خوزنا : سد بالارود انديمشك تا پايان سال ۹۷ به بهره برداري مي رسد
جمعه، 31 فروردین 1397 - 19:20     کد خبر: 77094

وزير نيرو با اشاره به پيشرفت ۸۰ درصدي سد بالارود انديمشك گفت: با تامين اعتبار لازم تلاش مي شود تا اين سد تا پايان سال ۹۷ به بهره برداري برسد.

به گزارش خبرنگار خوزنا؛ رضا اردكانيان عصر روز پنجشنبه در مراسم آغاز عمليات اجرايي فاز دوم طرح فاضلاب انديمشك در كانون شهيد مطهري اين شهر با بيان اينكه واحد گازي نيروگاه سيكل تركيبي انديمشك در سال ۹۸ وارد مدار ميشود افزود: براي احداث نيروگاه دوم دز هم موافقت لازم از سوي وزارت نيرو به شوراي اقتصاد اعلام شده است.

اردكانيان در ادامه در خصوص تامين برخي اعتبارات و رفع مشكلات شهرستان انديمشك در بخش آب و انرژي قول مساعد داد و تاكيد كرد: با همكاري دولت و مجلس شاهد تحقق اهداف مثبت در استان خوزستان خواهيم بود.

وزير نيرو حماسه آفريني هاي مردم خوزستان را قابل تقدير دانست و گفت: خوزستان خطه مقدس كشور است كه براي رفع مشكلات آن با جديت تلاش مي شود.

وي همچنين بر ضرورت اجراي طرح هاي فاضلاب و جمع آوري پساب ها تاكيد كرد و گفت:جمع آوري پساب ها در خوزستان يكي از مهمترين موارد است چرا كه بر اساس آمار ۴۵۰ ميليون مترمكعب از ۵۳۰ ميليون متر مكعب فاضلاب توليدي در خوزستان كنترل نمي شود.

فرماندار انديمشك هم در اين مراسم با اشاره به مسائل و نيازهاي خوزستان گفت: سفر وزير نيرو به اين استان نشان دهنده اهتمام دولت به رفع نيازهاي خوزستان است.

پيمان جهانگيري گفت: اميدوارم دستاوردهاي سفر وزير نيرو موجب رفع مشكلات شهرستان انديمشك در بخش آب، فاضلاب و انرژي شود.

سد مخزني بالارود از نوع خاكي با هسته رسي است كه ۱۵۶ هزار متر مكعب ظرفيت ذخيره آب دارد.

عمليات خاكريزي بدنه اين سد اواخر سال ۹۳ آغاز شده است.

از جمله اهداف ساخت اين سد مي توان به تامين نياز آبي اراضي كشاورزي پايين دست، كنترل سيلاب هاي رودخانه، تامين انرژي برق آبي و ايجاد منطقه گردشگري اشاره كرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها