خوزنا : رئيسي: سال ۱۴۰۱ سال قهرماني ملت ايران بود
سه شنبه، 1 فروردین 1402 - 10:45     کد خبر: 163892

رئيس جمهور با تبريك سال جديد گفت: سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرماني ملت ايران و درخشش در ميدان‌هاي سرنوشت‌ساز بود.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و  به نقل از خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت الله رئيسي رئيس جمهور در پيام نوروزي۱۴۰۲ گفت: آغاز سال جديد را به همه هموطنان عزيز، همه ملت‌هايي كه نوروز را گرامي مي‌دارند و همه كساني كه دل در گروي ايران عزيز دارند، تبريك مي‌گويم.

وي افزود: امسال بهار طبيعت مقارن شده است با بهار جان‌ها و دل‌ها و بهار قرآن، يعني ماه مبارك رمضان. اين تقارن را به فال نيك مي‌گيريم و اميد داريم منشاء خيرات براي مردم مؤمن و شريف ايران باشد.

سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرماني ملت ايران و درخشش در ميدان‌هاي سرنوشت‌ساز بود

رئيس جمهور تصريح كرد: سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرماني ملت ايران و درخشش در ميدان‌هاي سرنوشت‌ساز بود.

آيت الله رئيسي ادامه داد: سال ۱۴۰۱ سال پر حادثه‌اي بود؛ هم تلخي داشت و هم شيريني؛ هم فراز داشت و هم نشيب؛ اما اگر بخواهم در يك جمله بگويم، سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرماني ملت ايران و درخشش در ميدان‌هاي سرنوشت‌ساز بود.

وي تاكيد كرد: در اين سال حوادث تلخ طبيعي داشتيم كه در همه اين حوادث، تلاش دولت، حضور سريع و مؤثر و اطمينان‌بخش در صحنه بود.

پروژه تحريم با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق دولت و با پشتوانه اعتماد و همراهي مردم شكست خورد

آيت الله رئيسي گفت: اغتشاشات مسئله كوچكي نبود، محصول طراحي‌هاي دشمنان ايران بود كه تقريباً در يك سالگي دولت كليد خورد.

وي ادامه داد: پروژه تحريم با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق دولت و با پشتوانه اعتماد و همراهي مردم شكست خورد.

رئيسي تصريح كرد: يكي از نقاط اوجِ تبلور اعتماد مردم و دولت، مقطع مردمي‌سازي يارانه‌ها در اجراي قانون مجلس يعني در ارديبهشت ماه ۱۴۰۱ بود.

حضور مردم در ۲۲ بهمن دشمن را نااميد كرد

آيت الله رئيسي ادامه داد: در سال اول دولت، چند اتفاق مهم رقم خورد: «۱. شكست پروژه تحريم»، «۲. بهبود شاخص‌هاي كلان اقتصادي» و «۳. افزايش اعتماد عمومي مردم».
اين موجب شد كه بدخواهان ايران، به روي ديگر سكه‌ي تحريم يعني آشوب روي بياورند. شاخه ديگري از جنگ تركيبي.

وي افزود: بر خلاف اغتشاش كه دشمن را اميدوار كرد و با ايجاد نااطميناني در اقتصاد موجب لطمه به معيشت مردم شد، حضور مردم در ۲۲ بهمن دشمن را نا اميد كرد.

رئيس دولت يادآور شد: بعد از قدرت‌نمايي مردم، دور جديدي از توفيقات راهبردي جمهوري اسلامي و جبران خسارت‌هاي ناشي از اغتشاشات در زندگي مردم آغاز شد.

وعده دولت در زمينه اشتغال محقق شد

آيت الله رئيسي گفت: بخش توليد، رشد ۹ ماهه به ۳.۷ درصد رسيد. در بخش اشتغال، نرخ بيكاري به عدد ۸.۲ درصد رسيد كه كمترين ميزان در سالهاي اخير است.

وي ادامه داد: در ۱۴۰۱، بيش از ۳ هزار كارخانه و واحد توليدي راكد يا نيمه راكد فعال شد.

رئيس جمهور تصريح كرد: اشتغال در پاركهاي علم و فناوري و مراكز رشد، ۵۰ درصد افزايش يافت.
در حوزه سلامت، دولت توانست با تكميل واكسيناسيون عمومي و با همكاري مردم، در همان ماههاي اول سال به وعده خود در مهار كرونا عمل كند.

وي گفت: افزايش بيش از ۱۰ هزار تخت بيمارستاني، بيمه رايگان سلامت براي قريب ۶ ميليون نفر در سه دهك پايين جامعه، و خدمات رايگان بستري در شهرهاي زير ۲۰ هزار نفر از ديگر خدمات دولت در بخش سلامت بود.

از تكرار خاموشي‌هاي‌ گذشته حتي در دوره اوج مصرف تابستان پيشگيري شد

 رئيسي اضافه كرد: در سال گذشته بيش از دو هزار و صد مدرسه در اين يك سال در كشور ساخته شد. قريب هزار كيلومتر بزرگراه و راه اصلي به بهره برداري رسيد. ۶ پرتاب فضايي از جمله پرتاب ماهواره نور ۲ با موفقيت انجام شد.

وي ادامه داد: پروژه راهبردي راه‌آهنِ زاهدان- خاش، تونل عظيم انتقال آب به درياچه اروميه، طرح بزرگ غدير براي آبرساني به خوزستان عزيز، طرح‌هاي بزرگ متعدد براي آبرساني به سنندج و همدان، طرح‌هاي آبرساني به ۱۵۰۰ روستاي كشور، آغاز عمليات انتقال آب خليج فارس به فلات مركزي، پروژه بزرگ آب‌شيرين‌كُن شهر بوشهر، بيمارستان بزرگ حضرت مهدي(عج) در تهران، فاز ۱۴ پارس جنوبي، توسعه پالايشگاه آبادان و چندين پروژه عظيم ديگر در حوزه نفت و گاز كه بحمدالله شما شاهد بوديد كه به سرانجام رسيد.

رئيسي گفت: افتتاح پروژه‌هاي متعدد نيروگاهي در كشور كه موجب افزايش ۷ هزار مگاواتي ظرفيت توليد برق در كشور شد كه در اثر آن توانستيم از تكرار خاموشي‌هاي‌ گذشته حتي در دوره اوج مصرف تابستان پيشگيري كنيم.

كشور را معطل كشورهايي نكرديم كه براي همكاري با ايران ترديد دارند

آيت الله رئيسي تاكيد كرد: در حوزه سياست خارجي، رويكرد دولت از ابتدا «ديپلماسيِ متوازن» و «احياي سياست همسايگي و منطقه‌گرايي» بود. سال۱۴۰۱ سال ثمر دادن اين سياست بود. «ديپلماسي متوازن» يعني ما كشور را معطل كشورهايي نكرديم كه براي همكاري با ايران ترديد دارند. تعلل در دنياي جديد و نظم جديد موجب از دست دادن نقش و جايگاه كشور مي شود.

وي گفت: از جمله برنامه‌هاي راهبردي دولت در سال جديد، استفاده از موقعيت بي‌نظير و راهبردي ايران عزيز و فعال كردن مسيرهاي «شمال- جنوب» و «شرق- غرب» براي دستيابي به جايگاه در تراز ملت بزرگ ايران در نظم جديد است.

رئيسي افزود: سياست همسايگي هم كه اين روزها نتايج آن بيشتر براي مردم عزيزمان آشكار شده جزو دستوركارهاي اصلي دولت از روز اول بود.

وي گفت: مردم عزيز و بزرگوار؛ توفيقاتي كه به آنها اشاره كردم با پشتيباني و اعتماد شما حاصل شد. بيان اين موفقيت‌ها به معني نبود مشكل نيست، بلكه به اين معناست كه همچنان كه با همكاري يكديگر توانستيم بر حجم زيادي از مشكلات انباشته و توطئه‌ها فائق بياييم، ساير مشكلات هم با همدلي شما و خدمتگزاري دولت حل شدني است.

كنترل تورم همراه با رشد اقتصادي پايدار برنامه اصلي دولت در سال ۱۴۰۲

رئيسي تصريح كرد: من به عنوان خادم شما، روزي نيست كه از سختي‌هاي زندگي و معيشت مردم به ويژه قشرهاي ضعيف در رنج نباشم. در زمينه كاهش تورم، تورم ۵۹ درصدي شهريور۱۴۰۰ به ۴۳ درصد در بهمن ۱۴۰۱ رسيد، اما اين عدد از نظر بنده رضايت‌بخش نيست. برنامه اصلي دولت در سال ۱۴۰۲ كنترل تورم همراه با رشد پايدار اقتصادي است.

زمينه‌سازي براي مشاركت پر شور مردم و تشكيل مجلس قوي

وي گفت: در حوزه سياست داخلي، امسال، سال انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان است. برنامه دولت، زمينه‌سازي براي مشاركت پر شور مردم و تشكيل مجلس قوي است. دولت به هيچ جناحي وابستگي ندارد. جناح دولت، جناح انقلاب و مردم عزيز است. هر چه انتخابات مردمي‌تر و پر شورتر برگزار شود، براي كشور عزيز ما مطلوب‌تر است.

رئيسي ادامه داد: ملت شريف و سربلند ايران؛ كمك و همدلي و مشاركت شما ارزشمندترين سرمايه براي دولت و براي انجام اقدامات تحولي است. هيچ‌ كدام از مديران دولتي چك سفيد دريافت نكردند كه به صورت مستمر در دولت و در دستگاه‌ها حضور داشته باشند، بلكه به صورت مستمر در معرض ارزيابي هستند. اگر ببينم فردي توان يا صلاحيت خدمت جهادي به مردم را ندارد، طبيعي است كه با نيروي با انگيزه و متخصص ديگري جابجا ‌شود.

وي گفت: به مردم عزيزمان اطمينان مي‌دهم، در سال جديد تلاش خادمان شما در دولت براي تحقق وعده‌ها، از جمله «بهبود معيشت مردم»، «فساد ستيزي»، «مهار تورم»، «تقويت توليد» و «افزايش اشتغال»، به صورت شبانه‌روزي و بي‌وقفه خواهد بود.

رئيس جمهور در پايان گفت: وظيفه خود مي‌دانم از حمايت‌ها و فداكاري‌هاي آحاد مردم براي سربلندي ايران عزيز فروتنانه سپاسگزاري كنم، از رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي كه راهنمايي‌ها و هدايت‌هاي ايشان چراغ راه خادمان ملت است، قدرداني ‌نمايم، از مجلس و دستگاه قضايي و دستگاه‌هاي ديگر كه همدلانه در كنار دولت، راه خدمت به ملت را هموار مي‌كنند، تشكر كنم و ياد امام عزيز و شهداي والامقام را گرامي بدارم و نوروز و رمضان با نشاط و دلنشين و به يادماندني براي مردم و همه خانواده‌هاي ايراني را آرزو نمايم.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها