خوزنا : چگونه بفهميم چقدر بدهي مالياتي داريم؟
دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:29     کد خبر: 100156

با رونمايي از درگاه ملي خدمات الكترونيك مالياتي از اين پس موديان مي‌توانند با مراجعه به اين درگاه از ميزان بدهي مالياتي خود باخبر شوند.

 ايسنا، در اواخر سال گذشته سازمان امور مالياتي در راستاي تسهيل، تسريع و توسعه خدمات الكترونيك، ارائه اطلاعات مورد نياز مؤديان مالياتي و عموم مردم از سوابق پرونده‌هاي مالياتي كاهش مراجعات حضوري مردم و كاهش مصرف كاغذ، درگاه ملي خدمات مالياتي رونمايي كرد. 

از طريق اين  پنجره واحد الكترونيك، حدود ۲۵ خدمت مالياتي شامل مشاهده پرونده‌هاي مالياتي در بخش ماليات مستقيم و ماليات بر ارزش افزوده، كارتابل ابلاغ الكترونيك، ارائه اظهارنامه‎‌هاي مالياتي، رفع تعهدات ارزي و ... اشاره كرد.

 همچنين ساير اقداماتي كه شهروندان براي انجام آن نيازمند مراجعه حضوري به ادارات مالياتي يا ساير مراجع بودند از جمله پرداخت قبوض مالياتي، دريافت گواهي نقل و انتقال موضوع ماده ۱۸۷ قانون ماليات‌‎هاي مستقيم، استعلام ممنوع الخروجي، استعلام بدهي مالياتي، استعلام ماليات خريداران سكه و ... نيز از طريق اين درگاه ملي قابل ارائه به مردم است.

يكي از خدماتي كه اين سامانه ارائه مي‌دهد، استعلام بدهي مالياتي به موديان است كه آن‌ها مي‌توانند بايد به My.tax.gov.ir مراجعه كنند و در صورتي كه در سازمان امور مالياتي پرونده مالياتي داشته باشند، مي‌توانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را تكميل و نهايي كنند. 

لازم به ذكر است كه سيم كارت فردي كه مي‌خواهد از پرونده مالياتي باخبر شوند، بايد با كد ملي آن شخص مطابقت داشته باشد. 

در اين بين، بدانيد كه براي ثبت نام در اين درگاه بايد كد ملي، شماره همراه و تاريخ تولد خود را وارد كنيد و با داشتن پرونده مالياتي به شما اجازه ورود مي‌دهد و مي‌توانيد از انواع خدمات بهره مند شويد. 

همچنين، در اين سامانه امكان استعلام ممنوع الخروجي شما هم فراهم شده است كه مي‌توانيد با زدن بر گزينه استعلام ممنوع الخروجي از وضعيت خود آگاه شويد يا در صورت نبود اطلاعات مربوطه، به شما اعلام مي‌كند كه براي اطمينان يافتن از ممنوع الخروجي خود به اداره گذرنامه يا واحد دادستاني سازمان امور مالياتي مراجعه كنيد.  

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها