خوزنا : پيامدهاي تعطيل شدن روز پنجشنبه
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 10:05     کد خبر: 199656

خوزنا :

نايب‌ رئيس اتاق بازرگاني تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل كشور با دنيا كاهش پيدا كند، فرصت‌ها براي ارتباطات حوزه كسب و كار هم كاهش مي‌يابد.

 ايسنا، اخيرا كميسيون اجتماعي مجلس طرحي پيشنهادي را مصوب كرد كه طي آن روزهاي تعطيل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهاي كاري هفته از شنبه تا چهارشنبه تعيين شود اما برخي فعالان اقتصادي نسبت به اين موضوع انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند ايران در حال حاضر هم چهار روز كاري مشترك با دنيا دارد و اگر يك روز ديگر هم كم شود، ۲۵ درصد ظرفيت كار با دنيا را از دست مي‌دهيم كه عدد كمي در محاسبات اقتصادي نيست. البته اين موضوع هنوز قطعي نيست و بايد منتظر بررسي نهايي اين قانون در صحن علني مجلس باشيم.

در اين رابطه شهاب جوانمردي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نيست، بلكه با توجه تفاوت‌هاي زماني و برنامه‌هاي كاري، در موارد زيادي حتي تنظيم زمان جلسات مشترك هم دشوار است؛ به ويژه به اين دليل كه معمولا كارمندان در ساير كشورها در روزهاي تعطيل خود كار نمي‌كنند.

وي با بيان اينكه اثرگذاري منفي تعطيل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بديهي است، تصريح كرد: اين اثرگذاري حتي در ارتباط با كشورهاي همسايه هم وجود دارد.

به گفته اين عضو حتي اگر بانك‌ها در روز دوم تعطيلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجي اثر منفي دارد، گفت: در آن صورت يك روز به تعطيلات كشور اضافه شده، اما بانك‌ها و شركت‌هايي كه بايد به آنها خدمات دهند بايد فعاليت كنند و به كارمندان اضافه كاري پرداخت كنند كه اين خود يك هزينه اضافه است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها