خوزنا : مشكلات آب حوزه كارون بررسي شد
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 - 16:57     کد خبر: 82265

به گزارش خبرنگارپايگاه خبري خوزنا، باتلاش جدي وپيگيري مستمردوتن از نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي  كميسيون امنيت ملي متشكل از معاونان وزارت خانه‌هاي نيرو، كشاورزي، اطلاعات كشور، سازمان حفاظت محيط زيست ، سازمان پدافند غير عامل ومهندس هدايت الله خادمي نماينده مردم شهرستان هاي ايذه وباغملك و حجت الاسلام والمسلمين مجيد ناصري نژاد و نماينده مردم شهرستان شادگان و تني چند   از نمايندگان استان‌هاي ، اصفهان، چهار محال و بختياري و يزد برگزار شد.
 
دراين جلسه مشكلات آب حوزه كارون و زاينده رود در كميسيون امنيت ملي مجلس برسي شد. مهندس خادمي نماينده مردم ايذه وباغملك درگفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرنگارپايگاه خبري خوزنا  نشست امروز پيرامون مشكل آب كارون را تاييد كرد وبرون رفت اين جلسه را خوب توصيف كرد.
 
 
همچنين محمد مهدي برومندي نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس  از بررسي موضوع آب در حوزه زاينده رود و كارون با حضور معاونان وزارت خانه‌هاي نيرو، كشاورزي، اطلاعات كشور و دو سازمان حفاظت محيط زيست و پدافند غير عامل و نمايندگاني از استان‌هاي خوزستان، اصفهان، چهار محال و بختياري و يزد خبر داد و گفت كه تأمين آب شرب جزو اولويت‌هاي نظام است و در اين باره تدابير لازم انديشيده مي‌شود. 
 
 
وي به خشكسالي‌هاي اخيراشاره كرد ويادآورشد: نتيجه اين جلسه تشكيل كارگروه ملي از دولت و مجلس براي حل كارشناسي مشكل آب بود. در همين راستا هم بازديدهاي ميداني برگزار شد. وي افزود: در همين راستا اين روز اين كارگروه جلسه‌اي را برگزار كرد كه در آن نمايندگان چهار استان چهار محال و بختياري، يزد اصفهان و خوزستان نظرات خود و مسائل و مشكلات و در دغدغه‌هاي مردم اين چهار استان را بيان كرده و دستگاه‌هاي دولتي هم نظراتشان را مطرح كردند كه اين جلسات ادامه خواهد داشت. 
 
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: در اين جلسه قرار شد وزارت نيرو منابع و مصارف و حق‌آبه ها و مشكلات و پروژه‌هاي دولت را مشخص كند تا در جلسات آينده مورد بحث قرار گيرد. وي ادامه داد: در اين جلسه تاكيد شد كه سازمان محيط زيست بايد اقداماتش را با پيوست محيط زيستي و با رعايت موضوع آب انجام دهد چون تأمين آب شرب دغدغه اصلي نظام است كه آن را به عنوان يك اولويت دنبال كرده و براي آن تدابير لازم را انديشيده است.
 
برومندي تاكيد كرد: مردم نبايد نگران تأمين آب باشند و بداند كه ما اين حوزه را ارزشمند دانسته و آن را مديريت مي‌كنيم و به نظرات كارشناسي اهميت داده و با توجه به آن در جهت رفع مشكلات در اين حوزه و تشديد نظرات‌ها تلاش خواهيم كرد.
 

پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها