریت بحران در لالی تشکیل شد
  اعلام داروهای غیرمجاز و ممنوعه‌ برای حجاج
  تذکر رئیس رسانه ملی به ۲ شبکه‌ تلویزیونی
  کتانباف برکنار شد
  دعای روز دهم ماه مبارک رمضان
  جزئیات تخصیص وام ۲.۵ میلیون تومانی به خودروها
  راهکارهای برقراری پایداری محیطی و اجتماعی در شهر مسجدسلیمان
  اجرای رمز دوم یک‌بار مصرف به تعویق افتاد
  کدام بازنشستگان مشمول «همسان‌سازی حقوق» می‌شوند؟
  خدمات ارائه شده در اردوگاه های اسکان اضطراری کم نظیر است
  دستیار ویلموتس در تیم ملی ایران کیست؟
  بیماری‌هایی که مانع از سفر حج می‌شود
  پایان مهلت ثبت نام ورود به مدارس پایه هفتم سمپاد
  افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان
  پاسخ وزارت بهداشت به ادعای پخت حلیم با پنبه
  «عمه خانم» از بهبهان منتخب پروژه چهار فصل تئاتر ایران شد
  آغاز عملیات بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در سیل خوزستان
  تخریب 100 درصدی مسیرهای گردشگری روستایی جنوب خوزستان
  3 کشته در تصادف پژو و کمپرسی
  تیراندازی افراد ناشناس به خودروی شهردار دارخوین
  محرومیت 3 جلسه‌ای بازیکن فولاد
  سقف تسهیلات اشتغال‌زایی افزایش یافت
  مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد علوم پزشکی تمدید شد
  میزان افزایش «حق همسر» و «اولاد» در فیش حقوقی مستمری‌بگیران
  یوگا و پیاده‌روی بهترین ورزشها در ماه مبارک رمضان
  ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد
  دعای روز نهم ماه مبارک رمضان
  چگونه قربانی کلاهبرداری به روش فیشینگ نشویم؟
  کدام حقوق‌ها از مالیات معافند؟
  معرفی مراکز عرضه شکر با نرخ مصوب در اهواز
  مشمولان غایب منتظر تمدید قانون جریمه نباشند
  برخورد قاطع با سگ گردانی در سطح شهر و پارک های اهواز
  کربوهیدرات بهترین منبع غذایی برای ورزشکاران روزه‌دار
  شرح دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان
  قیمت مصوب جدید شکر ۳۴۰۰ تومان تعیین شد
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
روش درست کردن سبزه عید در تنگ شیشه ای
روش درست کردن سبزه عید در تنگ شیشه ای
  روش کوچک کردن پروستات با فرمول غذایی
روش کوچک کردن پروستات با فرمول غذایی
  معروف‌ترین غذاهای مقاصد گردشگری مهم دنیا
معروف‌ترین غذاهای مقاصد گردشگری مهم دنیا
  با مصرف این شربت خوش اخلاق شوید!
با مصرف این شربت خوش اخلاق شوید!
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار