صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:05   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  آمریکاعضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی حاکم است
  دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان
  افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی
  رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  رودابِ خراسان رضوی لرزید
  خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33671صفحه نخست » آخرین اخبار شنبه، 24 اسفند 1392 - 15:25
احتمال تکرار فاجعه سد کارون3 در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند
  
پل شناور فرسوده ای که روستای منیخ را به شهر خرمشهر متصل می کند بدون تخصیص بودجه ای برای تعمیر آن، مدتی است تخریب و برداشته شده و دانش آموزان و مردم این روستا را بر آن داشته تا برای تردد ناچار از قایق استفاده کنند که این مساله احتمال وقوع حوادث ناگواری را در این منطقه در بر خواهد داشت.
 

به گزارش خبرنگار مهر، مدتهاست که مسئولان شهر منیخ به منظور بهسازی پل شناور این روستا اقدام به تخریب آن کرده ولی به دلیل اختصاص ندادن بودجه برای تعمیر، آن را در گوشه ای از شرکت کشتی سازی مجاور رها کرده اند و مشکل جدیدی به مشکلات مردم این روستا افزوده اند. عبور مرور مردم در این منطقه یادآورر عبور مردم روستاهای محصور در پشت سد کارون سه است که چندی پیش سقوط مینی بوس حامل آنها به درون دریاچه پشت سد کارون باعث به وجود آمدن فاجعه و مرگ چندین نفر از مردم آن مناطق شد.

رضا یکی از دانش آموزان روستا در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: وقتی مدرسه ما تعطیل می شود برخی اوقات تا یک ساعت کنار رودخانه منتظر آمدن قایق برای انتقال ما به آن سمت رودخانه می مانیم که این امر باعث شده واقعا به دردسر بیفتیم.

وی می افزاید: بچه های روستا تحصیل را دوست دارند و گرنه این شیوه باعث ایجاد ترس و دلهره بین بچه های روستا شده است زیرا انتقال با قایق با وجود عمق بالای رودخانه بسیار خطرناک است ولی مجبوریم که به درسمان ادامه بدهیم.

احتمال تکرار فاجعه سد کارون3 در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند

15 کیلومتر افزایش مسیر تا رسیدن به شهر

دهیار روستای منیخ خرمشهر نیز به خبرنگار می گوید: به دلیل تعمیرات پل شناور منیخ که این روستا را به شهر خرمشهر متصل می کند روستاییان مجبورند 15 کیلومتر را جهت رسیدن به مرکز شهر طی کنند.

سید رضا ادریس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: این پل شناور تنها راه ارتباطی بین این روستا و خرمشهر است و تا اندازه ای فرسوده شده بود و احتمال سقوط خودروهای عبور از آن به بستر رودخانه وجود داشت به همین دلیل مسئولان شهر در صدد برآمدند برای تعمیر آن آستین بالا بزنند.

وی با اشاره به مدت زمان تعمیر پل شناور این روستا افزود: مراحل تعمیر این پل مدتی است که شروع شده و پیش بینی می شود تا یک ماه به طول انجامد که در این مدت اهالی این روستا برای رسیدن به خرمشهر باید پس از طی مسافتی 15 کیلومتری خود را به پل یادگار امام برسانند و پس از عبور از روی آن خود را به شهر برسانند.

احتمال تکرار فاجعه سد کارون3 در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند

احداث پل یادگار امام در خارج شهر غیر کارشناسی است

دهیار روستای منیخ می گوید: احداث پل یادگار امام در فاصله ای دور از شهر کاری غیرکارشناسی بوده که فقط هزینه های زیادی را دربرداشته است.

تصریح می کند: متاسفانه عدم کار کارشناسی در گذشته سبب ایجاد این مشکلات در خرمشهر است چرا ساخت پلی بزرگ و با عظمت در 15 کیلومتری خرمشهر در منطقه ای خالی از سکنه و در بیابان های خارج شهر که به جرات می توان گفت شاید هر نیم ساعت یک بار ماشینی از آن تردد کند، هیچ کارایی نداشته و هیچ دردی از مشکلات مردم دوا نکرده است.

وی اظهار می کند: این در حالی است که در این سوی شهر و در روستای منیخ مردم هنوز از پل شناوری استفاده می کنند که تنها یک ماشین می تواند از آن عبور کرده و علاوه بر آن بستر ایجاد خطراتی برای مردم است.

دهیار منیخ در بخشی دیگر به مشکلات راههای ارتباطی بین روستاها اشاره می کند و می گوید: جاده ارتباطی بین روستای منیخ و روستاهای محرزی همچنان بدون آسفالت و خاکی است و تلاشهای ما جهت قانع کردن مسئولین فرمانداری و سازمان منطقه آزاد تاکنون بدون نتیجه مانده است.

ادریس پور می افزاید: از مسئولان تقاضا دارم نیم نگاهی نیز به مشکلات روستاهای خرمشهر بکنند زیرا وضعیت این روستاها با توجه به جایگاه خرمشهر در کشور در شان اهالی آنها نیست.

احتمال تکرار فاجعه سد کارون3 در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند

دردسر سازی برخی مسئولین برای مردم

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: برخی مسئولان بدون فکر و راه چاره دست به اقداماتی می زنند که باعث ایجاد دردسر و مشکلاتی برای مردم می شود.

سید جواد ادریس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: متأسفانه برخی مسئولین با هدف خدمت رسانی به مردم، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کنند که در نهایت نه تنها مشکلی رفع نمی شود بلکه آنها را به دردسر و خطر هم می اندازد.

وی با اشاره به طرح تعمیر پل شناور منیخ می گوید: یکی از این موارد که سبب به وجود آمدن مشکلات، سختی ها و خطرات فراوانی برای مردم شده است اجرای مراحل بهسازی و بازسازی پل شناور منیخ خرمشهر است که محل تردد مردم بسیاری است.

رییس شورای شهر خرمشهر در این خصوص توضیح داد: چندی پیش متوجه شدیم که پل شناور منیخ به ورودی صابون سازی که محل تردد بسیاری از شهروندان شهری و روستایی بوده بدون اینکه قبل از آن برای تردد مردم چاره ای اندیشیده شود به علت خراب بودن باز شده و برای بازسازی و اصلاح به شرکت کشتی سازی منتقل شده است و به همین دلیل مردم مجبور هستند برای تردد از قایق و از وسط رودخانه رفت و آمد کنند.

ادریس پور با اشاره به خطراتی که شهروندان و روستاییان را در این مدت تهدید می کند، تصریح کرد: تردد از طریق قایق و از وسط رودخانه امری خطرناک برای مردم است و اگر کسی در رودخانه غرق شود چه کسی باید جوابگو باشد.

وی می افزاید: در این مدت مسئولین حتی بودجه ای برای این طرح تصویب نکرده بودند و راه دیگری برای تردد شهروندان آماده نکرده اند که این مساله مردم را با یک چالش و مشکلی دیگر مواجه کرده است.

رئیس شورای شهر خرمشهر اظهار می کند: پس از مراجعه شهروندان شهری و روستایی به شورا و بیان مشکل، موضوع از سوی شورا مورد بررسی قرار گرفت که متوجه شدیم که پل هنوز بر روی ساحل کنار شرکت قرار گرفته و هیچ کاری بر روی آن انجام نشده است و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای حل این معضل صورت نگرفته است.

احتمال تکرار فاجعه سد کارون3 در خرمشهر/ قایق ها جای پل شناور را گرفتند

عدم هماهنگی فرمانداری با شورای شهر

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: سئوال من اینجاست چرا مسئولان همواره بدون فکر چاره کار انجام داده و به فکر عواقب آن نیستند؟ چرا بعد از جابجایی پل کسی دنبال حل مشکل بودجه آن نیست؟ چرا فرمانداری با شورای شهر هماهنگ نیست؟ چرا مسئولان بدون فکر و راه چاره به چنین کارهایی دست می زنند و باعث مشکلات بعدی برای مردم می شوند؟

ادریس پور با طرح این سوال از مسئولان می گوید: آیا با وجود این همه خطرات احتمالی مسئولان خود حاضر هستند بچه هایشان از رودخانه تردد کنند؟

وی تصریح می کند: مسئولان به فکر پیشگیری خطرات احتمالی و عواقب بعدی باشند، حداقل برای تردد مردم جاده خاکی میان پل ژیان زیرسازی و آسفالت شود تا مردم مجبور نشوند برای تردد 20 کیلومتری را جهت آمدن به شهر طی کنند.

رئیس شورای شهر خرمشهر عنوان می کند: در جلساتی که با مسئولین منطقه آزاد داشتیم پیرامون این موضوع صحبت هایی کردیم که قول مساعدت دادند که در این راستا استدعای کمک از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز برای حل این مشکل دارم.
 

-----------------------------------

گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور

   
  

نظرات کاربران: 12 نظر (فعال: 11 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 1)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سعید نابی
| 1393/1/17 - 15:35 |     6     0     |
سا لیان سال به لحاظ نبود پل روخانه ای درست و استاندارد بین بخش شرقی خرمشهر و بخش غربی خرمشهر که بخش عظیمی از واحد های بزرگ صنعتی و تجاری و تعداد بی شماری از روستاهای پر جمعیت را تشکیل میدهد به علت غفلت و عدم توجه جدی مسئولین محترم مربوطه که در حال حاضر این وضعیت أسف بار به یک معضل بسیاربزرگ وسنگین برای ساکنین این مناطق تبدیل شده است و از طرفی چون ساکنین این نواحی اکثرا شاغل در مراکز شهری و نود در صد فرزندانشان در شهرمشغول به تحصیل هستندآنها را به شدت زمین گیر کرده است لذا با توجه به نرخ رشد روز افزون جمعیت شهری و برون شهری وبا توجه به وسعت و گسترش زیر ساخت های شهری هر گونه تصمیم در خصوص بر داشتن پل شناور فرسوده و خطرناک روستای منیخ و احداث پل هوایی در این مکان باعث میگردد که علاوه بر رفع معضلات فوق، مشکلاتی از جمله برداشتن ترافیک سنگین شهری به خصوص ترافیک های سنگین همیشه موجود بر روی پل های شهری معروف به پل قدیم و پل جدید، وجود این پل علاوه بر زود رسیدن ماشینها به سایر شهرستان ها بار سنگینی از ترافیک شهری برداشته میشود ، ارتباط مردم خرمشهر با مناطق وسیع گردشگری منیخ و حفار شرقی و ایجاد جاذبه های توریستی، تسهیل در راه اندازی اتوبوس خط واحد ،سهولت در انتقال بیماریهای اور‍‍ژانسی،




سالم دریس
| 1393/1/17 - 15:50 |     6     0     |
برداشتن این پل شناور برای این اهالی یک مصیبتی شده اصلا سیستم زندگی ما کاملا به هم خورد راه نفس مارا بریدند چرا مسئولین محترم نسبت به این قضیه بی تفاوت هستند داماره ما درآمده آرامش نداریم به خاطر اینکه بچه های مدرسه باید با قایق از رودخانه عبور کنند به خاطر خطر بودنش ما را سخت نگران کرده است تو را خدا یه فکری به حال مردم این اهالی بکنید کی میخواهند به فکر پل هوایی باشند اصلا تا حالا قدمی در این خصوص برداشته شده یا نه متشکرم

امیر
| 1393/1/18 - 15:33 |     5     0     |
بسمه تعالی
باسلام
موضوع اصلی: جایگزین پل هوایی به جای پل شناور جنگی فرسوده روستای منیخ واقع در خرمشهر
می خواهم راجع به این پل مطالبی برای شما دوستان عزیزباز گو کنم این پل 25 سال است که مردم این مناطق از روی آن تردد میکنند پل متعلق به زمان جنگ است وقتی که جنگ تمام شد بنا به نیاز مردم و واحد های صنعتی در این مکان نصب شد در تمام این مدت گاهی برای تعمیر به علت فرسودگی آن را باز میکنند و تعمیراتش به ماهها طول میکشد زمانی که این پل برداشته میشود مردم این اهالی را دچار مشکل میکند واز بابت نبود پل واقعا به شدت زمینگیر میشوند اصلا برای کسی مهم نیست که این مردم چطوری باید از این رود خانه بزرگ کارون تردد کنند یا بچه های مدرسه شان چطوری باید این خطرات را تحمل کنند هر چه مردم این اهالی دادشان در بیاید هیچ ترتیب اثری داده نمیشود پیش هر مقامی شکایت کنند بی نتیجه است ا صلا معلوم نیست ناظر این قضیه چه کسی است و کی در این خصوص تصمیم گیرنده است تمام مسئولین شهر در جریان امر هستند ولی خیلی نسبت به این قضیه بی تفاوت هستند . اگر بل فرض امروز به فکر ساختن پل هوایی شوند و ساخت وساز پل را از همین امروز شروع بکنند وبدون وقفه باشد حداقل اتمام آن سه سال طول میکشد تا سه سال دیگه خدا میداند در این شهر چه فاجعه ای از ترافیک های بسیار سنگین بوجود خواهد آمد جمعیت در این مناطق خیلی زیاد شده است و تردد ماشینها به لحاظ گردشگری وبودن طبیعت وفضای سبز و فرار از ترافیک شهری بسیار زیاد شده است خواه نه خواه حتما باید مسئولین به فکر ساختن پل در مکان باشند اگر هر چه زودتر این اقدام صورت گیرد زمینه های جدیدی برای زیر ساخت این شهر بوجود خواهد آمد سال های سال مردم این مناطق منتظر احداث پل هستند 45 سال پیش به یاد دارم که در این مکان برای احداث پل نقشه برداری میکردند متأسفانه به دلیل وقوع 8 سال جنگ تحمیلی و گذشت زمان بسیار زیاد دوران بازسازی قضیه فوق به فراموشی سپرده شد چون خرمشهر خیلی خرابی دارد فکر مسئولین در اولویت اول بیشتر سمت خرابی ها منعکس شده است تا حالا هم باسازی خرمشهر کاملا صورت نگرفته است 40 درصد این شهر نیاز به بازسازی دارد احیای یک سوم خرمشهر منوط به احداث این پل می باشد عقب ماندگی های موجود دراین بخش به خاطر نبود ارتباط و خطوط راهی بین شرق و غرب خرمشهر که باید به واسطه احداث این پل صورت بگیرد نمی دانم آیا مسئولین در این خصوص کاری هم انجام داده اند یا خیر؟ مسئولین محترم خواسته های مردم را خیلی کند و ضعیف برای رده های بالا منعکس میکنند آن هم بیشتر به خاطر نداشتن درک درست و منطقی از اوضاع شهر و مردم، دیدگاه آنها کمی محدود است قدرت پی گیری مسائل از عهده کارشان ساقط است به نظر بنده اگر هم چین موفقیتی حاصل شود و این پل به نحوه احسن احداث شود آن وقت وجود آن پل برای این قشر مردم بیشتر از صدتا مسئول بی تفاوت ارزش دارد چون وجود پل خود به خود باعث پیشرفت و ترقی وسیعی از مناطق شهری و برون شهر میشود پل یعنی آسایش،راحت نفس کشیدن، زیبایی،رضایت مندی، تأمین امنیت جانی ومالی ، اقتصاد، فرهنگ،احیای مناطق توریستی ، ایجاد زمینه های مختلف برای مردم و دولت،تحقق آرزوی دیرینه و50 ساله مردم اهالی، تسهیل درتوسعه مناطق تجاری و ساحلی، سهولت در تأمین راه برای ماشینهای سنگین و دسترسی به واحدهای صنعتی،و خیلی مزایا هست که در حال حاضر حضور ذهن ندارم دیگه بیشتر از این مزاحم وقت دوستان محترم نمی شوم اگر مطالب بنده ناقص و یا مورد دیگه ای داشته باشد به بزرگی خودتان ما را ببخشید.
با عرض تشکر و قدر دانی





اهالی منیخ و حفار
| 1393/1/18 - 15:49 |     3     0     |
بسمه تعالی
دو ماه است که این پل برای تعمیرات برداشتند و ما اهالی منیخ و حفار سر در گم کرده است خواهشمند است ما را در یابید
با سپاس فراوان

سید علی
| 1393/1/24 - 15:35 |     4     0     |

باسلام
پل شناور روستای منیخ واقع در شهرستان خرمشهر کاملاً به فراموشی سپرده شد میخواهم بگویم جناب آقای محترم شما وقتی که هزینه ی تعمیرات این پل را نداری لااقل می گذاشتی تا مورد استفاده عابرین پیاده باشد میتوانستید با قرار دادن مانع فولادی مانع عبور ماشین ها شوید و فقط عابرین پیاده رد شوند تا زمانی که پول تعمیرات پل جور شود .حالا این چه کاری بود همه مردم این اهالی را در به در کردید؟ سه ماه است که پل را خواباندند و هنوز دست به سیاه و سفید نزدند و هیچ گونه اقدامی برای تعمیرات آن انجام نشده است هر وقت سراغ پل را از شرکت کشتی سازی اروندان میگیریم می گویند تا زمانی که پولی واریز نشود دست به این پل نمی زنیم حالا با این وضعیت تکلیف ما چه میشود ؟خواهشمند است پیام این مردم بیچاره را به مقامات عالیه برسانید که به حمایت این قشر مظلوم رسیدگی نمایند با تشکر فراوان




مرتضی مطور
| 1393/1/25 - 15:42 |     3     0     |

باسلام
پل شناور روستای منیخ واقع در شهرستان خرمشهر کاملاً به فراموشی سپرده شد میخواهم بگویم جناب آقای محترم شما وقتی که هزینه ی تعمیرات این پل را نداری لااقل می گذاشتی تا مورد استفاده عابرین پیاده باشد میتوانستید با قرار دادن مانع فولادی مانع عبور ماشین ها شوید و فقط عابرین پیاده رد شوند تا زمانی که پول تعمیرات پل جور شود .حالا این چه کاری بود همه مردم این اهالی را در به در کردید؟ سه ماه است که پل را خواباندند و هنوز دست به سیاه و سفید نزدند و هیچ گونه اقدامی برای تعمیرات آن انجام نشده است هر وقت سراغ پل را از شرکت کشتی سازی اروندان میگیریم می گویند تا زمانی که پولی واریز نشود دست به این پل نمی زنیم حالا با این وضعیت تکلیف ما چه میشود ؟خواهشمند است پیام این مردم بیچاره را به مقامات عالیه برسانید که به حمایت این قشر مظلوم رسیدگی نمایند با تشکر فراوان




علی
| 1393/2/6 - 15:37 |     4     0     |
اگر این پل برای عبور و مرور ماشینها خطر دارد به پل عابر پیاده تبدیل کنید ثواب هم داره . ممنون

حسین زاده
| 1393/2/10 - 15:37 |     3     0     |
باسلام
پنجاه سال است مردم این مناطق انتظار ساختن پل هوای را میکشند خیلی ها مردن و این پل را ندیدند واقعا شرم آور است

عباس
| 1393/2/14 - 15:34 |     2     0     |
باسلام با دید کافی قدم بردارید
از مسئولین محترم شهر جناب آقای عبدالله حسینی فرماندار محترم شهر خرمشهر ، آقای عبدالله ثامری نماینده محترم شهر خرمشهر ، سید جواد ادریس پور رئیس محترم شورای شهر خرمشهر ، جناب آقای دکتر شریفی رئیس محترم منطقه آزاد تجاری اروند و سایر مسئولین دست اندرکار تقاضا داریم نسبت به قضیه پل شناور منیخ که بخش عظیمی از مشکلات برای این مناطق بوجود آورده است در اسرع وقت حل و فصل گردد .

با سپاس فراوان و همواره تشکر



رزاق نبوی
| 1393/2/15 - 15:43 |     1     0     |
با سلام
پل شناور را که برداشتید و ما را مجبور به دور زدن از یک جاده خاکی و پر از دست انداز کردید لا اقل این جاده را آسفالت کنید ماشینهای ما داغون شدند
متشکریم

سلامی
| 1393/2/24 - 15:35 |     2     0     |
باسلام
25 سال است که پل شناور روستای منیخ در این منطقه نصب بود و مردم این منطقه از روی آن تردد میکرده بودند فضایی که این پل برای این مناطق بوجود آورده بود گسترش ساخت و ساز و شکل گیری این مناطق بر اساس همین فضا بوده است اما سئوال بنده این است اگر در طی این سالها این پل نبود آیا در این مناطق کسی هم برای اسکان ساخت و ساز هزینه میکرد ؟ سئوال دومی بنده این است که آیا بعداز این همه هزینه و ساخت وساز آن هم توسط مردم بی بضاعت یک دفعه پل را بردارند به نظر شما چه بلایی سر این مردم آواره و زمین گیر خواهد آمد خواهشا ما را به خاطر خدا دریابید........



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز
  افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه های جدید الاحداث یزد
  برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان
  ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد
  میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  پاسخ ایران به اسراییل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  توسعه ورزش در گرو توجه به آمایش سرزمینی است
  ‍ آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  در مصرف گیاهان خودروی بهاری زیاده‌روی نکنید
  تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  رییس جمهور استان سمنان را ترک کرد
  نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  «وعده صادق» بی نظیرترین عملیات نظامی بود
  تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  ۹۲ پروژه استانی اردبیل در اولویت تکمیل
  پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  عیار تسلیحات ایرانی در عملیات «وعده صادق» مشخص شد
  نیروهای چهارگانه ارتش در اوج صلابت و آمادگی قرار دارد
  دفاع از شرف و پرچم مقدس است
  وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود
  شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
  ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز
  رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴
  رفسنجان قطب تولید فیلم کوتاه در ایران
  چرا باید زود بخوابیم؟
  تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران مبتنی بر ماده ۵۱ منشور سازمان ملل است
  دامغان؛ رییس‌جمهور آمد
  سه هزار خانوار گنبدی در انتظار دریافت زمین رایگان هستند
  "ورف چال"، آیینی به قدمت تاریخ در مازندران
  امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی حاکم است
  طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان
  گشایش نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر
  تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار