صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 02:51   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  ظاهرا نمایندگان استان خوزستان سرنا را از سر گشاده می نوازند
  برای او ؛ پدرام طاهری / روزنامه نگاری "بی چشم" و بی هیچ چشمداشت
  در سوگ شایسته سالاری!
  ولنگاری اقتصادی؛ افکار عمومی و کرامتی که دست خود ماست…
  آیا روز مسجدسلیمان از یاد مسوولان رفته است؟!
  زنـی که قـلم را وادار به ستایشش کرد، زلیخا نظری به قلم ابوذر آبچر
  آقامون جنتلمنه بمبی بود که کاش آموزش و پرورش کشور را بیدار کند
  معلم خوب من و 15 کاری که انجام نمی‌دهد...
  مخابرات خوزستان، پر شتابتر از هر زمان!
  همجه های غیر منطقی بر علیه استانداری که بی نظیر است
 
 گزارش
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
  سرریز فاضلاب ها تهدید بزرگ سلامتی عمومی مردم
  "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر
 
 معرفی کتاب
معرفی کتاب
معرفی کتاب
در سال 2012 نگاشته و منتشر شد و جایزه دانش‌آموزان «مین» در سال 2014 و جایزه «مارک تواین» در سال 2015 را کسب کرد. ساخت فیلمی در سال 2017 بر اساس این رمان، کتاب «اعجوبه» یا «شگفتی» را دوباره در کانون توجه قرار داد و سبب شد مردم برای خریدش به کتاب‌فروشی‌ها هجوم ببرند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82205صفحه نخست » اخبار ورزشیچهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 09:10
نوشیدنی‌های مفید و مضر بعد از ورزش
  
برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: وقت گذاشتن برای ورزش و تمرین کردن، عادت بسیار خوبی است. این عادت نه تنها کمک‌تان می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید، بلکه فواید بسیار زیاد دیگری نیز برای سلامتی دارد، مثلا تقویت سلامت قلب، کاهش خطر دیابت، افزایش سوخت و ساز بدن، عضله سازی، افزایش سطح شادی، بهبود کیفیت خواب، کسب انرژی بیشتر، افزایش قدرت و انعطاف پذیری و تقویت حافظه.
 
درست است که ورزش کردن و عرق ریختن هم از لحاظ فیزیک به شما کمک می‌کند و هم از نظر روحی و روانی اما برای اینکه از فواید آن واقعا بهره مند شوید باید بعد از اتمام ورزش و فعالیت نیز تصمیم‌گیری‌های سالم و هوشمندانه‌ای داشته باشید.
 
یکی از انتخاب‌های مهمی که بعد از ورزش انجام می‌دهید، انتخاب نوشیدنی است که تاثیر بزرگی بر نتیجه‌ای که تلاش‌تان می‌گیرید دارد. شما هنگام تمرین و فعالیت، آب زیادی را بواسطه‌ی تعریق از دست داده‌اید. برای جبران این آب از دست رفته، هیدراسیون بدن بسیار مهم است. نوشیدن یک یا دو لیوان آب بعد از تمرین کار درستی است، اما بسیاری از اوقات ما به جای آب، سراغ نوشیدنی‌های دیگری می‌رویم که معمولا سالم نیستند.
 
 

1. نوشیدنی‌های ورزشی

نوشابه‌های ورزشی در بازار تحت عنوان نوشیدنی‌های کامل برای بعد از ورزش به فروش می‌رسند و معمولا می‌بینیم خیلی از افراد بعد از پایان تمرین آنها را می‌نوشند.

اما این نوشابه‌های سالم نیستند، زیرا حاوی قند و کالری زیادی‌اند در حالیکه ارزش غذایی بسیار اندکی دارند. برخی از برندها ممکن است ویتامین‌های و الکترولیت‌هایی افزوده شده باشد اما به هرحال، قند فراوان موجود در آنها، بزرگ‌ترین دلیل اجتناب از این نوشابه‌ها به طور کامل است.

قند موجود در این نوشیدنی‌ها خیلی زود وارد سیستم‌تان شده و خیلی زود نیز دچار افت انرژی خواهید شد. ضمنا، چنین نوشابه‌هایی، پُر از طعم دهنده‌های مصنوعی هستند که تاثیر منفی بر بدن دارند.

2. الکل

اگر فکر می‌کنید نوشیدن الکل بعد از ورزش ایرادی ندارد، سخت در اشتباهید. الکل ذاتا دهیدراته کننده‌ی بدن است و بعد از عرق ریختن در باشگاه شما نیاز دارید بدن خود را به خوبی آب رسانی کنید. همچنین خاصیت ادرارآور بودن الکل در بدن نیز باعث خماری می‌شود. نوشابه‌های الکلی هیچ کالری و ارزش غذایی ندارند. نوشیدن این نوشابه‌های صفر کالری تنها می‌تواند پروسه‌ی چربی سوزی‌تان را به تعویق بیندازد چون ذخیره‌ی چربی را بالا می‌برد. نوشابه‌های الکلی خاصیت التهاب زایی در بدن دارند و می‌توانند تاثیر منفی بر تعادل و توانایی تصمیم گیری‌تان بگذارند.

3. نوشابه‌های گازدار

نوشابه‌های گازدار، یکی از بزرگ‌ترین ممنوعه‌های بعد از ورزش هستند! نوشیدن نوشابه‌های گازدار یعنی اینکه شما چیزی جز مقدار زیادی از قندهای ساده به بدن‌تان نمی‌رسانید. نوشابه‌های قندی به عنوان یک انرژی فوری عمل می‌کنند اما خیلی زود با افت انرژی مواجه می‌شوید. اگر هم فکر می‌کنید، نوشابه‌های رژیمی بهتر هستند، باز هم اشتباه می‌کنید. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی، تاثیرات مخربی بر دست آورهای ورزشی‌تان دارند.

4. آبمیوه‌های صنعتی

شاید فکر کنید آبمیوه دیگر انتخاب سالمی است، اما اینطور نیست. بیشتر آبمیوه‌های صنعتی پُر از شیره‌ی ذرت با فروکتوز بالا هستند که منجر به چاقی شده و ریسک بیماری‌های سندرم متابولیک را بالا می‌برند. ضمنا، آبمیوه‌های صنعتی حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی و فیبری که در خود میوه وجود دارد نیستند. ارزش غذایی میوه‌ها در پروسه‌ی آب گیری از بین می‌رود و شما در نهایت چیزی که مصرف می‌کنید، صرفا قند به شکل فروکتوز است.

5. قهوه

خیلی از ما بعد از تمرین سراغ قهوه می‌رویم. اما واقعیت این است که قلب شما در حال حاضر به دلیل فعالیتی که انجام داده‌اید، ضربان بالایی دارد و مصرف قهوه یا هر چیزی که کافئین دارد در این زمان کار درستی نیست. نوشیدن قهوه بعد از ورزش و تمرین می‌تواند عوارضی چون عصبی شدن، تپش قلب و حتی اختلال خواب به دنبال داشته باشد.

ضمنا قهوه دارای تاثیرات دهیدراته کننده در بدن است.

6. بهترین نوشیدنی‌های بعد از ورزش

آب، بهترین انتخاب برای آب رسانی به بدن بعد از ورزش است که هم برای ریکاوری بدن مهم است و هم برای حفظ استقامت. اگر آب می‌نوشید باید دمای اتاق را داشته باشد، نه سرد! آب سرد می‌تواند تاثیر منفی بر روده‌های گرم‌تان بگذارد و آنزیم‌های گوارشی را مختل کرده و مشکلات گوارشی ایجاد کند.

البته آب خالص هم ممکن است دل‌تان را بزند، پس می‌توانید اینها را امتحان کنید:

. آب طعم‌دار که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. کافیست سبزی‌ها یا میوه‌های آبدار را برش بزنید و آنها را در یک پارچ بریزید، پارچ را از آب پُر کرده و بگذارید چند ساعت بماند.

. یک لیوان شیر شکلات خانگی در مقایسه با شیر ساده، دو برابر کربوهیدرات دارد که باعث می‌شود انتخاب بسیار خوبی برای ریکاوری بعد از ورزش باشد.

. آب نارگیل طبیعی حاوی مقدار زیادی الکترولیت‌ است مانند پتاسیم و منیزیم. آب نارگیل برای آب رسانی به بدن و جبران الکترولیت‌های از دست رفته عالی است.
 
. هر نوع آبمیوه‌ی ترش نیز می‌تواند یک نوشیدنی بسیار خوب برای بعد از تمرین باشد. چون سرشار از آنتی اکسیدان بوده و التهاب را کم می‌کند و برای ریکاوری و عملکرد عضلات نیز خوب است.

. اگر طرفدار چای هستید می‌توانید یک فنجان چای سبز یا چای سیاه بنوشید. ترکیبات موجود در چای سبز و سیاه می‌تواند به پروسه‌ی اکسیداسیون چربی حین ورزش‌های هوازی و ریکاوری بعد از ورزش کمک کنند.

سایر نکاتی که بعد از تمرین باید به آنها توجه کنید

. وقتی تمرین را تمام کردید، چند دقیقه دراز بکشید تا بدن‌تان خنک شود و فشار خون‌تان به حالت نرمال برگردد.

. بعد از تمرین دو تا سه دقیقه حرکات کششی انجام دهید تا عضلات‌تان دچار انقباض گرفتگی نشده و درد و کوفتگی عضلات بعد از تمرین کاهش پیدا کند.

. بعد از تمرین طولانی نیاز دارید که یک اسنک سالم بخورید. اسنک‌های پروتئنی بسیار خوبند چون انرژی لازم برای سوخت مجدد و ترمیم بدن را در اختیارش می‌گذارند.

. بعد از تمرین با دست‌ها آلوده‌تان، چشم‌ها و صورت را لمس نکنید چون باکتری‌ها را به آنها منتقل می‌کنید.

. همیشه بعد از پایان تمرین دوش بگیرید.

. پیگیر تمرینات خود باشی تا روند پیشرفت‌تان را بررسی کنید. این کار باعث حفظ انگیزه می‌شود.

. هر چند لباس‌های ورزشی‌تان راحت هستند اما بعد از ورزش فورا آنها عوض کنید. به تن داشتن لباس‌های عرق‌دار به مدت طولانی می‌تواند عفونت‌های قارچی یا آکنه به دنبال داشته باشد.

. یک خواب با کیفیت شبانه بعد از تمرین سخت بسیار مهم است زیرا به ترمیم بدن کمک می‌کند.

. اینکه ورزش کردید دلیل نمی‌شود بقیه روز را فقط بنشینید و استراحت کنید، بلکه باید در تمام طول روز فعال بمانید!
   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  تولید ۳۰ تا ۴۰ میلیون دفتر مشق دولتی برای اقشار هدف
  بیمه چه میزان از دیه را پرداخت می‌کند؟
  نحوه تحویل دارو‌های بیماران خاص در درب منزل‌شان
  چرا اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اجرا نشد؟
  تمام مراکز علمی کاربردی دولتی تا پایان شهریور منتقل می‌شوند
  صعود تیم ملی والیبال بانوان به المپیک ۲۰۲۰
  امکان حضور بانوان در «آزادی» برای بازی‌های ملی
  دمای خوزستان کاهش می یابد
  نحوه تبلیغ پزشکان در اینستاگرام اعلام شد
  تولید مانتوی بدون دکمه، ممنوع
  لایحه «حذف ۴ صفر از پول ملی» به مجلس رفت
  "بیمه سلامت" اجباری شد
  نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در سال جاری
  بلیت فروشی الکترونیکی لیگ از صبح پنجشنبه
  ظاهرا نمایندگان استان خوزستان سرنا را از سر گشاده می نوازند
 
 آخرین اخبار
  ظاهرا نمایندگان استان خوزستان سرنا را از سر گشاده می نوازند
  دمای خوزستان کاهش می یابد
  بلیت فروشی الکترونیکی لیگ از صبح پنجشنبه
  نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در سال جاری
  "بیمه سلامت" اجباری شد
  لایحه «حذف ۴ صفر از پول ملی» به مجلس رفت
  تولید مانتوی بدون دکمه، ممنوع
  نحوه تبلیغ پزشکان در اینستاگرام اعلام شد
  تولید ۳۰ تا ۴۰ میلیون دفتر مشق دولتی برای اقشار هدف
  چرا اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اجرا نشد؟
  تمام مراکز علمی کاربردی دولتی تا پایان شهریور منتقل می‌شوند
  نحوه تحویل دارو‌های بیماران خاص در درب منزل‌شان
  صعود تیم ملی والیبال بانوان به المپیک ۲۰۲۰
  بیمه چه میزان از دیه را پرداخت می‌کند؟
  امکان حضور بانوان در «آزادی» برای بازی‌های ملی
  بلیت اتوبوس در ایام اربعین گران نمی‌شود
  یک طلا و ۲ برنز؛ دستاورد نمایندگان ووشوی ایران در روز دوم
  تقویم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام شد
  اثر منفی بیماری‌های کبد بر مغز تنها طی ۲ هفته
  عوارض همه آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود
  جزئیات طرح جدید بیمه بیکاری اعلام شد
  آخرین مهلت ثبت‌نام کتب درسیِ کلاس اولی‌ها
  پرداخت خسارت سیل زدگان با روند فعلی 8 ماه زمان می‌برد
  پرونده واحدهای تعمیری خوزستان تا شهریورماه بسته می‌شود
  ارائه 70 رشته جدید در سال تحصیلی پیش رو
  هرس تمامی درختان کنوکارپوس اهواز تا قبل از مهرماه
  رئیس کل جدید دادگستری خوزستان منصوب شد
  آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن از شهریور امسال
  مرکز علمی کاربردی پتروشیمی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود
  آغاز صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم شهریور
  ایجاد کمیته برای ساماندهی رسانه‌های مجازی
  اجرایی شدن مرخصی دوماهه خودروهای اروندی از امروز
  قیمت طلا، سکه و ارز در روز دوشنبه
  انهدام بزرگترین باند مواد مخدر در جنوب کشور
  بازگشت حجاج خوزستانی در قالب 18 پرواز جده - اهواز
  دمای خوزستان دوباره بالا می‌رود
  ۸ نکته برای کنترل آلودگی صوتی ساختمان‌سازی‌ها
  موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
  فیلم‌های تلویزیون در عید غدیر
  اعمال «تبعیض» میان فرزندان چه تبعاتی دارد؟
  موبایل باز هم ارزان می‌شود
  نرخ دیه سال ۹۸ +جدول مقایسه‌ای
  شرایط اصلاح و تغییر نام افراد
  خودروهای عراقی 15 روز حق تردد در کشورمان را دارند
  ارایه برنامه‌های جدید کارت سوخت در هفته آینده
  شرایط بیمه و دریافت حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار
  رد طرح مربوط به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در کمیسیون اجتماعی
  شرایط سفر اربعین اعلام شد
  جزئیات جدید درباره ثبت‌نام متقاضیان کارت سوخت
  خرید و فروش رمز ارز‌ها در داخل ممنوع است
  پیام تبریک سید شکرخدا موسوی به مناسبت روز آزادگان
  ثبت نام بیش از ۵۷ هزار دانش آموز ناحیه یک تا کنون قطعی شده است
  آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی بخش خصوصی از امروز
  قرارداد کالدرون و بشار رسن ثبت شد
  امروز آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
  ویراژ خودروی آسکا تا ۲۰۲۵در آسمان +عکس
ویراژ خودروی آسکا تا ۲۰۲۵در آسمان +عکس
  چرا ضریب‌هوش ایرانیان رو به کاهش است؟
چرا ضریب‌هوش ایرانیان رو به کاهش است؟
  روش درست کردن سبزه عید در تنگ شیشه ای
روش درست کردن سبزه عید در تنگ شیشه ای
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار