صفحه اول     درباره ما     تماس     پیوندها  
سه شنبه، 12 مرداد 1400 - 13:03   
  تازه ترین اخبار:  
 صفحه اول روزنامه های کشور
 
 یادداشت
  اجازه سوءاستفاده به دشمن نمی‌دهیم
  دلدادگی‌ها و انعکاسش در ترانه‌های عامیانه
  مردم گرفتار کرونای کووید ۱۹ و کرونای بی‌تدبیری شما متولیان شده‌اند ! برای خدا نجاتشان دهید!
  پنچر شدن عمدی اتوبوس بورس در ایستگاه مردم
  بوسه‌ای بر چهره‌ی خاتون!
  شخصیت علمی ،پژوهش و مورخ مرحوم کاظم پورکاظم در تاریخ ماندگار خواهد شد
  جای خالی اهالی رسانه در بین معادلات مدیریتی کشور
  تأملی در پرسه زنی جوانان جویای کار
  چالش هایی مجازی برای حذف غیرت مردان و حیای زنان ایرانی
  کاش روحیه جهادی به کمک اقتصاد بیاید
 
 گزارش
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
  سرریز فاضلاب ها تهدید بزرگ سلامتی عمومی مردم
  "آب نمک" روی زخم‌های 38 ساله آبادان و خرمشهر
 
 معرفی کتاب
تجدید الدوارس و تحدید المدارس
- اندازه متن: + -  کد خبر: 110789صفحه نخست » آخرین اخبار پنجشنبه، 31 تیر 1400 - 08:49
روش‌های کنترل خشم و عصبانیت با ورزش
  

برترین‌ها: هیچ یک از ما نمی‌تواند ادعا کند که تا به حال عصبانی نشده است. احساس خشم و عصبانیت مانند هر احساس دیگری طبیعی است، ولی هنگامی که کنترل آن از دست برود، می‎‏تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ مشکلاتی در محل کار، ارتباطات فردی و زندگی. ولی راهکار آن چیست؟ با ما همراه باشید.

 

عصبانیت می‌تواند این حس را در شما ایجاد کند که تحت تأثیر یک حس غیر قابل پیش‎بینی و قدرتمند قرار دارید که به شما اجازه می‌دهد هرکاری بکنید! به ورزش کردن بپردازید. فعالیت جسمی به شما یاری می‌دهد که عصبانیت کوتاه مدتی دارا باشید. با بیشتر شدن توان جسمی قدرت کنترل کردن شما، بر مدیریت کردن شما بر عصبانیت افزایش پیدا خواهد کرد.

کنترل عصبانیت با ورزش می‌تواند شامل مراحلی مانند تمرین‌های فیزیکی، تمرین‌های روحی یا حرکات یوگا باشد. ورزش‌هایی مانند بوکس، وزنه برداری و دویدن در محیط‌های باز هم می‌توانند در کاهش استرس، خشم و عصبانیت تاثیرگذار باشند. پس توجه به آن و ارائه راهکار‌های کاربردی بسیار اهمیت دارد.

تمرینات فیزیکی

تمرینات و ورزش‌های فیزیکی یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای کاهش استرس و خشم است. تمرینات فیزیکی به شما کمک می‌کند که در هنگام استرس و خشم به راحتی خود را به آرامش مورد نظر برسانید. علاوه بر این، تمرینات فیزیکی باعث می‌شوند که در بدن شما به مقدار بسیار زیادی اندورفین آزاد شود که باعث افزایش شادی و از بین رفتن استرس خواهد شد. اگر بار بعدی احساس ناراحتی و استرس به شما دست داد، کمی پیاده روی کنید. از این رو ورزش‌های هوازی، تمرینات ایزومتریک و دویدن یا راه رفتن طولانی مدت، کمک زیادی به رفع خشم و عصبانیت می‌کند. درگیر شدن در یکی از رشته‌های ورزشی زیر به کاهش خشم، استرس و عصبانیت کمک زیادی می‌کند:

بوکس

ضربه زدن به کیسه بوکس سبب سوختن کالری زیادی می‌شود و برای عصبانیت خوب است. توصیه می‌شود که به کیسه بوکس ۶ تا ۱۰ بار برای خارج شدن در انرژی منفی ضربه بزنید.

 

کار با دمبل

وزنه زدن کمک می‌کند تا ارامش و افسردگی را کاهش دهد. سعی کنید کمر خویش را مستقیم در حین انجام وزنه نگه دارید. کاهش عضلات شکمی. وزنه را در سه تا چهار مجموعه با ۶ تا ۸ تکرار افزایش دهید.

استفاده از توپ پزشکی

توپ پزشکی را با عضلات انقباض و کمر صاف بکشید. توپ را بالا ببرید و بر زمین محکم بکوبید. مواظب باشید توپ را به صورت خود نزنید. بهتر است ۱۰ تا ۲۰ بار در سه تا چهار مجموعه قرار دهید.

دویدن بر روی شیب

شما بعد از دویدن روحیه بهتری خواهید داشت. شما می‌توانید بر روی تردمیل بدوید. به سرعت بدوید. شما می‌توانید ۶۰ تا ۶۰ ثانیه در کوتاه مدت و با وقفه این کار را اجرا کنید.


تمرینات روحی

تمرینات روحی یک تکنینک ذهنی می‌باشد که به راحتی می‌تواند احساسات خشن و استرس زای شما را مهار کند. این تکنیک به شما کمک می‌کند که نگرش خود را در مورد موقعیت‌های کنونی تغییر دهید و وضعیت خود را بهتر کنید، خواهید دید که با این تکنینک می‌توانید افق‌های روشنی را در زندگی به روی خود باز کنید.

 

احساسات و عواطف منفی خود را که در طول دو روز گذشته به شما سرایت کرده‌اند، یادداشت کنید. در هر لحظه که احساس بدی داشتید، آن احساس را یادداشت نمایید. در پایان این دو روز افکار خود را بررسی کنید و ببنید که در رشته افکار شما پیام‌های مشخصی وجود دارد و خلاصه اینکه بررسی کنید که آیا افکار شما روی یک موضوع خاص متمرکز شده است یا نه. شاید یک نیازی را در خود حس کنید که قبلا احساس نکرده‌اید. یکی از فکر‌های منفی خود را یادداشت کنید و خوب و یا بد بودن آن فکر را برای خودتان تحلیل کنید. برای مثال در برگه‌ی خود نوشته‌اید: “از همه‌ی آدم‌ها متنفرم” “همه من را مسخره می‌کنند” اگر افکار منفی خود را به همین روش یادداشت نمایید خیلی خوب است. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا در هنگام مراجعه به روانشناس، بتوانید بهترین استفاده‌ی ممکن را از توصیه‌های او ببرید.


یوگا

یکی دیگر از راه‌های کنترل عصبانیت با ورزش انجام حرکات ساده‌ی یوگا است؛ بطوری که یوگا را یکی از بهترین ورزش‌های موجود برای ایجاد آرامش ذهنی و کنترل عصبانیت می‌دانند. این ورزش نوعی تمرین جسمی روانی است که هر فردی با هر سن یا جنسیتی می‌تواند آن را تمرین کند. تاثیر مثبت یوگا بر کنترل عصبانیت اثبات شده است، طوری که چند حرکت ساده یوگا به راحتی می‌توانند وضعیت ذهنی فرد را تغییر دهند.

 

برای کنترل عصبانیت حداقل لازم است این سه ژست یوگا را تمرین کنید:

۱. ژست چرخش خوابیده

اگر پس از بیدار شدن در رختخواب روز خود را با احساس ناراحتی و خشم بی مورد آغاز کردید، می‌توانید این نرمش یوگا را حتی در حالت خوابیده در رختخواب انجام داده تا خشم پنهان خود را از بین ببرید.

قدم اول: به پشت بر روی کمر بخوابید، زانو‌های خود را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. دست‌ها را در بالا و کنار سر نگه دارید.

قدم دوم: به آرامی پا‌های خود را به سمت کنار بدن بر روی زمین پایین بیاورید. اگر نزدیک کردن پا‌ها به زمین برای شما سخت است، یک بالشت در زیر زانو‌های خود بگذارید.

قدم سوم: پا‌ها را در این حالت در کنار بدن به مدت ۱ دقیقه نگه دارید و عمیق نفس بکشید، سپس این روال را برای سمت دیگر بدن تکرار کنید.

۲. ژست قوس رو به بالا

با انجام این تمرین یوگا چرخش خون بدن را به سمت مغز افزایش داده و مشاغل و استرس‌های ذهنی خود را از بین ببرید.

قدم اول: یک بالشت یا شی ایستا (به ارتفاع ۴ تا ۷ اینچ) بر روی زمین بگذارید.

قدم دوم: یک قوس در بدن خود ایجاد کنید. یک فاصله راحت بین پا‌ها و دست‌ها پیدا کنید، طوری که سر به راحتی بر روی بالشت یا شی ایستا قرار بگیرد.

قدم سوم: سر خود را بر روی بالشت گذاشته (تن‌ها وزن سر نه تمام بدن!) و نفس خود را ۳۰ ثانیه نگه داشته و بیرون دهید و این تمرین را به مدت ۲ دقیقه اجرا کنید.

۳. ژست خورشید نشسته

با تمرین مداوم این حرکت انرژی بخش و ایجاد تناوب بین تنفس‌های عمیق تا حد زیادی خشم، استرس و اضطراب خود را نابود کنید.

قدم اول: تمرین را با یک نشستن ساده و راحت بر روی زمین آغاز کنید.

قدم دوم: دست‌های خود را به آرامی بالا برده و در عین حال هوای تازه را به درون شش‌های خود وارد کنید. همزمان با پایین آوردن دست‌ها هوای داخل شش‌ها را بیرون دهید.

قدم سوم: این حرکت یوگا را ۱ تا ۳ دقیقه تمرین کنید.


بیاموزید که عصبانیت را کنترل کنید و بهتر زندگی کنید

همیشه موقعیت‌هایی پیش می‌آید که ما را عصبانی کند، اما ما نمی‌توانیم در برابر همه آن‌ها واکنش تهاجمی یا خصمانه‌ای نشان دهیم. برای کنترل خشم، باید ذهنیت آگاهی را در پیش بگیرید. همه چیز را در منظر خود قرار دهید و آنچه مضر است را کنار بگذارید.

به طور خلاصه، ورزش یک درمان عالی برای پریشانی روحی و حسی است. مزایای آن را سریعاً متوجه خواهید شد، زیرا این مزایا درست پس از اتمام تمرین شروع می‌شوند. این تاثیرات با انجام ورزش‌های ساده و کاربردی مانند حلقه یا هولاهوپ نیز موثر است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی: از انتشار نظرات تکراری و یا حاوی کلمات توهین آمیز معذوریم
  کد امنیتی:
 
 پر بیننده ترین ها
  «فوق العاده ویژه معلمان» محاسبه و با حقوق مردادماه پرداخت می‌شود
  زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات وین
  پ.ک.ک مسئولیت حریق ترکیه را بر عهده گرفت
  ماده معدنی زینک و تأثیرات آن بر بدن انسان
  روند ثبت نام اینترنتی «وام» بازنشستگان تامین اجتماعی
  جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رئیسی
  افزایش ۲.۵ برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴ ماه گذشته
  گلر پرسپولیس پیشنهاد قرارداد ۲ برابری دریافت کرد
  دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی
  سقف افزایش حقوق بازگشت
  فضای باز مدارس کشور در اختیار هیات‌های مذهبی
  ورود محموله جدید واکسن چینی کرونا به کشور
  طلا وارد مدار ریزشی شد
  اعزام هواپیما و بالگرد‌های آتش‌نشان سپاه به ترکیه
  فعلا منتظر اینترنت ماهواره‌ای نباشید!
 
 آخرین اخبار
  کشاورزان آسیب دیده ۱۲ هزار میلیارد ریال خسارت دریافت می‌کنند
  فاز اول پست فوق توزیع پیام جدید در دزفول وارد مدار شد‎‎
  هرگونه افزایش قیمت نان تخلف است
  افتتاح پروژه خطوط انتقال آب هویزه و دشت آزادگان
  ‌پدافند هوایی ارتش تنش آبی در برخی روستاهای خوزستان را برطرف کرد
  تازه‌ترین خبر درباره مالیات خانه‌های گران و لوکس
  اینترنت ماهواره‌ای تا سال آینده به ایران می‌رسد
  اختلال اینستاگرام برطرف شد
  ۴۳درصد ایرانی‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند
  هیچ دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره‌ای وارد نشده
  آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور از امروز
  فضای باز مدارس کشور در اختیار هیات‌های مذهبی
  بهبودی بیش از ۱۸۰ میلیون بیمار کرونایی در جهان
  لیونل مسی تا ۲۰۲۶ در بارسلونا!
  فعلا منتظر اینترنت ماهواره‌ای نباشید!
  سامانه نوبت‌دهی واکسن برای خبرنگاران باز شد
  ۴ باشگاه صنعتی به دنبال شاگردان یحیی
  جام حذفی، مجیدی را اثبات می‌کند؟
  موسوی: استقلال قهرمان جام حذفی می‌شود
  رقابت حسینی و مظاهری به فصل بعد کشیده می‌شود؟
  زمان ورود محموله سرم تزریقی به کشور
  کلاهبرداری با فروش تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای
  منابع چربی‌های سالم مفید برای بدن
  صعود بورس با تکیه بر سهام شاخص‌ساز و ارز محور
  حقوق معوق کارگران نیشکر هفت‌تپه به زودی پرداخت می‌شود
  دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی
  نانومواد آنتی‌باکتریال در صنعت پلیمر کاربردی می شوند
  اقلام پروتئینی و مواد غذایی در صدر تخلفات صنفی
  هشدار نسبت به عدم تامین برق مستمر
  بازار مسکن به سطح مقاومت رسید
  برنارد آرنو ثروتمندترین فرد جهان شد
  ارسال حدود ۵ هزار اثر به هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری
  افزایش ۲.۵ برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴ ماه گذشته
  افزایش سرعت واکسیناسیون، روزنه امید غلبه بر کرونا
  ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج های ایرانی با چالش ناباروری مواجه هستند
  تنها ۴۳ درصد نوزادان در ساعت اول تولد با شیر مادر تغذیه می‌شوند
  اورژانس توان افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت کنونی‌ واکسیناسیون را دارد
  سویه دلتا ویروس کرونا بسیار مسری است
  کشف پروتیینی که مانع چربی سوزی می‌شود
  کم‌فروشی نان، بیشترین تخلف صنفی در خوزستان
  افزایش ۷ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز
  خوزستان در پرونده ثبت ‌جهانی ایذه در یونسکو اقبال بالایی دارد
  آغاز فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکوری‌های در خوزستان
  توزیع ۲ هزار مخزن آب در مناطق محروم خوزستان
  ادامه واکسیناسیون معلمان اهواز تا یک هفته آینده
  ۶ دانش‌آموز خوزستانی به مرحله نهایی المپیادهای علمی راه یافتند
  ۹ میلیون نفر در کشور کد شغلی دریافت کردند
  فوتبال ملی صاحب آمبولانس پیشرفته شد
  انتقال سردار آزمون به لورکوزن منتفی شد
  رکورد ویژه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی
  پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای فردا بررسی می‌شود
  شرایط تست کرونا برای خروج از کشور
  حریرچی: نخستین کشوری بودیم که به طور وسیع، درگیر کرونا شدیم
  آیا تزریق واکسن کرونا برای کودکان ضروری است؟
  «فوق العاده ویژه معلمان» محاسبه و با حقوق مردادماه پرداخت می‌شود
کد نمایش در سایت یا وبلاگ
  ادامه آخرین اخبار
 
 وب گردی
تصاویری خیره کننده از سطح مریخ
تصاویری خیره کننده از سطح مریخ
  6 توصیه جدی و کاربردی برای جان سالم به در بردن از پاییز 1399
6 توصیه جدی و کاربردی برای جان سالم به در بردن از پاییز 1399
  چطور و چند دقیقه نان را ضدعفونی کنیم؟
چطور و چند دقیقه نان را ضدعفونی کنیم؟
  چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
چکار کنیم گوشی با شارژ کم خاموش نشود؟
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار