خوزنا : اعزام دائمي دانشجو به خارج قطع شد
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 - 08:39     کد خبر: 82937

وزير علوم از قطع اعزام دانشجو به خارج از كشور خبر داد و گفت: اين اعزام فقط براي تعداد رشته‌هاي محدود و شرايط خاص صورت خواهد گرفت به گونه‌اي كه در سال جاري كمتر از ۲۰ نفر اعزام دائمي خواهيم داشت.

ايسنا:دكتر منصور غلامي ضمن بيان اين مطلب به برنامه وزارت علوم در حوزه ارز دانشجويي و فرصت مطالعاتي در سال جاري اشاره و اظهار كرد: سياست ما در اين زمينه تغييري نكرده و همان برنامه سال گذشته است و تلاش داريم از اين برنامه حمايت كنيم، اگرچه بيشتر، اعزام دانشجويان به فرصت مطالعاتي داخل را توصيه مي‌كنيم چرا كه اين نوع فرصت مطالعاتي مزيت‌هاي زيادي دارد.

وي در ادامه تصريح كرد: حضور دانشجويان در فرصت مطالعاتي دانشگاه‌هاي داخل موجب خواهد شد كه آن‌ها با امكانات و تجهيزات اين مراكز و پژوهشگاه‌هاي داخل كشور آشنايي كافي پيدا كنند همچنان كه بعضاً مشاهده مي‌كنيم دانشجوياني كه از فرصت‌هاي مطالعاتي خارج از كشور برمي‌گردند اذعان دارند كه تصور نمي‌كردند در داخل دانشگاه در رشته خود امكانات فعلي در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد. بنابراين حضور در فرصت مطالعاتي داخل كشور ارتباطات علمي دانشجويان را توسعه مي‌دهد ضمن اينكه مشكلي براي اعزام دانشجويان به خارج از كشور نداريم.

وزير علوم از قطع اعزام دائمي دانشجويان به فرصت مطالعاتي خارج از كشور خبر داد و گفت: با توجه به اينكه تمامي رشته‌هاي دانشگاهي در داخل كشور نيز وجود دارد بنابراين اعزام دائمي به خارج از كشور قطع مي‌شود و اين اعزام فقط براي برخي معدود رشته‌ها صورت خواهد گرفت به طوري كه در سال ۹۸ احتمالاً چيزي كمتر از ۲۰ نفر اعزام دائمي داشته باشيم.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها