خوزنا : يكپارچه سازي اراضي لرستان ضروري است
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 10:08     کد خبر: 199660

خوزنا :

رئيس سازمان جهاد كشاورزي لرستان گفت: يكپارچه سازي اراضي استان ضروري است چرا كه كشاورزي علمي بر روي اراضي خرد امكان پذير نيست.

سيد عماد شاهرخي ششم ارديبهشت در همايش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفي اين شهرستان به عنوان قطب توليد دانه‌هاي روغني، اظهار كرد: همه ما تكليف قانوني در بحث امنيت غذايي داريم كه راه رسيدن به آن تناوب است تا جهش توليد ايجاد شود و بايد اصول علمي و فني را به مزارع و بخش كشاورزي منتقل كنيم و روز مزرعه ها همين فلسفه را دارند.

وي با بيان اينكه انتظار مي‌رود تناوب را در توليدات خود بكار گيريم، عنوان كرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب توليد كلزا معرفي شده و از سه هزار و ۵۰۰ هكتار كشت كلزاي استان حدود يكهزار و ۷۰۰ هكتار متعلق به سلسله است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي لرستان با بيان اينكه سالانه چهار ميليون دلار ارز براي واردات روغن هزينه مي‌كنيم، بيان كرد: بايد كشور را از واردات روغن بي نياز كنيم و در اين راستا بحث يكپارچه سازي اراضي بسيار مهم است و هركس كه مي تواند بايد در اين زمينه فرهنگ سازي كند.

شاهرخي يادآور شد: ميانگين توليد گندم آبي در اراضي كشور چهار و نيم تن است در حالي كه در استان پنج و نيم تن در هكتار است و يكهزار كيلوگرم بالاتر از ميانگين كشوري هستيم.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها