صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 03:33   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  مردم گرفتار کرونای کووید ۱۹ و کرونای بی‌تدبیری شما متولیان شده‌اند ! برای خدا نجاتشان دهید!
  پنچر شدن عمدی اتوبوس بورس در ایستگاه مردم
  بوسه‌ای بر چهره‌ی خاتون!
  شخصیت علمی ،پژوهش و مورخ مرحوم کاظم پورکاظم در تاریخ ماندگار خواهد شد
  جای خالی اهالی رسانه در بین معادلات مدیریتی کشور
  تأملی در پرسه زنی جوانان جویای کار
  چالش هایی مجازی برای حذف غیرت مردان و حیای زنان ایرانی
  کاش روحیه جهادی به کمک اقتصاد بیاید
  چهارم آبان؛ پرپر شدن ۷۴ آلاله مدرسه شهید پیروز بهبهان
  غبار معیشتی بر پیشانی ساحل نشینان
 
 گزارش
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
  سرریز فاضلاب ها تهدید بزرگ سلامتی عمومی مردم
  "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر
 
 معرفی کتاب
تجدید الدوارس و تحدید المدارس
- اندازه متن: + -  کد خبر: 99120صفحه نخست » آخرین اخبار چهارشنبه، 18 فروردین 1400 - 17:48
۲۰ خوراکی برای جلوگیری از ریزش مو
  

برترین‌ها: یکی از دغدغه‌های برخی از افراد، به‌خصوص آقایان، نگرانی از ریزش مو می‌باشد. گاهی ریزش مو ریشه‌ی ارثی دارد و در این موارد خیلی کار خاصی نمی‌توان انجام داد. اما اگر ریزش مو دلیل ارثی نداشته باشد، گاهی به دلیل کمبود برخی مواد غذایی در بدن اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید بسیاری از خوراکی‌ها می‌توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خوراکی‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو

۱. لوبیا‌ها

لوبیا برای مو‌ها مفید است. بنشن‌ها، مثل عدس نیز برای مو‌ها ضروری هستند و حتماً باید در برنامه غذایی گنجانده شوند؛ زیرا نه تنها به رشد بیشتر مو‌ها کمک می‌کنند، بلکه سرشار از آهن، روی و بیوتین می‌باشند. کمبود بیوتین در بدن باعث شکنندگی مو‌ها می‌شود.

۲. صدف خوراکی

روی یا همان زینک، یک ماده معدنی بسیار مهم در سلامت کلی بدن است. اگر این ماده را به میزان کافی دریافت نکنید؛ ممکن است که دچار ریزش مو شوید. حتی در مواردی مژه‌ها نیز ریزش را تجربه می‌کنند. روی، سلول‌های مسئول ساخت مو را وادار میکند که کار خود را به درستی انجام دهند.

۳. اسفناج

در برخی موارد، کمبود مواد معدنی علت فقدان مو است. مهم است بدانید کمبود چیزی در رژیم غذایی ندارید که منجر به ریزش مو شود. اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می‌کند. رنگ سبز برگ‌ها نیز حاوی اسید‌های چرب امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد. همه به حفظ مو، درخشندگی کمک می‌کند.

 

۴. جو دو سر

جو دو سر حاوی مقادیر زیادی از یک فیبر محلول به نام بتاگلوکان است. طبق نتایج به دست آمده؛ ریزش مو در آقایان و خانم‌ها با مقاومت بدن به انسولین ارتباط دارد. جو دوسر به دلیل غلظت بالای فیبر‌های محلول، حساسیت بدن را به انسولین افزایش داده و در نتیجه از روند افزایشی ریزش مو جلوگیری می‌کند.

۵. تخم آفتاب گردان

دانه‌های سویا غنی از ویتامین ب ۵ (موسوم به اسیدپانتوتنیک) هستند که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می‌کند. تنها یک اونس از دانه‌ها حدود ۲۰ درصد ویتامین را تامین می‌کند.

۶. تخم مرغ

تخم مرغ حاوی نوعی ویتامین B به نام بیوتین است. این ویتامین به رشد مو و تقویت ناخن‌های شکسته کمک می‌کند. طبق مطالعه ژورنال بین المللی تریکولوژی، از بین کسانی که این مشکل را تجربه کرده اند؛ ۳۶% از آن‌ها دچار کمبود بیوتین هستند. به همین جهت باید بدانید که کمبود این ماده در بدن، روند ریزش مو را افزایش می‌دهد.

 

۷. سالمون

امگا ۳ به شما امکان رشد مو را می‌دهد و آن را درخشان و پر نگه می‌دارد. امگا ۳ ضد التهاب است. اگر التهاب دارید و باعث ریزش مو می‌شود، آن‌ها می‌توانند کمک کنند. بهتر است امگا ۳ از منابع طبیعی مانند ماهی سالمون و ماهی آب سرد مانند ماهی ساردین و ماهی خال باشد.

۸. گوشت گاو کم چرب

مطالعات نشان داده است که بدن آهن موجود در منابع حیوانی را ۳ برابر بیشتر از آهن گیاهی جذب می‌کند؛ بنابراین گوشت گاو یک گزینه مناسب جهت تامین این میزان آهن است. به همین جهت بهتر است که هر هفته دو بار از گوشت گاو استفاده کنید.

۹. مرغ

یک نوع اسید‌های چرب اشباع نشده، اسید‌های چرب امگا ۶ که به عنوان اسید آراکیدونیک شناخته می‌شود که رشد مو را تحریک می‌کند و آن را ضخیم و سالم می‌سازد. طبق نظرسنجی بهداشت و بررسی تغذیه مرغ منبع اصلی جذب در آمریکا است.

 

۱۰. ماست یونانی

دو ماده معدنی دیگر به نام سلنیوم و ید نیز با رشد مو‌ها در ارتباط هستند و کمبود هر یک از آن ها، عملکرد غده تیروئید را مختل کرده و باعث ریزش مو می‌شود. جهت اینکه این دو ماده معدنی به طور مداوم تامین شود؛ بهتر است که از ماست یونانی در صبحانه یا میان وعده بعد از تمرین استفاده کنید.

۱۱. فلفل دلمه‌ای قرمز

ویتامین ث از شکننده شدن مو جلوگیری می‌کند. محققان یک مکمل خوراکی حاوی ویتامین ث را به افرادی با مو‌های کم پشت دادند. آن‌ها دریافتند که مکمل رشد موی قابل توجه با نازک شدن موی موقت را ترویج می‌کند، اگرچه ما اغلب به پرتقال به عنوان بهترین منبع ویتامین ث فکر می‌کنیم، تنها نیمی از فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط، ۱۵۸ درصد ویتامین ث دارند.

۱۲. آجیل

آجیل باعث درخشندگی و ضخامت بیشتر مو‌ها می‌شود و سرشار از سلنیوم است. (سلنیوم نوعی ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر است). گردو حاوی آلفالینولینک می‌باشد و به خاطر داشتن اسید‌های چرب امگا ۳، برای موها بسیار مفید است.

۱۳. انواع توت‌ها

خانواده توت‌ها شامل توت فرنگی، شاه توت، تمشک و بلوبری همه حاوی ویتامین C هستند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی برای مقابله بدن با رادیکال‌های آزاد هست و میتواند به ریشه مو برای مقابله با رادیکال‌های آسیب زننده کمک فراوانی بکند.

درضمن ویتامین سی با کمک به جذب آهن نیز باعث کمک به سلامت مو‌ها میشود. جالب است بدانید توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هست بطوریکه در یک فنجان توت فرنگی که وزنی حدود ۱۵۰ گرم داره، ۱.۵ برابر نیاز یک روز بدن شما ویتامین C وجود دارد!

 

۱۴. هالیبوت

علاوه بر آهن، یکی دیگر از مواد معدنی مهم، منیزیم است. وقتی بدن کمبود منیزیم دارد، می‌تواند منجر به غلظت بالاتری از کلسیم شود که ممکن است منجر به سطوح بالاتر انسولین شود سطح بالا انسولین ممکن است باعث ریزش مو شود. هالیبوت به اندازه چندین نوع دیگر از ماهی‌ها، منیزیم فراوانی دارد.

۱۵. هویج

هویج تنها برای چشم مفید نیست ویتامین آ موجود در آن ماده مغذی سر را تامین می‌کند یک پوست سر سالم مو‌های درخشان، نرم، مرطوب و قوی دارد.

۱۶. آلو

اگر موهایتان دچار خشکی، نازکی، کدری و ریزش شود کمبود آهن یکی از علل آن است، اما آلو یکی از منابع غنی آهن است.

۱۷. لوبیا سبز

لوبیا سبز غنی از آنتی اکسیدان نیست و ویتامین خاصی ندارد، اما حاوی ویتامین‌ها به اندازه است مثل:روی، آهن، ویتامین گروه ب برای حفظ سلامت مو مفید است.

 

۱۸. محصولات لبنی کم‌چرب

محصولات لبنی را به هر شکلی که می‌توانید (ماست، پنیر، شیر و ...) مصرف کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند قاشق بذر کتان و گردو هم اضافه نمایید تا اسید‌های چرب امگا ۳ و روی نیز به خواص آن‌ها اضافه شود.

۱۹. عدس

موادی مانند پروتئین، آهن، روی، بیوتین و اسیدفولیک به وفور در عدس یافت می‌شود. بدن جهت اینکه سلامت گلبول‌های قرمز خود را دوباره به دست آورد؛ به اسیدفولیک نیاز دارد. با ترمیم و تولید گلبول‌های سالم بیشتر، تامین اکسیژن پوست سر و مو‌ها بهتر شکل می‌گیرد و در نتیجه ریزش مو متوقف خواهد شد.

۲۰. گیاه کینوآ و دانه‌های آن

ریزش طبیعی مو قابل جلوگیری نیست. هر فرد به طور میانگین در هر روز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهد. چنانچه پروتئین کافی مصرف نکنید، بدن نمی‌تواند تعداد تار مویی را که روزانه به طور طبیعی از دست می‌دهید جایگزین کند. افرادی که به رژیم گیاهخواری علاقه‌مند هستند می‌توانند به‌جای مرغ از سایر منابعِ حاوی پروتئین نظیر گیاه کینوآ استفاده کنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  رکود حاکم بر بازار قیمت خودرو را شکست
  پیامک کلاهبرداری باعنوان بسته معیشتی ماه رمضان
  دامنه نوسان جدید بازار بورس اعلام شد
  متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟
  جزئیات پرداخت وام مسکن به بازنشستگان
  واکسیناسیون رایگان همه مردم تا پایان سال
  هشدار همتی به بانک‌ها درباره نرخ سود بانکی
  همتی: بانک ها به نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار پایبند باشند
  باشگاه‌های ورزشی و بازارچه‌ها آلوده‌ترین نقاط کرونایی اهواز هستند
  شرایط جدید صدور مجوز برای استخراج رمز ارز
  رشد ۲۸.۹ درصدی اجاره‌بها در زمستان ۹۹
  پلاک مخدوش‌ها شناسایی می‌شوند
  امروز، اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون دکترا
  تصمیم جدید نمایندگان مجلس درباره چک
  رییسی: به این زودی‌ها از وضعیت قرمز کرونا خارج نمی‌شویم
 
 آخرین اخبار
  افزایش ۳۳ درصدی تعرفه مشترکان پرمصرف برق
  همکاری‌های تجاری کشاورزی ایران و صربستان توسعه می‌یابد
  دفترچه انتخاب رشته کنکور دکترا منتشر شد
  کشتی آزاد ایران بر بام قاره کهن قرار گرفت
  فریبا: استقلال توان بردن هر تیمی را در آسیا دارد
  بهبودیافتگان کرونا در برابر عفونت مجدد کاملا ایمن نیستند
  افزایش ۲ برابری آمار فوتی‌های کرونا در ماهشهر
  پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه‌های اول، هفتم و دهم اعلام شد
  تصویب نحوه جریمه ایجاد محدودیت در اینترنت
  ساخت مدرسه در ماه مبارک رمضان با «آجرهای مهربانی»
  تامین کمبود مرغ بازار خوزستان از ۳ استان معین
  برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در خوزستان
  تبدیل وضعیت ۳۰ هزار مشمول قانون استخدام حق‌التدریسیها و نهضتی ها
  جزئیات پرداخت وام مسکن به بازنشستگان
  روسیه واکسن خوراکی برای کرونا ساخت
  استرس فرد را در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهد
  جهانپور: واکسیناسیون کرونا رایگان است
  گام نهایی نسخه الکترونیک در آینده نزدیک برداشته می‌شود
  رییسی: به این زودی‌ها از وضعیت قرمز کرونا خارج نمی‌شویم
  چه خانه‌هایی از تمدید اجباری اجاره معاف هستند؟
  رشد ۲۸.۹ درصدی اجاره‌بها در زمستان ۹۹
  علت ۵۵ درصد شیوع کرونا در خوزستان دورهمی خانوادگی است
  هوای خوزستان گرم‌تر می‌شود
  بیش از ۵۰ درصد تست‌های پی سی آر در اهواز مثبت هستند
  تمدید پرداخت حق بیمه برای کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا درخوزستان
  بیش از ۶۱۸هزار تن شکر از نیشکر در خوزستان تولید شد
  گزارشگر بازی استقلال - الشرطه مشخص شد
  زمان دو مسابقه معوقه لیگ برتر اعلام شد
  ثبت‌نام اینترنتی مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان
  تکذیب واکسیناسیون پولی و خارج از نوبت
  شرایط جدید صدور مجوز برای استخراج رمز ارز
  زمان برگزاری سه آزمون وزارت بهداشت اعلام شد
  کاهش ۱۸۰ هزار تومانی قیمت سکه
  وام ساخت مسکن ۴۵۰میلیون تومان شد
  کد رهگیری برای معاملات مسکن اجباری است
  انهدام باند بزرگ کلاهبرداری در شمال کشور
  میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان در ۱۴۰۰
  قیمت بلیت هواپیما کاهش نمی‌یابد
  رکود حاکم بر بازار قیمت خودرو را شکست
  لوازم یدکی خودرو ۲۰ تا ۲۵درصد گران می‌شود
  هشدار همتی به بانک‌ها درباره نرخ سود بانکی
  پنجشنبه؛ تصمیم‌گیری درباره ادامه محدودیت‌ها
  برخورد قانونی با قرارداد‌های صوری مالکان
  بخشودگی جرایم دو برابر شده تا پایان سال ۹۹
  نتایج اولیه کنکور دکترای ۱۴۰۰ اعلام شد
  تصمیم جدید نمایندگان مجلس درباره چک
  سینماها قطعاً تا جمعه تعطیل است
  بررسی موضوع بورس در جلسه سران قوا
  آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله‌زده
  واکسیناسیون رایگان همه مردم تا پایان سال
  زمین لرزه استان خوزستان را لرزاند
  رژه اقتدار نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  ارتش یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار نظام اسلامی است
  وصول جریمه ۳۰ میلیارد ریالی از قاچاقچی دلار در آبادان
  اجرای مطالعه بالینی واکسن کوبایی کرونا در ایران مجوز گرفت
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
تصاویری خیره کننده از سطح مریخ
تصاویری خیره کننده از سطح مریخ
  6 توصیه جدی و کاربردی برای جان سالم به در بردن از پاییز 1399
6 توصیه جدی و کاربردی برای جان سالم به در بردن از پاییز 1399
  چطور و چند دقیقه نان را ضدعفونی کنیم؟
چطور و چند دقیقه نان را ضدعفونی کنیم؟
  چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار