خوزنا : آيا سربازي 24 ماه مي‌شود؟
جمعه، 27 مهر 1397 - 10:07     کد خبر: 80445

خبرگزاري ايسنا:رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستادكل نيروهاي مسلح توضيحاتي را درباره طول مدت خدمت سربازي ارائه كرد.

سردار موسي كمالي درباره شايعه افزايش طول مدت خدمت سربازي اظهاركرد: در حال حاضر طول مدت خدمت سربازي 21 ماه است و يك سرباز بدون كسر خدمت و در حالت عادي از زمان اعزام به آموزشي تا پايان خدمت بايد 21 ماه خدمت كند.

وي درباره اينكه آيا احتمال افزايش طول مدت خدمت سربازي وجود دارد يا خير؟ گفت: در حال حاضر هيچ برنامه‌اي براي افزايش طول مدت خدمت سربازي وجود نداشته و آنچه كه تحت عنوان افرايش طول مدت سربازي و ... مطرح مي شود، صحت نداشته و شايعه است.

رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستادكل نيروهاي مسلح با تاكيد براينكه مشمولان بايد اخبار مربوط به سربازي و مقررات آن را از منابع و افراد معتبر و رسمي دريافت كنند، خاطرنشان كرد: متاسفانه گاهي برخي از مشمولان سربازي برپايه اطلاعات غلط و شايعات اعزام خود به سربازي را به تعويق انداخته يا وارد غيبت مي شوند. بنابراين لازم است حتما اخبار از طريق مبادي رسمي پيگيري شود.

كمالي همچنين به برخي پيگيري‌هاي نامربوط مشمولان از نمايندگان مجلس و ... اشاره كرد و افزود: برخي از مشمولان سربازي براي درخواست هاي خود به سراغ بعضي مسئولان، نمايندگان مجلس و ... رفته و از آنها نامه يا دستخطي مبني بر اينكه فلان فرد را معاف كنيد، كسر خدمت بدهيد، غيبت را ببخشيد و ... دريافت مي كنند و مشمول هم اميدوار شده و در موعد مقرر براي تعيين تكليف سربازي خود اقدامي انجام نمي دهد و دچار مشكل مي شود، چرا كه اين قبيل نامه‌ها عملا امكان اجرايي شدن نداشته و ملاك عمل در مورد سربازي، قانون خدمت وظيفه عمومي و آيين نامه‌هاست. 

وي با تاكيد بر اينكه نمي‌توان اقدامي را خلاف قانون و مقررات سربازي انجام داد، گفت: اگر امكان انجام امري طبق قانون هم وجود داشته باشد، ديگر نيازي به آوردن نامه و دستخط از مسئولان و نمايندگان و ... نيست و اقدامات در روال اداري و قانوني خود قابل پيگيري و انجام است.

رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستادكل نيروهاي مسلح در پايان به مشمولان توصيه كرد كه به اميد آنچه كه تحت عنوان طرح، پيشنهاد و احتمال در مورد سربازي مطرح مي‌شود اعزام خود به سربازي را تأخير نيانداخته و وارد غيبت نشوند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها