صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:51   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  آمریکاعضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی حاکم است
  افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان
  روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  رودابِ خراسان رضوی لرزید
  تربیت نیروی متخصص و ماهردرخوزستان
  خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
  تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34640صفحه نخست » آخرین اخبار چهارشنبه، 1 مرداد 1393 - 11:40
دستاوردهای ملی و استانی شرکت فولاد خوزستان
استراتژی فولاد خوزستان، کسب موفقیت های ملی همراه با ایفای مسولیت های اجتماعی در خوزستان است
  

 

استراتژی فولاد پایدار از برنامه های بلند مدت شرکت فولاد خوزستان است که هم به جهت محیط زیست و هم ایفای مسئولیتهای اجتماعی کمک می کند تا پایداری سودآوری برای این بنگاه عظیم تضمین شود. شرکت فولاد خوزستان علاوه بر اهداف تولیدی و صنعتی خود که در مسیر دستیابی به خودکفایی صنعتی و کاهش وابستگی کشور به محصول استراتژیک فولاد است، گام های بلندی نیز در ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، درمانی و زیست محیطی به استان به ویژه به کلانشهر اهواز برداشته است که از جمله افتخارات این شرکت در سال های گذشته می باشد.شرکت فولاد خوزستان به عنوان یکی از شرکت های ریشه دار و مردمی استان خوزستان همواره مورد توجه و احترام آحاد مردم استان بوده و بر خود می بالد که به چنین اعتمادی از سوی مردم قدرشناس خوزستان دست یافته است. این اعتماد، پشتوانه اصلی در تعریف و اجرای طرح هایی بوده است که این شرکت افتخار اجرای آنها را در راستای مسولیت های اجتماعی خود نسبت به مردم خوب استان و اهواز دارد.


بیمارستان 96 تختخوابی شهدای فولاد خوزستان، سمبل پایبندی به تعهدات اجتماعی

یکی از طرح های مهم شرکت فولاد خوزستان که در حال اجرا می باشد، پروژه بیمارستان 96 تختخوابی شهدای فولاد خوزستان است. این بیمارستان در 27000 مترمربع مساحت و 14 هزارمترمربع زیربنا در دست اجراست که از استانداردهای بالای بیمارستانی برخوردار می باشد و تاکنون حدود 138 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و وزیر بهداشت و درمان در ابتدای سال از این طرح دیدار نمود.

این مرکز درمانی درشش طبقه درمجاورت محوطه مسکونی شرکت فولادخوزستان در حال ساخت بوده که دارای بخش های اصلی از جمله اورژانس ، درمانگاه ، بخش مردان ، بخش زنان ، کودکان ، جراحی ، سوختگی ، ICU – CCU ، اتاق عمل ، پلی کلینیک ، رادیولوژی ، آزمایشگاه ، قسمت های اداری و خدماتی می باشد .بیمارستان 96 تختخوابی شهدای فولاد خوزستان که به منظور ارائه خدمات به مردم منطقه در حال احداث است تاکنون 100 درصد در بخش سازه بتنی و 2/30  درصد در کل پروژه پیشرفت داشته است.
 

 

همچنین باید به یکی از طرح های مهم در رابطه با عمران شهرستان اهواز و رفاه شهروندان محترم این شهر اشاره کرد که توسط این شرکت اجرا گردیده است. پل فولاد در جنوب شهر اهواز در محدود بین روستای چنیبه در غرب رودخانه  کارون و شهر کارون در شرق رودخانه قرار دارد و راه اصلی ارتباط صنایع موجود در دو سوی رودخانه کارون است.

پیش از ساخت این پل، خودروهایی که از شرق اهواز به غرب در تردد بودند باید مسیری ۳۵ کیلومتری را طی می‌کردند، ولی با ایجاد پل فولاد ، این مسیر به ۱۴ کیلومتر کاهش یافت. این پل 428 متر طول و ۲۰ متر عرض دارد و و عملیات ساخت آن در سال 82 آغاز و در شهریور 85 به پایان رسید. با ساخت این پل ۴۰ درصد حجم ترافیک شهر اهواز و 30 درصد از تردد خودروهای سنگین در سطح شهر کاسته شد.
 


نگاه متعهدانه فولادخوزستان به محیط زیست توام با التزام عملی به الزامات زیست محیطی

در راستای استقرار نظام مدیریت زیست محیطی در شرکت فولاد خوزستان تاکنون عملیات اجرایی 73 پروژه کنترل آلودگی با سرمایه گذاری بیش از 1211 میلیارد ریال تکمیل شده و هم اکنون نیز 12 طرح دیگر با هزینه بالغ بر 285 میلیاردریال دردست اجراست که گام بسیار ارزشمندی در زمینه بهبود عملکرد زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان بحساب می آید .یکی از مهمترین برنامه های زیست محیطی انجام شده در فولاد خوزستان احداث تصفیه خانه پساب صنعتی میباشد. این واحد در مجاورت ضلع شرکت واقع شده و ظرفیت آن در فاز اول معادل 3000 متر مکعب در ساعت میباشد که در قالب دو مدول مجزا طراحی و اجرا شده است. خروجی این واحد از نظر کیفی کاملا با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت آبیاری فضای سبز یا تخلیه در آبهای سطحی منطبق است.همچنین متخصصین شرکت فولاد خوزستان به منظور حفاظت از رودخانه کارون، پروژه ای منحصربفرد را تعریف و برای اولین بار در کشور اجرا نمودند که با هزینه 31 میلیار ریال و 754 هزار یورو در سال گذشته با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. این پروژه پساب حاصل از تصفیه خانه آب شرکت فولاد خوزستان را تصفیه نموده و از بازگشت پساب آلوده به کارون جلوگیری منماید. از دیگر اقدامات زیست محیطی فولاد خوزستان میتوان توسعه شبکه پایش و بانک اطلاعات زیست محیطی اشاره نمود. این سیستم شامل شبکه ای از ایستگاهها و تجهیزات پایش ذرات معلق و گازهای آلاینده در هوای آزاد و خروجی واحدهای تولیدی و نیز سیستم پایش پساب خروجی از تصفیه خانه پساب صنعتی است. 

 

شرکت فولاد خوزستان درحوزه فضای سبز نیز تلاشهای گسترده ای انجام داده است به طوری که درنتیجه این اقدامات ، سرانه فضای سبز این شرکت 495 مترمربع ارتقا یافته است. در این راستا فضای سبزی معادل پنج برابر الزامات قانونی یعنی در حدود 495هکتار در اطراف شرکت ایجاد شده و نگهداری می شود که باعث ایجاد حائلی مفید و طبیعی برای سایت صنعتی گشته و در ایام مختلف بسیاری از شهروندان عزیز خوزستانی از آن استفاده می کنند. 

 

از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه فضای سبز، می توان به طرح تپه سبز اشاره کرد که عملیات احداث آن سال 1390 آغاز گردید.

این پروژه که یک طرح نوین زیست محیطی است بمنظور کاهش گردوغبار، زیباسازی محیط صنعتی و استفاده بهینه از پسماندهای صنعتی در شرکت فولادخوزستان به اجرا درآمده است .این پروژه هم فضای سبزرا توسعه داده و هم منظر زیبایی در سایت صنعتی فراهم مینماید و هم با استفاده بهینه ازسرباره های شرکت ، تپه سبز ومرتفعی را ایجادنموده که درنقش یک بادشکن از بادبردگی ذرات و انتشار گردوغبار جلوگیری می نماید . طرح تپه سبز به وسعت بیست هزار مترمربع درضلع شمالغربی سایت صنعتی شرکت فولادخوزستان طی مدت دوازده ماه به اجرا درآمده است . هزینه اجرای آن یک میلیارد و 450 میلیون ریال بوده و بالغ بر 2500 اصله نهال با استفاده از سیستم مکانیزه تحت فشار آبیاری می شوند .طرح ابتکاری زیست محیطی شرکت فولادخوزستان یا تپه سبز با بکارگیری 110 هزار مترمکعب سرباره ، 24 هزارمترمکعب خاک رس و 18 هزارمترمکعب خاک نباتی با هدف زیباسازی منظره سایت صنعتی ، استفاده بهینه از پسماندها و کاهش گردوغبار ناشی از بادهای غالب منطقه ایجاد شده است .

 

این پروژه که با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال و در مدت 29 ماه اجرا گردید، ظرفیت کنترل و جمع آوری آلاینده های موجود در گازهای خروجی از کوره شماره یک فولادسازی را به 1400000 مترمکعب در ساعت افزایش داده است.افتتاح این پروژه یکی از قدمهای مهم و موفقیت آمیز شرکت فولاد خوزستان در زمینه کنترل انتشار گرد و غبار و انطباق با استانداردهای زیست محیطی محسوب می شود . وزن تجهیزات بکار رفته در این پروژه یکهزار و یکصد تن می باشد که از این مقدار 800 تن تجهیزات ساخت داخلی و 300 تن قطعات خارجی می باشد.

 

درقالب اجرای برنامه های نظام مدیریت زیست محیطی 5 دستگاه غبارگیر بظرفیت مجموعا 401000 متر مکعب در ساعت در بخش مواد اولیه و 13 دستگاه غبارگیر با ظرفیت مجموعا 460000 مترمکعب در ساعت در واحدهای احیای مستقیم نصب و راه اندازی شده که نقش مهمی در کاهش انتشار گرد و غبار در این بخشها داشته اند.

 

باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان از نمونه های بارز ایفای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی شرکت است که امروزه از افتخارات ملی محسوب می شود. در چارچوب گسترش امکانات این باشگاه، مجموعه بزرگ و بی نظیر فرهنگی ورزشی استادیوم 30 هزارنفری سرپوشیده ای در مجاورت شرکت ساخته می شود که حدود 86 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

درخصوص تیم فولادخوزستان نیز کار انسجام یافته ای انجام شد و با کسب مقام قهرمانی لیگ برتر کشور درسال 92 فضای شادی را در بین اهالی منطقه ایجاد کرد که خاطره آن ماندگار خواهد بود و امید زیادی در بین جوانان و شهروندان ورزش دوست استان وجود دارد که این افتخارات در آینده نیز استمرار یابد. در همین راستا در جدیدترین گزارش سازمان آمار و ارقام فوتبال جهان ، باشگاه فرهنگی ورزشی فولادخوزستان به عنوان بازیکن سازترین باشگاه کشور معرفی شده و با 32 رتبه صعود، به رده 159 جهان رسیده است و پس از باشگاه استقلال به عنوان دومین تیم برتر جمهوری اسلامی ایران ارزیابی شده است و هموطنان فوتبال دوست اطلاع دارند که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا پرتماشاگرترین تیم بود و بدون حتی یک شکست لیگ قهرمانان را ترک کرد.
 

 

طبق آخرین نظرسنجی علمی که با کمک اساتید دانشگاه و براساس روش تحلیل های آماری در این شرکت انجام شده نشان می دهد سطح رضایت کارکنان در طول سال های 1386 الی 1392 حدود 19 درصد افزایش یافته است.این نتایج درپی برگزاری همایش اخیر نظرسنجی کارکنان که در تاریخ های 11 و 14 اسفند در تالار وحدت و 20 اسفند 1392 در محل مرکز آموزش با حضور 405 نفر از کارکنان برگزار شد اعلام شده است .افراد دعوت شده در این نظرسنجی از میان کارکنان ثابت و قراردادی شرکت، شاغل در رده ها و واحدهای سازمانی مختلف، به صورت تصادفی انتخاب شده بودند.

در این برنامه شرکت کنندگان پس از آشنایی با اهداف نظرسنجی و نحوه پاسخگویی به سئوالات، پرسش نامه نظرسنجی را تکمیل نمودند. این پرسش نامه که اعتبار و پایایی آن با کمک اساتید دانشگاه و تحلیل های آماری تأمین شده، نظر کارکنان را در کلیه موضوعات شغلی و سازمانی مانند حقوق و مزایا، پاداش، رشد و پیشرفت شغلی، آموزش، سرپرست و موارد مشابه مورد پرسش قرار داده بود.

از جمله برنامه هایی که در سال های اخیر با توجه به نظرات کارکنان اجرا شده، می توان به بازنگری نظام ارزیابی عملکرد کارکنان، اصلاح نظام مزدی و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، تدوین دستورالعمل ارتقاء، بهبود کیفیت آموزش ها، ارتقاء خدمات رفاهی برای کارکنان ثابت و قراردادی، تدوین مدل شایستگی های عمومی مشاغل و سنجش شایستگی های کارشناسان، رؤسا و مدیران بر اساس آن ها و همچنین بهبود وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه ای اشاره نمود.
 


اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی شرکت فولاد خوزستان است 

اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اصلی شرکت فولاد خوزستان در تمام برنامه های تولید و توسعه است و رشد 63 درصدی تولید طی سالهای 86 تا 92  و همچنین رشد 72 درصدی سرانه تولید، طی شش سال گذشته در این کارخانه، براساس رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در هر سال حاصل شده است.

با عنایت به این موضوع که رهبر معظم انقلاب سال 1393 را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری فرمودند، امیدواریم شرکت فولاد خوزستان که دوران سختی را در طول جنگ تحمیلی گذرانده و ظرفیت تولید خود را از یک و نیم میلیون تن در سال 1368 به بیش از سه میلیون و ششصد هزارتن در سال 92 رسانده ، درصدد است که همچنان با التزام ویژه به این رهنمود خردمندانه، مسیر تعالی را به سوی توسعه، تا تحقق ظرفیت پنج میلیون تن در سال 1395 دنبال نماید.

شش سال پیش سرانه تولید در این شرکت 278 تن به ازای هر نفر بود که با تلاش مضاعف کارکنان و اصلاح خطوط و روش های تولید، در سال 92 به 479 تن به ازای هرنفر ارتقاء یافت و در این مدت بدون افزایش تعداد کوره ها، در مجموع یک میلیون و 376 هزارتن در زیر سقف به ظرفیت تولید شرکت اضافه شده است.لازم به ذکر است شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد در کشور است که در سال 1368 با حضور مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری معظم له رسما افتتاح شد. توسعه این کارخانه در سال های اخیر، طی سه مرحله صورت گرفته که هر سه فاز افزایش ظرفیت آن تا به امروز، در زیر سقف و بدون افزودن خطوط جدید به بهره برداری رسیده است(فاز سوم به بهره برداری نرسیده) .

 

رتبه نخست تعالی سازمانی در کشور و دریافت تندیس سیمین جایزه ملی تعالی سازمانی در سال 1392 همچنین کسب مقام نخست بهره وری کل در صنایع معدنی فولادی کشور در راس افتخارات این شرکت قرار دارد و فولاد خوزستان در عین حال در این سال برای دومین بار متوالی، تنها فولادساز دریافت کننده تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان درکشور بوده است.

این شرکت برای دستیابی به اهداف بلند خود نقشه راه و استراتژی مدونی را دنبال نموده و تمام برنامه ریزی های آن براساس اصول رشد پایدار و افزایش سود آوری، به عنوان نکات کلیدی، مدنظر متخصصین آگاه این فن بوده است.

در همین زمان بمنظور حفظ نیروی انسانی کارآمد و خبره شرکت فولاد خوزستان، توجه به اصول ایمنی و ترویج فرهنگ ایمنی در کار، سرلوحه تمام فعالیتهای شرکت بوده، به گونه ای که تاثیر آن را در کاهش 73 درصدی حوادث ناشی از کار شاهد هستیم و این رکوردی خوشحال کننده است که در کارنامه همکاران تلاشگر در بخش ایمنی سایت صنعتی به ثبت رسیده است.
 
شش سال تلاش و موفقیت

اهم برنامه های توسعه، شامل اجرای طرحهای توسعه و افزایش ظرفیت، با هدف حفظ سهم تولید فولاد شرکت در کشور، ورود به بالادست زنجیره صنعت(کنسانتره سنگ آهن)، ورود به پایین دست زنجیره صنعت(تولید محصولات تخت و طویل) ، توسعه بومی سازی فن آوری، اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه شرکت همچنین تامین انرژی پایدار می باشد.

فولاد خوزستان از ابتدای تولید به عنوان یک مزیت از صادرات استفاده میکرد به طوری که در سال 1991 میلادی صادرات خود را شروع کرد و تا سال 93 و 94 میلادی افزایش صادرات داشت. مجددا سال 2005 اوج صادرات فولاد خوزستان بود که بیش از نهصدهزارتن از محصول شمش با کیفیتی جهانی صادر شد.اما بعد از سال 2010 باتوجه به نیازهای داخل کشور و برنامه های مختلف، صادرات کم شد و در نهایت اواخر سال گذشته وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت مجوز صادرات شرکت را تایید نمود. با توجه به سابقه صادرات بیش از دو میلیون تن محصول فولادخوزستان به کشور کویت و یک میلیون و ششصد هزارتن به کشور چین به عنوان قطب تولید فولاد دنیا ، اکنون که این شرکت مجددا حضور خود را در عرصه صادرات شروع کرده، امید است این فعالیت در حوزه کشورهای تایوان، هندوستان، امارات ، عمان و دیگر بازارها گسترش یابد.
 


طرح های توسعه، دیدگاه فولادخوزستان به سوی آینده

فعالیت های صورت گرفته در زمینه انجام سرمایه گذاری ها به منظور تکمیل زنجیره تامین شرکت، شامل سرمایه گذاری در مجتمع فولاد شادگان در قالب طرح کارخانه های احیاء وفولادسازی می باشد. مشارکت در این طرح با نماینده دولت محترم، بصورت 65% شرکت فولاد خوزستان و 35% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بوده و برنامه ادامه پروژه به گونه ای تنظیم شده که راه اندازی واحد احیاء در سال 94 و واحد فولادسازی در سال 95 باشد. پیش بینی مبلغ کل سرمایه گذاری طرح، حدود یک هزار میلیارد تومان برای دستیابی به ظرفیت یک میلیون تن خواهد بود و در حال حاضر میزان پیشرفت پروژه در واحد احیاء هفتاد درصد و واحد فولادسازی حدود چهل درصد می باشد.

پروژه افزایش ظرفیت در مدول یک احیاء مستقیم که هم اکنون دردست اجراست و ظرفیت را از 600 به 850 هزارتن میرساند، در مراحل پایانی است و امیدواریم با تلاش همکاران تا پایان مهرماه امسال تکمیل شود. همچنین طرح افزایش ظرفیت کوره ها و پروژه (وی- او- دی) با هدف تولید فولادهای تمیز با ظرفیت 250 هزارتن به لحاظ بهره وری از کوره های موجود و نصب سیستم های جدید، نیز به یاری خدا و تلاش همکاران، در سال جاری به بهره برداری میرسد.برنامه شرکت برای اجرای طرح های توسعه به گونه ای است که سهم تولید فولاد خوزستان را در کل فولاد کشور که هم اکنون حدود 25 درصد است، حفظ شود و براین مبنا تا افق 1404 ظرفیت 13.6 میلیون تنی فولاد در استان ایجاد پیش بینی شده است.

 
 فولاد خوزستان موفق ترین شرکت در بورس و بازار سرمایه

در بازار سرمایه، آخرین حضور موفق شرکت فولاد خوزستان و کسب رتبه اول در بین شرکت های بورسی در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تهران بود که در خردادماه امسال برگزار شد. دراین نمایشگاه برخی از دستاوردها و برنامه های توسعه شرکت به معرض اطلاع دیدارکنندگان و دست اندرکاران بازار سرمایه گذاشه شد که توجه بسیاری علاقمندان بازار سرمایه را به خود جلب نمود و ارزیابی های خوبی از سوی مسئولین از این غرفه بعمل آمد و باعث شد که پیشرفت های تاثیر گذار شرکت در عرصه های مختلف به شایستگی مطرح شود.

شاخص های مالی اقتصادی شرکت فولاد خوزستان در سال های اخیر روند مطلوبی داشته و براین اساس سود سهم فخوز در این مدت، روند پیوسته ای چه به جهت ای پی اس و چه به جهت دی پی اس، داشته است. در همین راستا، روند ارزش بازار سهام شرکت نیز افزایشی بوده و در سال 93 پیش از بستن نماد فخوز، ارزش بازار شرکت حدود 7692 میلیارد تومان برآورد شده است .

در سال های اخیر بهره برداری بهینه از خطوط تولید و ارتقاء بهره وری همواره مدنظر بوده و این مسیر بتدریج طی شده است . مثلا آماده بکاری در گندله سازی 80 درصد بود که با کار و تلاش همه کارکنان در خطوط تولید به 95 در صد درسال 92 ارتقاء پیدا کرد. این آماده به کاری در واحدهای احیاء مستقیم نیز به 98 درصد و در بخش فولادسازی به 94 و نیم درصد رسید، به این ترتیب می شود گفت بخش مهمی از افزایش تولید شرکت ناشی از آماده بکاری خطوط تولید بوده که با استفاده از دانش و تجربه کارکنان و برنامه ریزی های مدون و تلاش همگانی محقق شده است . در حوزه نرخ مصارف، با توجه ویژه ای که همکاران داشته اند، چه در الکترود کوره و ال اف، چه در کک ، نسوز و انرژی، خوشبختانه تمامی شاخص ها روند کاهشی داشته است . مثلا در الکترود کوره 19 درصد و الکترود ال اف 16 درصد، در مصرف کک 35 درصد، نسوز 39 درصد و مصرف انرژی 25 درصد کاهش نرم مصارف بدست آمده که خود موفقیت بزرگی است. بحث اقتصاد مقاومتی، یک چارچوب مشخص برای کاهش وابستگی شرکت به تامین از خارج است و همزمان منافع سهامداران را تامین می کند. بر این اساس، تلاش این بوده که در جهت تامین اقلام مورد نیاز از داخل کشور یک برنامه مدون دنبال شود، لذا با تمرکز بر تامین داخلی اقلام مورد نیاز تدارکاتی، با هدف دور زدن تحریم ها، از 71 درصد در سال 87 به 90 درصد در سال 92 رسیده و این حرکت همچنان ادامه خواهد داشت.

 
پیشرو در عرصه ی بومی سازی فناوری فولاد

احداث نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم در کشور، ساخت کوره های پاتیلی صد در صد ایرانی و ساخت اولین ترانسفورماتور کوره پاتیلی در کشور از افتخارات مثال زدنی متخصصین بومی سازی فناوری در این شرکت است و با توجه به عزم ملی که در زمینه خودکفایی صنعت عظیم فولاد در کشور وجود دارد، این حرکت مقدس قطعا تا بومی سازی کامل صنعت در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت. علاوه برآنچه شمرده شد، ساخت ماشین های الکتریکی سنگین و تجهیزات ماشین های ریخته گری و دهها پروژه مهم دیگر، منتج به ساخت بیش از 8000 قطعه و تجهیز مهم فرایند فولادسازی بدست جهادگران بلندهمت فولاد خوزستان شده و بعنوان دستاوردهای غرورآفرین درکارنامه این متخصصین گمنام به ثبت رسیده است . بسیاری از پروژه های بومی سازی در فولاد خوزستان، برای نخستین بار درکشور به اجرا گذاشته شده اند و هرکدام به نوبه خود، تجربه ای ارزشمند در سطح ملی بشمار می آیند.


توجه به نظام های مدیریتی، رمز موفقیت شرکت

 نظام های مدیریتی استقرار یافته در شرکت شامل ، نظام های مدیریت کیفیتISO 9001: 2008، مدیریت زیست محیطی ISO 14001 :2004 ، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS18001: 2007، مدیریت آموزش ISO 10015 و مدیریت امنیت اطلاعات ISO 2700:1 2005 بوده است.این نظام های مدیریتی تضمین کننده آینده عملکرد شرکت بوده و رعایت الزامات آن منجر به ارتقاء جایگاه شرکت به رتبه های نخست کشوری در بین همتایان خود گشته است. روش پیاده سازی این نظام ها، مشارکت همگانی و فرهنگ سازی بوده و همواره تلاش شده ضمن مقایسه با معیارهای داخلی و جهانی، تعالی را یک فرایند مستمر و همیشگی دانسته و در جهت تداوم موفقیت ها و دستاوردها گام های مؤثری برداشته شود. علیرغم محدودیت ها و مشکلات شرایط تحریم جهانی علیه کشور، لطف الهی ، تعهد و همت مثال زدنی کارکنان پرتلاش در رده های مختلف، مسیر تعالی را برای شرکت هموار و زمینه تحقق اهداف عالی شرکت فراهم شده است. مجموعه فولاد خوزستان امیدوار است با اتکاء به این پشتوانه محکم، بتواند قوی تر از گذشته در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان به سوی آینده ای روشن گام بردارد.

افتخارات بزرگ ملی

 

افزایش سطح رضایتمندی کارکنان شرکت

 

باشگاه فولادخوزستان، افتخار ملی در استان خوزستان، توجه اصولی به زیربنای سلامت و نشاط جامعه

 


نصب سیستمهای غبارگیر در بخشهای مواد اولیه و احیاها ، گسترش طرح های زیست محیطی در خطوط میانی فولاد

 

افتتاح پروژه غبارگیر کوره شماره یک بخش فولادسازی ، گامی مهم دربهبود استانداردها   

 

احداث "تپه سبز" در سایت صنعتی شرکت، ابتکاری نوین و چندجانبه 


توسعه فضای سبز 


احداث پل فولاد ( پل ششم ) اهواز، گشایش یک گره مهم ترافیکی در توسعه کلانشهر اهواز

 

شرکت فولاد خوزستان خود را ملزم به ایفای مسئولیت های اجتماعی در قبال استان خوزستان می داند

 

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  بناهای تاریخی، قوت گردشگری گیلان است
  بیش از 161 هزارمیلیارد ریال درآمد از بخش های مختلف استان یزد وصول شد
  اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه هاست
  زیباسازی سیمای بصری ورودی رشت با کاشت درختان بومی و اصیل هیرکانی
  آمادگی کامل برای عبور موفق از پیک بار تابستان
  پیشرفت ۷ درصدی تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین(ع)
  بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  انجام بیش از ۱۴۰۰ آزمایش در راستای جوانی جمعیت در کرمانشاه
  برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس
  انجام معاینات پزشکی بیش از ۱۰۰۰ زائر حج تمتع در کرمانشاه
  دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز
  افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه های جدید الاحداث یزد
  برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان
  ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد
  میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  پاسخ ایران به اسراییل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  توسعه ورزش در گرو توجه به آمایش سرزمینی است
  ‍ آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  در مصرف گیاهان خودروی بهاری زیاده‌روی نکنید
  تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  رییس جمهور استان سمنان را ترک کرد
  نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  «وعده صادق» بی نظیرترین عملیات نظامی بود
  تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  ۹۲ پروژه استانی اردبیل در اولویت تکمیل
  پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  عیار تسلیحات ایرانی در عملیات «وعده صادق» مشخص شد
  نیروهای چهارگانه ارتش در اوج صلابت و آمادگی قرار دارد
  دفاع از شرف و پرچم مقدس است
  وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود
  شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
  ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار