| پایگاه خبری خوزنا: مدیر روابط عمومی ادارهکل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای دو شهر استان در وضعیت «ناسالم برای گروههای حساس» و «نارنجی» خبر داد.
شهریار عسکری در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۰۸:۰۰ امروز سهشنبه ۱۲ خردادماه و بنا بر اطلاعات ایستگاههایی که در حال حاضر در استان خوزستان فعال هستند، شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازهگیری ذرات ۲.۵ میکرون در ایستگاه مسجدسلیمان ۱۱۴ و ایستگاه گتوند ۱۲۵ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم برای گروههای حساس» و «نارنجی» بوده است.
وی افزود: همچنین هوای شوش، شوشتر، رامهرمز، اهواز، کارون، بهبان، شادگان و خرمشهر در شرایط «قابل قبول» و «زرد» بوده و هوای آغاجاری، اندیمشک، دزفول و آبادان در وضعیت «پاک» و «سبز» بوده است.
به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا(AQI) به پنج دسته اصلی تقسیمبندی میشود. بر اساس این تقسیمبندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروههای حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروهها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
|