خوزنا : رهبر انقلاب: فعاليت‌هاي سال جديد به گشايش سفره مردم منتهي شود
سه شنبه، 1 فروردین 1402 - 10:48     کد خبر: 163893

رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند: كارهاي خوبي كه در بخش اقتصاد انجام گرفته بايد منجر به گشايش در زندگي و سفره مردم بويژه طبقات ضعيف شود واين موضوع هم جز با برنامه‌ريزي دقيق و استمرار اين كارها، امكان پذير نيست.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از گروه سياسي خبرگزاري فارس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجري شمسي، با تبريك عيد نوروز به آحاد ملت ايران و همه ملت‌هايي كه نوروز را گرامي مي‌دارند، مهمترين مسئله كشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معيشت مردم دانستند و با تاكيد بر اينكه امسال نيز اقتصاد، مسئله اصلي كشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد توليد» اعلام كردند.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي پيام نوروزي خود، با اشاره به تقارن بهار طبيعت با بهار معنويت گفتند: نسيم معنويت در ماه مبارك رمضان شامل حال همه است و بايد دل‌هاي خود را در معرض اين نسيم الهي و معطر قرار دهيم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس با مروري كوتاه به سال ۱۴۰۱، اين سال را همچون همه سال‌هاي بعد از انقلاب اسلامي، همراه با عوارض گوناگون تلخ و شيرين دانستند و با تاكيد بر اينكه اقتصاد مهمترين مسئله كشور در سال گذشته بود، افزودند: در قضيه اقتصاد نيزتلخي‌ها وشيريني‌هايي بود، تلخي‌ها عمدتاً مربوط به تورم و گراني بخصوص گراني قيمت مواد خوراكي و لوازم اصلي زندگي است كه افزايش زيادي پيدا كرده‌اند وبيشترين فشار آن به دهك‌هاي پايين جامعه وارد مي‌آيد.

ايشان خاطرنشان كردند: البته در بخش اقتصاد كارهاي خوب و سازندگي‌هايي انجام گرفته كه بايد به زندگي و معيشت مردم مرتبط شوند.

رهبر انقلاب اسلامي، حمايت از توليد در سال ۱۴۰۱ با راه اندازي چند هزار كارخانه تعطيل و نيمه تعطيل و همچنين افزايش شركت‌هاي دانش بنيان وكاهش درصد اندكي از بيكاري را از جمله اقدامات مثبت در بخش اقصاد برشمردند و گفتند: يكي ديگر از نقاط خرسند كننده بخش اقتصاد در سال گذشته، نمايشگاه توانمندي‌ها و دستاوردهاي توليدگران دولتي و غير دولتي و جلسه با توليدگران عمده كشور در حسينيه امام خميني(ره) بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد براينكه قضاوت ايشان درباره اقدامات توليدگران كشور مثبت است، به رشد برخي شاخص‌هاي اقتصادي نيز اشاره كردند و افزودند: در بخش بيمه، شاخص‌ها خوب است و در بخش‌هاي مربوط به آب، گاز، راه، و محيط زيست كارهاي خوبي انجام گرفته است.

ايشان گفتند: با تاكيد مي‌گويم، كارهاي خوبي كه در بخش اقتصاد انجام گرفته بايد منجر به گشايش در زندگي و سفره مردم بويژه طبقات ضعيف شود واين موضوع هم جز با برنامه‌ريزي دقيق و استمرار اين كارها، امكان پذير نيست.

رهبر انقلاب اسلامي درباره ارزيابي از وضعيت اقتصادي كشور اين نكته را متذكر شدند كه بايد در ارزيابي‌ها، تلخي‌ها و شيريني‌ها را كنار يكديگر ديد و مجموع آنها را محاسبه كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد براينكه مشكلات اقتصادي فقط مخصوص ايران نيست بلكه تقريبا همه كشورها از جمله كشورهاي داراي اقتصاد قوي و پيشرفته نيز گرفتار مشكلات اقتصادي و حتي ورشكستگي بانكها و بدهكاري‌هاي فوق‌العاده هستند، گفتند: مسئولان دولتي و همچنين فعالان اقتصادي، سياسي و فرهنگي بايد تمام تلاش خود را بكار گيرند تا با كاسته شدن تلخي‌ها و افزايش موفقيت‌ها، امسال يك سال شيرين براي ملت ايران باشد.

ايشان درخصوص سال ۱۴۰۲ خاطرنشان كردند: مسئله اصلي و محوري كشور در سال جاري نيز، اقتصاد است. البته اين به معناي نبود مشكل در بخش‌هاي ديگر نيست. در كشور مشكلات گوناگوني در زمينه‌هاي فرهنگي و سياسي وجود دارد اما اگر دولت و مجلس و فعالان اقتصادي و گروه‌هاي مردمي جوان و پرانگيزه تمام تلاش خود را برحل مشكلات مردم قرار دهند، بسياري از مسايل ديگر نيز حل خواهند شد.

رهبر انقلاب اسلامي، حل مشكلات مردم را در گرو فعاليت‌هاي بنياني و اساسي اقتصادي همچون توليد و كارهاي انساني همچون مواسات و همياري‌هاي مردمي و كمك به طبقات ضعيف جامعه دانستند و خاطرنشان كردند: از ديگر كارهاي اساسي در كنار توليد، موضوع مهم سرمايه‌گذاري است كه بايد مسئولان دولتي و بخش خصوصي توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به عقب ماندگي كشور در زمينه سرمايه‌گذاري در دهه نود تاكيد كردند: يكي از خلاءهاي جدي موضوع سرمايه‌گذاري است كه بايد با برنامه‌ريزي زمينه آن فراهم و انجام شود.

ايشان افزودند: من با در نظر گرفتن همه اين جهات بخصوص موضوع تورم بعنوان مشكل اصلي و همچنين توليد بعنوان يكي از كليدهاي نجات كشور از مشكلات اقتصادي، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهارتورم و رشدتوليد» اعلام مي‌كنم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: بايد مسئولان و فعالان اقتصادي و فعالان مردمي و فرهنگي و همچنين صداوسيما كه وظيفه فرهنگ‌سازي را برعهده دارد، همه همت خود را بر اين دوموضوع قرار دهند تا در درجه اول تورم مهار شود و كاهش يابد و در درجه بعد زمينه افزايش توليد فراهم گردد.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان پيام نوروزي خود ضمن ابراز ارادت به حضرت بقيه‌الله‌الاعظم(عج)و طلب علو درجات براي روح مطهر امام بزرگوار و شهدا، از خداوند متعال خوشبختي و شادي و نوروزي ملت ايران در سال جديد را مسئلت كردند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها