صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 17:53   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  تامین آب بخش آکرم آباد یزد با حفر یک حلقه چاه
  بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  افزایش 27 درصدی میزان بارندگی های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  ورزش دانش‌آموزی با جدیت در برنامه‌های مدارس قرار دارد
  خراسان شمالی میزبان هفتمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی
  زنده‌گیری روزانه ۱۷ تا ۲۵ قلاده سگ در شهر قم
  رفتار صحیح با کودکی که خطایی مرتکب شده چیست؟
  پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد
  بهره‌مندی۹۸ درصد روستاهای بوشهر از راه آسفالت
  کاهش ۶۸ درصدی ورود ضرب‌های خطرناک با استفاده از کمربند ایمنی خودرو
  طرح «شنبه‌های احیا» در کردستان اجرا می‌شود
  تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33752صفحه نخست » آخرین اخبار شنبه، 23 فروردین 1393 - 15:44
فوتبال، به خانه خود بازگشت/ خوزستان بر طبل شادانه کوبید
  

تیم فوتبال فولاد خوزستان روز گذشته با کسب عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر، موجی از شادی را در دل مردم خوزستان به راه انداخت و پیام‌های زیادی با قهرمانی خود به گوش اهالی فوتبال رساند.


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تیم فوتبال فولاد خوزستان، روز گذشته با غلبه بر میزبان خود در تبریز، به عنوان قهرمان سیزدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال کشور دست پیدا کرد.

فولاد خوزستان، یکی از باشگاه‌های خوزستانی حاضر در لیگ بر‌تر فوتبال ایران است که در چند سال اخیر توانسته با کشف و پرورش بازیکنان بومی و مستعد این استان و همچنین سایر استان‌های همجوار کشور، ضمن کسب عناوین مختلف در رقابت‌های فوتبال داخل کشور در رده‌های سنی مختلف، اعتبار ویژه‌ای برای خود کسب نماید.

این تیم که از سال 74 با خرید امتیاز تیم جنوب اهواز وارد عرصه فوتبال کشور شد، موفق شد در‌‌‌‌ همان سال‌های ابتدایی نامی برای خود دست و پا کرده و روند رو به رشدی را طی نمود تا به یک تیم حرفه‌ای تبدیل شود.

باشگاه فولاد خوزستان با داشتن مدارس حرفه‌ای فوتبال و با استفاده از دانش مربیان دارای دانش روز فوتبال ایران که اکثر آن‌ها بومی استان خوزستان می‌باشند، تا کنون بازیکنان بزرگی پرورش داده و به فوتبال ایران معرفی کرده است.

این باشگاه با در اختیار داشتن امکانات و استعدادهای فوتبالی که از سراسر استان و‌ گاه از استان‌های همجوار در رده‌های سنی مختلف در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند تا کنون توانسته در تمامی رده‌های سنی افتخاراتی در رده ملی کسب کنند، و تیم بزرگسالان فولاد، در فصل فوتبالی جاری فرامرزی ظاهر شده و بهترین عملکرد را در بین تیم‌های کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا در اختیار دارد.

مجموعه فولاد خوزستان با داشتن مدارس حرفه‌ای فوتبال و با استفاده از دانش مربیان خارجی مانند وینگو بگوویچ، لوکا بوناچیچ و ملادن فرانچیچ توانست بازیکنان مطرحی مانند ایمان مبعلی، حسین کعبی، ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی مفرد، بختیار رحمانی، پژمان منتظری، آرش افشین و... را به فوتبال ایران معرفی کند.

در جام ملت‌های آسیا 2004 در بازی تیم ملی ایران و کره جنوبی از 6 ملی‌پوش فولاد 5 نفر به زمین رفتند و پیروزی پر گلی را در مقابل این تیم رقم زدند.

این تیم همچنین سابقه خوبی در وارد کردن بازیکنان با کیفیت خارجی دارد، از میان بازیکنانی که از طریق این باشگاه به فوتبال ایران پای گذاشتند می‌توان به فابیو جانوآریو، عماد محمدرضا و آرماندو ساو لوسیانو پریرا اشاره کرد.

از سوی دیگر طبق آخرین رده‌بندی بر‌ترین تیم‌های باشگاهی جهان در اوت 2013 میلادی که توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال صورت گرفت، تیم فوتبال فولاد خوزستان با کسب 1435٫ 71 امتیاز و کسب رتبه 427 جهان، چهارمین تیم ایرانی بوده و در بین تیم‌های قاره آسیا در مکان سی و هشتم قرار دارد.

فولاد خوزستان در سال‌های اخیر بازیکنان ملی‌پوش بسیاری داشته است که اکثر آن‌ها در رده‌های پایه تیم‌های ملی حضور داشته و در موفقیت تیم‌های ملی ایران تاثیرگذار بوده‌اند.

موفقیت‌های باشگاه فولاد خوزستان در رده تیم‌های فوتبال پایه و آکادمیک تا حدی است که این باشگاه در فصل 1391/1392 در تمامی لیگ‌های بر‌تر مدارس (قهرمان)، زیر 13 سال (قهرمان)، نونهالان (قهرمان)، نوجوانان (نایب قهرمان)، جوانان (نایب قهرمان) و امید‌ها (نایب قهرمان) حائز رتبه شد.

مربیانی که تاکنون در این باشگاه به خدمت گرفته شدند عبارتند از همایون شاهرخی (1376-1375) «اولین راهیابی به لیگ آزادگان» لفته سه‌برادران (1377-1376)، مجید باقری‌نیا (1378-1377)، وینگو بگویچ (1382-1378)، لوکا بوناچیچ (1383-1382)، ملادن فرانچیچ (1385-1383)، نناد نیکولیچ (1385)، محمد مایلی‌کهن (1386-1385)، عبدالله ویسی (1386)، نناد نیکولیچ (1386)، آگوستو ایناسیو (1387-1386)، گیلرمو فارینا (1387)، مجید جلالی (1388-1387)، لوکا بوناچیچ (1388)، مجید جلالی (1391-1388) و حسین فرکی که از سال 91 تا کنون در این تیم مشغول به فعالیت است و روز گذشته نیز به همراه فولاد مردان شهر اهواز به مقام قهرمانی لیگ بر‌تر رسید و در فصل گذشته نیز با این تیم موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شد.

قرمز پوشان فولاد روز گذشته در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که می‌توانستند این جشن را در هفته گذشته در اهواز و در مقابل دیدگان هواداران خود برپا کنند، اما شکست در مقابل استقلال تهران در ورزشگاه غدیر، این جشن را به هفته آخر و با شرایط خاص موکول کرد.

با نتایجی که روز گذشته رقم خورد، برد خفیف فولاد در تبریز و در مقابل تیم گسترش فولاد این شهر، منجر به قهرمانی قرمزپوشان اهوازی شد و باعث شد همگان بر این باور برآیند که فوتبال خوزستان بار دیگر احیاء شده، چرا که چند روز پیش نیز تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان، قاطعانه و به عنوان اولین تیم از لیگ دسته اول، مستقیما به رقابت‌های لیگ بر‌تر فصل آینده صعود کرد.

پیروزی روز گذشته فولادمردان، موجی از شادی را در خوزستان به راه‌انداخت و تا ساعت واپسین شب گذشته و حتی تا پاسی از بامداد امروز شنبه، خیابان‌های اهواز مملو بود از ورزش دوستان و مردم این شهر که با در دست داشتن پرچم‌های قرمز و زرد خود این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند.

اهواز روز گذشته حال و هوای دیگری داشت و فوتبال دوستان خوزستانی، روز گذشته در ورزشگاه غدیر اهواز در حالیکه تیم آبی‌پوش شهر اهواز از حریف خود پرسپولیس تهران شکست خورده بود، موجی از شادی را در ورزشگاه به راه انداختند و موفقیت فولاد را گرد هم جشن گرفتند.

قهرمانی فولاد شور و حال وصف ناشدنی را در دل مردمان این استان زرخیز به وجود آورد، گویی که این مردم مدت هاست در انتظار چنین روزی بودند، و این روز را بازیکنان و مجموعه فولاد خوزستان روز گذشته به مردم خوزستان هدیه کردند.

این موفقیت پیام‌های زیادی برای فوتبال استان و کشور داشت، و می‌توان گفت که از جمله این پیام‌ها، رفتار و منش پاک فوتبالی بود که این باشگاه به نمایش گذاشت، نکته بعد اینکه این تیم با برنامه‌ریزی‌های مدون خود موفق به کسب نتیجه لازم شد.

و از مهم‌ترین نکاتی که قهرمانی فولاد و صعود نفتی‌های مسجد سلیمان داشت این بود که استان خوزستان سرشار از منابع فوتبالی است و این استان باید که در این حوزه به خود متکی باشد و به جوانان خود اعتماد کند.

از سوی دیگر باشگاه فولاد خوزستان با اعتماد به حسین فرکی، پاسخ اطمینان خود را گرفت و با این مربی خوش اخلاق فوتبال کشورمان به آنچه که باید، رسید.

این تیم در طول رقابت‌های لیگ بر‌تر، یک فوتبال پاک را به نمایش گذاشت و بدون داشتن هیچ حاشیه‌ای، بی‌سر و صدا و آرام آرام جام قهرمانی را از آن خود کرد.

توجه این باشگاه به رده‌های پایه خود نیز، از عوامل موفقیت این تیم بود، اغلب بازیکنانی که در این تیم به کار گرفته شدند، از محصولات این باشگاه در رده‌های پایه هستند که فوتبال کشور را متوجه ساخت که در عوض هزینه‌های کلان برای خرید بازیکنان درجه چندم، می‌توان به خود اتکا کرد و در دل یک باشگاه بازیکنان مستعد را ساخته و پرداخته و مهیای حضور در تیم اول باشگاه کنند.

قهرمانی فولاد پیام‌های زیادی داشت که باید نکته به نکته آن را سنجید و مطالعه کرد، که تشکیلات یک باشگاه حرفه‌ای باید به چه سان باشد که این همه موفقیت در پس سال‌های حضور در آوردگاه اول فوتبال کشور کسب شود.

مبارک باد بر خوزستان و خوزستانی، این پیروزی‌های شیرین‌تر از عسل، که بی‌شک حق بی‌بدیل این مردم پاک و بی‌آلایش است، و هزاران تبریک به ورزش خوزستان، که چنین افتخاراتی را در دل خود جای داده، و دست مریزاد به مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان، که با اقدام پهلوانانه خود، دل یک استان و فرار‌تر از یک استان را شاد کردند.

سرویس ورزشی خبرگزاری فارس استان خوزستان نیز، این پیروزی و موفقیت بزرگ را به مجموعه فولاد، هواداران این تیم و مردم خوزستان تبریک گفته و آروزی موفقیت‌های پی درپی این تیم و همه تیم‌های ورزشی خوزستان را از خداوند منان خواستار است.

***************

گزارش از علی دایلی

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  صادرات ۵ هزار تن مرغ به عراق در روزهای آینده
  واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  ۸۶ درصد متقاضیان، وام ازدواج دریافت کردند
  صید ماهی مرکب در استان بوشهر ممنوع شد
  وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها
  رتبه افسردگی در کشور
  فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی مهارت تیراندازی را فرا گرفتند
  ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر لرستان پرداخت شد
  اعزام ۱۵۰۰ عمره‌گزار به خانه خدا در ۳ روز
  وزیر آموزش و پرورش: ۱۰ امتیاز ویژه به رتبه‌بندی دانشجومعلمانِ مدرس تعلق گرفت
  بازار سیاه تایر از بین می رود
  نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  تداوم پنجشنبه های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  رونمایی از نخستین دستگاه ((HPGR)) پروژه بار برگشتی شرکت سنگ آهن مرکزی
  عملیات «وعده صادق» صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  هشدار سخنگوی صنعت برق به پرمصرف ها
  اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  نقش حروف الفبا در نمرات دانش‌آموزان
  لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  اعزام ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  غذا خوردن به این شکل شما را افسرده حال می‌کند
  ۵ لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای
  از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی صدرنشین هستند؟
  انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین روابط عمومی شرکت توزیع برق خوزستان و سازمان بسیج رسانه استان
  ایجاد ۱۴۰ نهالستان به همت دولت سیزدهم در خوزستان
  افزایش دما و رطوبت تا هفته آینده در خوزستان
  کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار