تلکس خوزنا : شرايط و ممنوعيت‌هاي واردات خودرو به سرزمين اصلي اعلام شد
چهارشنبه، 22 مرداد 1404 - 22:24     کد خبر: 225494

پايگاه خبري خوزنا:

يك مقام مسئول گفت: مطابق آئين‌نامه واردات خودرو، در حال حاضر واردات خودروهاي با حجم موتور تا ۲۵۰۰ سي‌سي، به شرط آن‌كه ساخت يا برند كشور آمريكا نباشد، مجاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر خرمالي مدير گمرك، بازرگاني و توسعه صادرات دبيرخانه شوراي‌عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با اشاره به ابلاغيه مورخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ اين دبيرخانه به مناطق آزاد تجاري-صنعتي كشور درباره اعلام ضوابط نحوه واردات خودروهاي داراي پلاك مناطق آزاد به سرزمين اصلي و اخذ پلاك ملي، گفت: بر اساس مقررات، واردكننده شخصي است كه قصد وارد كردن و ترخيص خودرو از مناطق آزاد به سرزمين اصلي را داشته و براي آن پلاك ملي دريافت كند. اين فرد بايد مالك خودرو باشد و اسناد مالكيت به نام او ثبت شده باشد.

وي ادامه داد: متقاضيان پلاك ملي خودرو بايد ابتدا در سامانه ثبت آماري مناطق آزاد نسبت به اخذ «كد شيما» ويژه پلاك ملي خودرو اقدام كنند. اين كد كه با كد شيماي فعالان اقتصادي مناطق كه داراي مجوز فعاليت هستند تفاوت دارد، تنها يك بار به متقاضي تخصيص مي‌يابد و صرفاً براي همين موضوع كاربرد خواهد داشت.

مدير گمرك، بازرگاني و توسعه صادرات دبيرخانه شوراي‌عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي افزود: مطابق آئين‌نامه واردات خودرو، در حال حاضر واردات خودروهاي با حجم موتور تا ۲۵۰۰ سي‌سي، به شرط آن‌كه ساخت يا برند كشور آمريكا نباشد، مجاز است. همچنين واردات برندهاي لامبورگيني، فراري، پورشه، هامر، مازراتي و بوگاتي ممنوع اعلام شده است.

خرمالي يادآور شد: هر فردي كه مالك يك دستگاه خودرو باشد، مي‌تواند نسبت به واردات آن اقدام كند و براي اين كار نيازي به داشتن يا ارائه كارت بازرگاني وجود ندارد.

وي با اشاره به محل تأمين ارز اين خودروها اظهار كرد: طبق ضوابط، ثبت سفارش يا ثبت آماري‌هاي اين مصوبه از محل بند (۹) ماده (۳۸) آئين‌نامه اجرايي مقررات صادرات و واردات به صورت بدون انتقال ارز و همچنين ماده (۹) مصوبه شماره ۱۴۰۲۶۶۵۳۸/ ت ۶۱۶۸۷ ه مورخ ۲۴ تيرماه ۱۴۰۳ هيئت وزيران تعيين شده است.


برگشت به تلکس خبرها