صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:47   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  اولین کنفرانس ملی مهارت ایران؛ سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود
  برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در شهرستان بافق
  ساماندهی مدارس فوتبال و فوتسال الویت هیات فوتبال شهرستان یزد
  توسعه مهارت‌آموزی در کشور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  ایران به مرز خودکفایی گندم می‌رسد
  کیش سردمدار سرمایه گذاری در تفریحات دریایی کشور
  اسناد تک برگ برای یک هزار مغازه بازار کاشان صادر می شود
  سرمایه‌گذاران گردشگری کاشان از مالیات و عوارض معاف شدند
  نیمه اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  رفع تصرف ۳۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی سنندج در تعطیلات نوروز سال جاری
  اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است
  افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34660صفحه نخست » آخرین اخبار جمعه، 3 مرداد 1393 - 05:02
شهرداری اهواز دفاتر نمایندگان مجلس را پس می گیرد
  

با تصویب اعضای شواری شهر اهواز، دفاتری که از سوی شهرداری در اختیار سه نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته پس گرفته می شود.به گزارش خبرنگار مهر، جلسات شورای شهر اهواز که معمولا روزهای دوشنبه بعد از ظهرها به صورت علنی برگزار می شد به علت ماه رمضان به پیش از ظهر موکول شده است که در این بین در ابتدای جلسه علنی شورای شهر برخی از اعضا مانند آذر زمانپور و مریم ابریشم کار با 45 دقیقه خود را به جلسه علنی شورا رساندند.

اولین مسئله ای که در شورای شهر مطرح شد بحث نهضت آسفالت بود که نظرات اعضا و سئوالات آنها از قائم مقام شهرداری اهواز که در این جلسه حضور داشته بود را در پی داشت.

چالش های نهضت آسفالت در اهواز

جمشید سلحشور یکی از اعضای شورای شهر در خصوص این موضوع گفت: مردم چند منطقه از اجرای آسفالت بدون زیرسازی نگران بودند. اگر قرار است خیابان های شهر را آسفالت کنیم و چند ماه بعد تخریب شوند یعنی پول بیت المال را دور ریخته ایم. ضمن اینکه برای نظارت جدی تر روی موضوع آسفالت می توانیم از شورای شهر افرادی را برای بازرسی در نظر بگیریم.

احمد باورساد دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز یکی از مقوله های آسفالت نامناسب را ضخامت آن دانست و گفت: اگر رعایت نکنیم تردد ماشین ها با مشکل مواجه می شود. متاسفانه در مدت اخیر در اهواز جایی را ندیدیم که وقتی روکش آسفالت انجام شود سرجای خود بماند.

وی افزود: در زیر گذر شریعتی باید لوله یک هزار و 600 اینچی گذاشته شود ولی شهرداری لوله 500 اینچ گذاشته است. آیا در آن پروژه شهرداری مشاور ندارند؟ به همین دلیل اگر هزینه هایی را شهرداری و پیمانکار متقبل می شوند که به باد می رود باید از سوی مشاور کسر شود.

پل های عابر پیاده دردسر ساز

مریم ابریشم کار سخنگوی شورای شهر اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: هیچ کدام از پل های عابر پیاده نصب شده در اهواز استاندارد لازم را ندارد. قبل از تسویه حساب با پیمانکار باید ساختار پل ها را اصلاح کنیم.

اما علی دوایی فر قائم مقام شهرداری اهواز در پاسخ به ابهامات اعضای شورای شهر اهواز اظهار کرد: ما تابع سیاست های شهرداری هستیم. در ارتباط با آسفالت رویکرد ما خوب نیست و این مسئله را شفاهی و کتبی به شهردار اعلام کردم چون یک قرارداد برای کل شهر می نویسیم و اینطور نمی شود نظارت کرد. هر پروژه باید قرارداد داشته باشد. ما برنامه مدون طبق بودجه مصوب نداریم.

وی افزود: بودجه آسفالت سال 93 خیلی از مناطقی که در حال حاضر در حال آسفالت هستند تمام شده است. اگر قرار است بخشنامه ای باشد و اجرا نشود به  چه دردی می خورد. بخشنامه ای داریم که وقتی زیرسازی کامل شد آن وقت آسفالت شود و کسی که کار زیرسازی را انجام داد خودش هم آسفالت را انجام دهد.

دوایی فر تصریح کرد: برخی افراد این بخشنامه را رعایت نمی کنند؛ بنابراین باید پاسخگو باشند. این موارد نظر شهردار نیست و زیر مجموعه شهرداری این کار را انجام می دهند. متاسفانه ما در شهرداری سیستم اجرایی نهضت آسفالت نداریم. سیستم را برای معاونت برنامه ریزی تعریف کرده ایم. حرف ما این نیست که خواسته های مردم قابلیت اجرایی ندارد. تنها چیزی که می خواهیم صبر است نه اینکه یکی از اعضای شورای شهر شب دستور آسفالت خیابانی را بدهد و فردا اجرای پروژه آسفالت انجام شود.

قائم مقام شهرداری اهواز در خصوص روند ساخت پل سوم نیز گفت: ساخت این پل سرعت کار خوبی دارد و قبل از 22 بهمن ماه به اتمام و بهره برداری می رسد که برآورد ما برای تکمیل آن چهار و نیم میلیارد تومان است.

دوایی فر در خصوص واژگون شدن پل های عابر پیاده در اهواز و کیفیت نامناسب آنها نیز اظهار کرد: در ارتباط با نارضایتی مردم در مورد پل های عابر پیاده باید بگویم که کاملا درست است چون قرارداد شهردای برای 11 پل و زدن پله برقی بود و چون شیب پل ها بر اساس پله برقی برنامه ریزی شده بود بعد از تبدیل به پله های معمولی شد؛ قطعا استاندارد از بین رفت. در حال حاضر تا اصلاح ساختار پل ها از اجرای غیر استاندارد ساخت پل ها جلوگیری کرده ایم.

علی ناصری یکی از اعضای شواری شهر نیز خطاب به دوایی فر گفت: برخی از افراد این انتقاد را دارند که شهردار تحصیلات مرتبط ندارد و کار اجرایی انجام نداده است. شما که تجربه دارید باید خلاءهای موجود را پر کنید. ما همیشه می گوئیم رسالت اصلی ما نظارت است ولی داریم به حاشیه می رویم و از رسالت خود غافل می مانیم.

رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز نیز به دوایی فر گفت: اگر کسی تخلف کرد به ما اعلام کنید چون ما در شورا با کسی تعارف نداریم.

نافرمانی برخی مدیران شهرداری

حسین حیدری یکی از اعضای شواری شهر در خصوص نافرمانی برخی مدیران شهرداری اظهار کرد: سازمان عمران توجهی به من و قائم مقام شهرداری ندارد. به عنوان مثال وقتی از آنها لیست پروژه های عمرانی را خواستیم در جواب گفتند بروید و در سایت نگاه کنید. باید مشخص شود که مسئول این سازمان به کسی وصل است که ما حتی نمی توانیم با آنها صحبت کنیم و چرا این گونه پست های مهم را به این فرد بدهیم.

گرفتن دفاتر نمایندگان اهواز در مجلس

یکی از بحث های جنجالی این جلسه مصوبه ای برای بازپس گیری دفاتر سه نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس از سوی شهرداری اهواز بود زیرا هم اکنون این نمایندگان در دفاتر متعلق و یا در کرایه شهرداری اهواز مستقر هستند،

حسین حیدری از اعضای شورای شهر در موافقت با این مصوبه اظهار کرد: مردم و اعضای شورای شهر انتقاداتی مبنی بر اینکه شهرداری محل هزینه سازی برای دفاتری که هیچ ارتباطی با آنها ندارد شده است و این دفاتر کمکی برای حل و رفع مشکلات نمی کنند. بحث سه دفتر نماینده مطرح شد که یکی از دفاتر ساختمان متعلق به شهرداری است، یکی از دفاتر به مبلغ 70 میلیون تومان رهن شده و دیگری نیز با اجاره ماهانه سه و نیم میلیون تومان در اختیار نمایندگان مجلس است. طرح برگشتن این مبالغ و ساختمان به شهرداری ارائه شد. از این به بعد دولت، شرکت هایی که منبع مالی خوبی دارند یا سایر شهرداری هایی که نمایندگان متعلق به آن شهر هستند می توانند این مبالغ را پرداخت کنند اما چون این طرح بار مالی برای شهرداری داشت ما آن را لغو کردیم.

کاظم سواری در مخالفت با این مصوبه نیز اظهار کرد: بودجه شهرداری بودجه مردم است. پولی که شهرداری هزینه می کند برای مردم است و در خدمت مردم هم باید هزینه شود. نمایندگان مجلس نمایندگان خود مردم هستند. ما از توان نمایندگان مردم باید برای تعامل با مردم استفاده کنیم و نباید این تعامل را به تقابل تبدیل کنیم. به نظر من باید یک ساختمان را برای نمایندگان مجلس بسازیم.

عاشور سواری پور دیگر عضو شورای شهر نیز در مخالفت با این طرح اظهار کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه این برنامه را در راستای اصلاح ساختار شهرداری انجام دادند. اعتقاد اعضای کمیسیون و سایر اعضای شورای شهر این بود که شهرداری نباید به عنوان حیات خلوت سایر ادارات باشد و از ریخت و پاش ها باید جلوگیری شود. تاکنون مصوبه ای از سوی نهادهای قانون گذار و یا شهرداری مبنی بر التزام شهرداری نسبت به تامین مکان به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به عدم تعامل نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر اهواز نیز گفت: ما یک سال است که در حال فعالیت هستیم و فقط با وساطت فرماندار تنها یک جلسه مشترک با نمایندگان مجلس داشتیم که به عنوان اعتراض به نمایندگان حضور پیدا نکردیم. ما قدم به قدم کلیه اموال شهرداری ها را که به جای دیگر داده اند باز پس می گیریم.

آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه خطاب به اعضا گفت: شما باید نماینده مردم باشید نه کسانی که به اندازه کافی حقوق و مدافع دارند. کسانی که به طور رایگان از خدمات شهرداری استفاده می کنند . هیچ خدماتی را به مردم ارائه نمی دهند؛ باید جلوی آنها گرفته شود.

در پایان این طرح با 12 رأی مثبت تصویب شد.

لایحه بهسازی میدان فرودگاه اهواز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ابتدای آن اسکندر زنگه یکی از اعضای شورای شهر در خصوص این لایحه گفت: آنجایی که این پروژه انجام شده متعلق به قطار شهری است و طبق قانون چون قطار شهری این زمین را گرفته باید دوباره بهسازی کرده و تحویل دهد. به شهردار اختیار کافی دادیم که بر اساس صرفه این کار را انجام دهد. وقتی این کار را انجام داده است حالا چرا می خواهد صورت وضعیت را از ما بگیرد.

زیبا صالحپور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: در بحث خیابان سلمان فارسی اهواز هم ما همین بحث را داشتیم که در نتیجه به مشکل برخوردیم. پیمانکار بر اساس دستور شفاهی یک مدیر کاری را انجام داده و هزینه ای را متقبل شده است. اگر با این مصوبه موافقت نشود حق پیمانکار ضایع شده است و به جای برخورد با فرد متخلف برخورد با پیمانکار صورت می گیرد. باید یک مصوبه داشته باشیم که از این به بعد هیچ کاری را به صورت زبانی انجام ندهیم.

این طرح با 11 رای مثبت مصوب شد.

طرح اصلاحیه نرخ کرایه تاکسی های بی سیم اهواز نیز از سوی اعضای شواری شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفت و در ابتدای آن غلامرضا سبزعلی از اعضای شواری شهر اهواز اظهار کرد: شهروندان از بحث نبود پول خرد و نصب تاکسی متر ناراضی هستند. در صورتی که تاکسی ها کولر را روشن نکنند باید 20 درصد از مبلغ کرایه ها کسر شود ولی در اهواز چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

مریم ابریشم کار نیز در ادامه اظهار کرد: ما باید الگوهای کلانشهرهای دیگر را ببینیم. در مشهد نهایت ورودی تنها 1600 تومان است. ما با این روند داریم برای افزایش قیمت پایه گذاری می کنیم. خدماتی که تاکسی ها می دهد در حد شهرهای دیگر نیست. برای اصلاح ساختار باید از تاکسی متر استفاده کنیم. هزینه کیلومترها در اهواز بیشتر از سایر شهرها است. شهروند اهوازی باید برای 50 متر همان کرایه دو کیلومتر را بدهند.

در ادامه موسی ممبینی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز اظهار کرد: ضریب سختی و زیان آوری کار نسبت به استان های سردسیر باید مدنظر قرار گرفته شود. استهلاک در اهواز با سایر شهرها یکی نیست و در هیچ کلانشهری به اندازه اهواز مسافرکش شخصی نداریم. مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل شهری توسط مسافرکش های شخصی ایجاد می شود به نام تاکسی های شهری تمام می شود.

وی افزود: پائین ترین نرخ تاکسی در کل کشور را در اهواز داریم ضمن اینکه امنیت تردد با وجود مسافرکش های شخصی بسیار پایین است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  آغاز عملیات حج عمره از فرودگاه مشهد
  بخش خصوصی آماده پذیرش تعطیلی پنجشنبه‌ها نیست
  هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان به دنبال تداوم بارش‌ها
  صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه
  بارش نرمال در کشور تا نیمه خرداد
  طراحی سامانه «کودکستان‌یاب»
  تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی
  اضافه وزن ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی
  نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
  زنگ خطر افزایش سن معادن در ایران به صدا درآمد
  ارقام پرمحصول برنج جایگزین ارقام فعلی می‌شوند
  صید کیلکا ۱۲ درصد افزایش یافت
  اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است
  برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در شهرستان بافق
  ساماندهی مدارس فوتبال و فوتسال الویت هیات فوتبال شهرستان یزد
  اولین کنفرانس ملی مهارت ایران؛ سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود
  توسعه مهارت‌آموزی در کشور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  نیمه اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  کیش سردمدار سرمایه گذاری در تفریحات دریایی کشور
  اسناد تک برگ برای یک هزار مغازه بازار کاشان صادر می شود
  ایران به مرز خودکفایی گندم می‌رسد
  سرمایه‌گذاران گردشگری کاشان از مالیات و عوارض معاف شدند
  رفع تصرف ۳۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی سنندج در تعطیلات نوروز سال جاری
  اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود؟
  تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها
  افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در خرداد سال جاری
  عقیم‌سازی سگ‌های بی‌صاحب در اصفهان
  بناهای تاریخی، قوت گردشگری گیلان است
  بیش از 161 هزارمیلیارد ریال درآمد از بخش های مختلف استان یزد وصول شد
  اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه هاست
  زیباسازی سیمای بصری ورودی رشت با کاشت درختان بومی و اصیل هیرکانی
  آمادگی کامل برای عبور موفق از پیک بار تابستان
  پیشرفت ۷ درصدی تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین(ع)
  بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  انجام بیش از ۱۴۰۰ آزمایش در راستای جوانی جمعیت در کرمانشاه
  برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس
  انجام معاینات پزشکی بیش از ۱۰۰۰ زائر حج تمتع در کرمانشاه
  دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز
  افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار