صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:08   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  ابعاد معنوی شخصیت شهید قرنی باید برای مردم تبیین شود
  کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است
  پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  کاهش متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال
  تصویب مناسب سازی 80 مدرسه عادی در کلیه مناطق استان خوزستان
  مصرف پلاستیک به بحران کره زمین تبدیل شده است
  رقابت بیش از ۷۱ هزار ‌داوطلب‌ خوزستانی در نوبت اول آزمون سراسری
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33626صفحه نخست » آخرین اخبار سه شنبه، 13 اسفند 1392 - 14:31
آیا در شهرداری اهواز قحط‌الرجال است؟!
  

سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در حالی برگزار شد که خبری از تنش‌ها و برخوردهای لفظی هفته گذشته میان اعضای شورا نبود و زمان جلسه‌ای آرام برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- در سی‌امین جلسه شورای شهر اهواز که روز گذشته، دوشنبه (12 اسفندماه) برگزار شد، بر اساس اعلام منشی شورا، اقدس محمدی یک معلم بازنشسته که برای صحبت درباره مشکلات بانوان در شورا حاضر شده بود، در آغاز صحبت‌های خود گفت: یک خواهش از همه اعضای شورا دارم که به نوعی خواهش تمام شهروندان است؛ با ادبیاتی با یکدیگر صحبت کنید که موجب رنجش دیگر اعضا نشود و اگر احیانا عضوی ناخواسته، غیرعمد و حتی عمدا موجب رنجش شما شد، تحمل و صبوری کنید و از طریق رییس شورا او را متوجه نوع صحبتش گردانید.

 

وی افزود: شما پیش از انتخاب شدنتان شعارتان این بوده است که از کارکنان شهرداری برای پست‌های حساس شهر استفاده شود؛ کارکنان شهرداری انسان‌هایی با کرامت، باسواد و دلسوز هستند. همه می‌دانند اگر انگیزه نباشد کارها به خوبی انجام نمی‌شود. در شورای قبلی مشاهده کردیم که افرادی از گرد راه نرسیده در پست‌های مهم و حساس شهرداری حتی با توجه به اینکه مدرک تحصیلی آنها مرتبط نبوده، مدیریت کرده‌اند. در واقع شهر اهواز یک کارگاه آموزشی بوده است.

 

محمدی ادامه داد: بی‌شک پیش از انتخاب شدنتان یکی از آرمان‌های شما اصلاح همین امر بوده است. پس چرا اکنون ساکت نشسته‌اید و نسبت به این مساله معترض نیستید؟ چرا از نمایندگانی که به این شیوه معترض هستند حمایت نمی‌کنید؟ مگر در شهرداری اهواز قحط‌الرجال است که از سازمان‌های دیگر مدیر و مدیرعامل به شهرداری آورده می‌شود؟ نگویید که انتخاب شهردار است که باور نداریم. بر فرض این‌که این افراد انتخاب شهردار هستند، پس وظیفه نظارتی شما چه می‌شود؟

 

این معلم بازنشسته گفت: اعضای شورای شهر بی‌شک معتقد هستند که اهواز در جنوب غرب کشور باید یک کلانشهر برتر باشد؛ آیا در این جهت یک برنامه 5 ساله درباره امور بانوان اندیشیده اید؟ آیا خانه سلامت، اماکن تفریحی، ورزشی، فرهنگی و بازارچه‌های خوداشتغالی برای بانوان در شهر در نظر گرفته‌اید؟

 

وی در پایان به سفرهای خارج از کشور برخی اعضای شورای شهر اشاره کرد و افزود: آیا این سفرها ارمغانی برای شهر و شهروندان داشته‌اند؟

 

در ادامه جلسه، وحیدی رییس اتاق اصناف تولیدی اهواز با حضور در صحن علنی شورا به مشکلات حوزه اصناف تولیدی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته از سوی دولت ایجاد اشتغال نداشتیم و بودجه‌ها و تسهیلاتی در اختیار قرار ندارند که بتوان در امر آموزش بیکارگان اقدام کنیم. همان‌طور که می‌دانید بیکار کسی است که تخصص دارد ولی کار ندارد. اما بیکاره نه تخصص دارد و نه کار.

 

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف میزبان نیروهایی هستیم که به استان وارد می‌شوند و منابع استان را بیرون می‌برند ولی مردم ما متاسفانه به دنبال دستفروشی، بساطی و ایجاد سدمعبر هستند. ما این افتخار را داریم که در کشور سه میلیون واحد صنفی داریم. امروز شاهد آن هستیم که اصناف به تدریج دارند دستفروش می‌شوند.

 

رییس اتاق اصناف تولیدی اهواز افزود: ما پرداخت‌کننده انواع مالیات‌ها و عوارض هستیم. حداقل در بحث عوارض می‌شود از همفکری ما در اتاق اصناف استفاده کنند تا بتوانیم بسترسازی لازم در جهت دریافت عوارض صورت بگیرد.

 

وحیدی اقدام در جهت ساماندهی دستفروشان در سطح اهواز را ضروری دانست و گفت: در ساماندهی خیابان سلمان فارسی واحدهای صنفی 4 سال همه موارد را در این زمینه تحمل کردند تا این پروژه به اتمام برسد. شهردار اهواز نیز در مراسم افتتاح این خیابان گفت که دستاورد تحمل و همکاری 4 ساله شما اصناف را با فضایی عاری از آلایندگی تقدیم می‌کنیم. این در حالی است که در همین دو روز گذشته بیش از 20 درگیری در این خیابان اتفاق افتاده که در شان مردم و شهروندان اهوازی نیست. انتظار دارم در بخش‌هایی که مجموعه اصناف تولیدی می‌تواند تعامل و همکاری داشته باشد، از ظرفیت این مجموعه استفاده شود.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ رامی علاسوند مقدم، رییس شورای شهر اهواز نیز با اعلام این‌که در شبی که این اتفاقات در خیان سلمان فارسی رخ داد، در این محل حضور داشتم، گفته‌های رییس اتاق اصناف تولیدی اهواز را تایید کرد و گفت: تذکر لازم در این زمینه به مسئولان داده شد و بی‌شک پیگیر خواسته‌های شما خواهیم بود.

 

در ادامه این جلسه، سید محمدجواد رضوی، عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود، به 8 اسفندماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی اشاره کرد و گفت: با ادای احترام به ساحت مقدس همه مربیان تربیتی، باشد که بی‌مهری‌های دولت پیشین نسبت به امور تربیتی در دستگاه عظیم آموزشی کشور، علی‌رغم احیای آن توسط مجلس شورای اسلامی، التیام یابد زیرا امام راحل(ره) فرمودند: تربیت مقدم بر تعلیم است.

 

 وی ادامه داد: 6 ماه از عمر شورا سپری شد و فرصت‌های خدمتگزاری یکی پس از دیگری از دست می‌روند. هر جایگاهی که امروز شورای چهارم در محکمه اذهان مردم داراست و هرگونه رضایتمندی یا ناخشنودی که بیان می‌شود، محصول گفتار، رفتار و عمل همه اعضای شوراست و هیچکس نمی‌تواند نقش خود را در کاستی‌ها انکار و یا موفقیت‌ها را به نام خود مصادره کند.

 

این عضو شورای شهر اهواز افزود: قانون اساسی در اصول 100 تا 106 فرازهای بلندی از مردم‌سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب شورای اسلامی شهر و روستا را به نمایش گذاشته و بی‌تردید اگر اشکالی وجود دارد نتیجه عملکرد ماست و لازم است در جهت بهبود اوضاع مورد نقد و بررسی مشفقانه و منصفانه قرار بگیرد.

 

رضوی اظهار کرد: در طول این مدت زحمات زیادی از سوی اعضای شورای شهر کشیده شد، دیدارهای مردمی، انعکاس مشکلات شهر و شهروندان، بازدیدهای موثر و سنجیده از پروژه های در دست اقدام و ارایه نقطه نظرات کارشناسی به مدیران شهرداری و نیز دستگاه های اجرایی، تنظیم برنامه های مفید و تدوین طرح های سازنده و همچنین رسیدگی به لوایح و مصوبات گوناگون، ناخواسته تحت تاثیر نمای بیرونی و متشنج شورا در منظر شهروندان به حساب نیامده است. هر گونه التهاب آفرینی و تنش افزایی که مقصد اصلی شورا را به انحراف بکشاند و جمع شورا را به جای پرداختن به مشکلات و نارسایی ها به خود مشغول کند، خلاف خواسته مردم عزیز بوده و تا دیر نشده می بایست مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

 

وی افزود: آیا ما نمی‌توانیم در فضایی آرام و مسالمت آمیز و پرهیز از استخدام الفاظ و عبارات زننده و خودداری از متهم کردن همدیگر، وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم؟

 

رضوی با بیان اینکه از عزل و نصب‌هایی که در شهرداری در حال انجام است، گله‌مندیم؛ اظهار کرد: این گله‌ها را شفاهی و در محفل خصوصی به شهردار گفته‌ایم ولی توجه نشده است. آیا اشکلات فراوان در عزل و نصب‌ها، ساماندهی نیروی انسانی، دریافت و پرداخت‌های مالی، تصرف و تصاحب زمین در گوشه و کنار شهر، نحوه اعلام مزایدات، مناقصات و عقد قراردادهایی که طیف خاصی را شامل می‌شود و باز هم با کمال تاسف اراده‌ای بر سالم‌سازی سیستم دیده نمی‌شود را نمی‌توان با زبانی ساده و خیرخواهانه گوشزد کرد تا دیگران تصور بدی نکنند؟

 

این عضو شورای شهر اهواز گفت: آیا نمی‌توان راهکاری همچون سوال، تذکر و استیضاح را که در اختیار نمایندگان شورا است، در محیطی قانونمند و ضابطه‌گرا به کار گرفت تا هم شان و جایگاه شورا و نمایندگان مورد تعرض و توهین و تضعیف قرار نگیرد و هم زحمات مدیران نادیده گرفته نشود؟

 

رضوی تصریح کرد: آیا نمی‌توانیم آستانه تحمل خود را بالا ببریم و اجازه دهیم نمایندگان نظرات مثبت و منفی خود را در همه امور بیان کنند؟ همکاران عزیز این شورا ظرفیت بالایی دارد، تعهد، تخصص، تجربه، کارآمدی، پاک دستی و پشتوانه بیش از 407 هزار و 796 رأی مردم را به همراه دارید؛ بیایید با همدلی و همزبانی قدردان اعتماد و امانت آراء و مطالبات مردم باشیم و با احترام به حرمت و حقوق خود و مجریان، ضامن ارتقای جایگاه و منزلت شورا باشیم و در اصلاح آنچه اکنون ناصواب است، از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ همچنین اسکندر زنگنه عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود، به روز احسان و نیکوکاری و روز درختکاری اشاره کرد و از همه اعضای شورا خواست که در این دو روز حضوری فعال و مشارکت خوبی داشته باشند و به مسائل فرهنگی در این دو حوزه توجه ویژه ای کنند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام منتهی به تعطیلات نوروز شهر اهواز میانگین 15 تا 25 درجه دمای هوا را تجربه می کند و دارای مطلوب ترین نوع آب و هوایی خواهد و با توجه به اینکه 60 کیلومتر ساحل رودخانه در این شهر توسط همکاران در شهرداری به خوبی و به زیبایی هر چه تمام‌تر ساماندهی شده است، انتظار می رود اصحاب رسانه این ویژگی های خاص شهرمان را به اطلاع هموطنان برسانند.

 

این عضو شورای شهر اهواز به بودجه 93 شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه 93 شهرداری با هزار میلیارد تومان روی کاغذ آمده است. این در حالی است که سال گذشته 460 میلیارد تومان تحقق بودجه 92 بوده که از این بودجه 100 میلیارد تومان کمک دولت به قطار شهری و پروژه های دیگر بوده است. ما در خوشبینانه ترین حالت می توانیم بگوییم که بودجه 93 شهرداری 600 میلیارد تومان است که از این بودجه 280 میلیارد تومان هزینه های جاری خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: لازم است ردیف‌های بودجه هزار میلیارد تومانی 93 شهرداری به دقت بررسی شود تا به مشکلات محقق نشدن بودجه دچار نشویم.

 

ابراهیم نوشادی معاون برنامه ریزی و توسعه شهردای اهواز در پاسخ به نگرانی اسکندر زنگنه در خصوص بودجه 93 شهرداری توضیح داد: شهرداری بودجه خود را از 12 دی ماه به شورا ارسال کرد و تا امروز فرصت خوبی در اختیار اعضاء شورا قرار داشت تا بودجه به خوبی با یک کار کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: ردیف‌های بودجه هزار میلیارد تومانی سال 93 شهرداری به ریز مشخص شده اند و جای نگرانی نیست. منابع درآمدی نیز به طور کامل مشخص شده اند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در دستور جلسه این هفته شورا یک درخواست، چهار لایحه و یک طرح مورد بررسی قرار گرفت که نتایج به شرح زیر است:

 

ابتدا درخواست سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز در خصوص واگذاری کلیه امور مربوط به اتحادیه تاکسی سرویس ها و تاکسی داران طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به سازمان تاکسیرانی بررسی شد.

 

این درخواست در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بررسی شده بود که کمیسیون این درخواست را به تصویب رساند. در جلسه این هفته شورا نیز مصوبه کمیسیون به رأی گذاشته شد که اعضاء به این مصوبه رأی موافق دادند.

 

همچنین در این جلسه لایحه اجرای ماده 110 قانون شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. در این قانون آمده است که زمین هایی که مالک آن مشص نیست، شهرداری می تواند با محصور کردن آنها به عنوان فضای سبز، استفاده کند تا مالک مشخص شود.

 

در این لایحه اجرای ماده 110 قانون شهرداری برای 2 قطعه زمین واقع در کوی جمهوری به صحن علنی شورا آورده شده بود که با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

 

همچنین طرح کمیسیون فرهنگی در خصوص مشارکت در برگزاری همایش تحکیم خانواده نیز مورد بررسی قرار گرفت که با رأی اعضاء به شرط تنظیم این درخواست از طرف شهرداری در قالب یک لایحه موافقت شد.

 

در ادامه جلسه لایحه خرید و الحاق زمین انحرافی 1540/1579 مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه با شرط اینکه این قطعات انحرافی معابر متروکه باشند، رأی موافق از اعضای شورای شهر گرفت.

 

لایحه واگذاری سه قطعه پلاک ثبتی جهت اجرای طرح محرک سازی خیابان نهج البلاغه بررسی شد اما رأی موافق نگرفت و رد شد.

 

همچنین لایحه درخواست یکی از شهروندان به نام خانم عویدی اهوازی در خصوص سه قطعه زمین در کوی دولتی ها بررسی شد. نظر کمیسیون املاک این بود که بر اساس توافقنامه تاریخ 15/6/86 که با نامبرده تنظیم شده و دو پلاک تحویل این فرد شده است، پرونده مختومه است. لذا کمیسیون این لایحه را به تصویب نرساند و اعضای شورا نیز به نظر کمیسیون احترام گذاشته و رأی موافق به رأی کمیسیون املاک در این زمینه دارند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  خروج بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف
  آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  بازگشت امید برای خانه دار شدن مردم گیلان با شتاب پروژه های نهضت ملی مسکن
  ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان
  برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  ابعاد معنوی شخصیت شهید قرنی باید برای مردم تبیین شود
  کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است
  ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  پیش‌بینی گرد و خاک در هوای خوزستان
  ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد در سال 1402
  عشایر از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز نمایند.
  رقابت بیش از ۱۵هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌ سال ۱۴۰۳
  آماده باش مدیریت بحران شهرستان بافق با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی
  مصرف پلاستیک به بحران کره زمین تبدیل شده است
  رقابت بیش از ۷۱ هزار ‌داوطلب‌ خوزستانی در نوبت اول آزمون سراسری
  تصویب مناسب سازی 80 مدرسه عادی در کلیه مناطق استان خوزستان
  کاهش متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال
  همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  والدین سختگیر منتظر عواقب رفتار خود در آینده فرزندانشان باشند!‌
  رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگر مستلزم توسعه زیرساخت‌هاست
  صنعت شوینده ایران خودکفا شده است
  دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار