خوزنا : قيمت جديد خودرو افزايش مي‌يابد؟
جمعه، 27 مهر 1397 - 10:10     کد خبر: 80446

خبرگزاري تسنيم: رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با اشاره به موافقت شواري هماهنگي اقتصادي سران قوا با افزايش قيمت خودرو گفت: اجازه داده شد قيمت بر اساس آنچه سازمان حمايت تعيين مي‌كند و ستاد تنظيم بازار آن را تصويب مي‌كند، اجرايي شود.

 منصور معظمي موضوع خودرو را يك موضوع كليدي دانست و گفت اگر به اين موضوع توجه درست نشود ممكن است ايجاد مشكل كند.

وي افزود: امروز به دليل تغييرات در نرخ ارز به طور قطع قيمت تمام شده خودروسازان بسيار افزايش پيدا كرده است و خودروسازان درخواست جدي براي اصلاح قيمت ها دارند.

رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: نكته مهم‌تر اين است كه خودروسازان ما قراردادهايي با قطعه سازان دارند كه بر اساس قيمت هاي ارز 3200 تومان و 3800 تومان است و امروز با افزايش 3 برابري قيمت ارز در سامانه نيما اگر قيمت قطعه سازان اصلاح نشود بسياري از آنها دچار گرفتاري جدي مي شوند.

وي افزود: ما پيشنهاد تعيين قيمت تمام شده را به رئيس جمهور داديم و در شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا مطرح شد و اجازه داده شد قيمت بر اساس آنچه سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان تعيين مي‌كند و ستاد تنظيم بازار آن را تصويب مي‌كند، اجرايي شود.

رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تاكيد كرد: با اين حال خودرو‌سازان نمي‌توانند و حق ندارند كه قيمت‌هاي خود را خودسرانه افزايش دهند.

وي گفت: وزارت صنعت متعهد شده است كه از نظر ميزان توليد نياز داخل را تامين كند و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد به طور قطع توليد مورد نياز را تا پايان سال مي توانيم تامين كنيم.

رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت:​ سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان پيشنهاد خود را براي اصلاح قيمت خودروها داده و منتظر تصميم‌گيري ستاد تنظيم بازار هستيم .

وي افزود: زمان اعلام اصلاح قيمت‌ها بستگي به ستاد تنظيم بازار دارد كه بعد از اعلام مي تواند اجرايي شود و تا قبل از آن زمان بر اساس قيمت‌هاي قبلي بايد خودروسازان عمل كنند اگر چه قيمت‌هاي فعلي به طور يقين خودروسازان را دچار مشكل جدي مي كند.

معظمي گفت: اگر اصلاح قيمت ها اعلام شود براي نيمه دوم امسال خواهد بود.

وي افزود: قانون اين اختيار را به سازمان حمايت داده و اين سازمان نيز جلسات متعددي را با خودروسازان داشته است و پيشنهادي را مطرح كرده‌اند تا مراجع ذيربط آن را تصويب و ابلاغ كنند .


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها