خوزنا : ورود سامانه‌ بارشي جديد به كشور از روز سه‌شنبه
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 10:03     کد خبر: 199655

خوزنا :

براساس اعلام سازمان هواشناسي، از روز سه شنبه ۱۱ ارديبهشت شاهد ورود موج بارشي جديدي خواهيم بود كه نقاط نيمه غربي كشور را پوشش مي‌دهد.

 خبرگزاري مهر، براساس اعلام سازمان هواشناسي، از روزهاي سه شنبه (۱۱ ارديبهشت) يا چهارشنبه (۱۲ ارديبهشت) با ورود موج بارشي جديدي به كشور همراه خواهيم بود كه با وقوع بارش‌هاي خوب در بسياري از نقاط نيمه غربي كشور همراه خواهد شد.

همچنين در بسياري از نقاط در استان‌هاي نيمه غربي كشور، مركز و نيمه شمالي كشور بارش‌هاي خوبي از اين موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

اين موج به دليل ماهيت سوداني كه دارد، با بارش‌هاي سيستماتيك همراه بوده و برخلاف موج قبلي، در اكثر نقاط كشور شاهد بارش‌هاي يكدست و طولاني مدت تر خواهيم بود.

تداوم باد و باران در كشور

امروز جمعه (۷ ارديبهشت) در كرمان، نيمه شمالي سيستان و بلوچستان، برخي نقاط در استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، يزد و ارتفاعات البرز مركزي رگبار باران گاهي رعد و برق و وزش باد انتظار مي‌رود.

براين اساس فردا شنبه (۸ ارديبهشت) در چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزايش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پيش بيني مي‌شود.

همچنين براي روز يك‌شنبه (۹ ارديبهشت) در بخش‌هايي از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهيم بود و دوشنبه (۱۰ ارديبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ايلام بارش پراكنده پيش بيني مي‌شود و طي اين دو روز در ساير مناطق كشور جوي آرام حاكم است.

به گزارش مهر، طي پنج روز آينده وزش باد در نوار شرقي كشور تداوم خواهد داشت و در برخي از ساعات روز وزش باد شديد و گرد و خاك رخ مي‌دهد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها