| پایگاه خبری خوزنا: دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: در شرایط خاص ناشی از وضعیت جنگی، نمایشگاه دائمی اتاق بازرگانی اهواز برای نخستینبار میزبان یک هیات تجاری خارجی از کشور عراق شد.
شهلا عموری یکشنبه دهم خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود شرایط ویژه کشور، نمایشگاه دائمی اتاق اهواز با هدف عرضه و معرفی توانمندیهای اقتصادی، صنعتی و تولیدی استان، برای نخستینبار بهصورت رسمی به روی هیات تجاری استان ذیقار عراق گشوده شد.
عموری ادامه داد: اعضای این هیات در حوزههای صنعتی، کشاورزی، پزشکی، تجارت و لجستیک فعالیت دارند و حضور آنها فرصت مناسبی برای توسعه تعاملات اقتصادی و ایجاد پیوندهای جدید تجاری میان فعالان دو طرف فراهم میکند.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به برنامهریزی نشستهای تخصصی میان فعالان اقتصادی دو کشور تصریح کرد: در جریان این سفر، نشستهای مشترک تجاری (B2B) میان اعضای هیات عراقی و فعالان بخشهای مختلف اقتصادی استان شامل صنعت، کشاورزی، معدن و تجارت برگزار خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این هیات در ادامه برنامههای خود، در نشستهای هماندیشی با مدیران دستگاههای اقتصادی استان از جمله معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، گمرک، مدیرکل سرمایهگذاری و اشتغال استانداری و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان شرکت خواهد کرد.
عموری با اشاره به پیشینه این همکاریها گفت: سفر این هیات در راستای توافقات صورتگرفته در جریان اعزام هیات سیاسی و تجاری خوزستان به استان ذیقار عراق در ابتدای اردیبهشتماه سال جاری و به ریاست استاندار خوزستان انجام شده و نشاندهنده تداوم و تعمیق روابط اقتصادی میان دو استان است.
وی تاکید کرد: توسعه تعاملات اقتصادی با کشور عراق بهویژه استانهای همجوار، از اولویتهای اصلی اتاق بازرگانی اهواز است و برگزاری چنین رویدادهایی میتواند نقش موثری در افزایش مبادلات تجاری و بهرهگیری از ظرفیتهای مشترک ایفا کند.
|