خوزنا : تسهيلات ۵۰ ميليون توماني كميته امداد به كارآفرينان
پنجشنبه، 14 آذر 1398 - 17:10     کد خبر: 85973

رئيس كميته امداد با تشريح خدمات اين نهاد براي اشتغال زايي مددجويان، گفت: كميته امداد به ازاي به كارگيري هر مددجو، ۵۰ ميليون تومان تسهيلات به كارآفرينان ارائه مي‌دهد.

مهر: سيدمرتضي بختياري در سفر به استان قزوين با نماينده ولي فقيه ديدار كرد و گفت: براساس رهنمودهاي رهبري اساس كار كميته امداد توانمندسازي است كه اين سياست با سه ركن اشتغال‌زايي، تأمين مسكن و فعاليت‌هاي فرهنگي اجرايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه اساس كار در كميته امداد تكريم مددجويان است، افزود: يكي از اقدامات براي تكريم مددجويان، ارائه خدمات به صورت الكترونيكي است تا بتوانيم سطح خدمات را به لحاظ كمي و كيفي ارتقا دهيم.

رئيس كميته امداد با اشاره به بازديد خود از طرح‌هاي اشتغال مددجويان در قزوين، خاطرنشان كرد: امروز شاهد طرح اشتغال براي ۴۰ نفر از مددجويان در يك واحد صنعتي در »آبيك« بوديم كه نوع جديدي از كار خير است و ثمرات مختلفي دارد.

بختياري اظهار كرد: حرفه‌آموزي و تأمين نيروي انساني داراي مهارت براي واحدهاي توليدي و آماده بكار براي حضور در عرصه‌هاي اشتغال در جامعه، از ديگر مزاياي اين اقدامات كارآفريني است.

نماينده ولي فقيه در استان قزوين نيز  در اين ديدار گفت: امروزه جامعه ما در جايگاهي قرار گرفته است كه معاني اخلاق اسلامي را بيش از گذشته مي‌بينيم و فضا مومنانه‌تر شده است.

آيت‌الله عبدالكريم عابديني ادامه داد: با مشاهده طرح‌هاي مختلف كميته امداد، جامعه احساس مي‌كند كه شما امدادگران بسيج شده‌ايد تا به رهنمودهاي قرآن و اهل بيت عمل كنيد.

وي تصريح كرد: در تعابير ديني اطعام وجود دارد ولي اكرام يتيم بيشتر از اطعام برجسته است چراكه هدف اين است كه آيه «كرمنا بني آدم» محقق شود.

امام جمعه قزوين عنوان كرد: اعتماد مردم سرمايه عظيمي است، وقتي مراقبت وجود دارد نتيجه‌اش اعتماد فعلي به كميته امداد است كه مشاركت مردمي را بالاتر مي‌برد.

 

تسهيلات ۵۰ ميليوني به كارآفرينان براي به كارگيري مددجويان
 
 رئيس كميته امداد در اين سفر از شركت نوآور ارتباط صنعت كه اقدام به كارآفريني براي مددجويان داشته است، بازديد كرد و گفت: امروز شاهد به ثمر نشستن طرح اشتغال تعداد ۴۰ نفر از مددجويان در اين واحد توليد هستيم.
 
 وي با اشاره به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري بيان كرد: سنگر امروز جهاد اقتصادي و توليد ملي است؛ بنابراين حضور در عرصه توسعه اشتغال همچون حضور در عرصه هشت سال دفاع مقدس، با اهميت و ارزشمند است.
 
رئيس كميته امداد اضافه كرد: اين واحد توليدي مي‌تواند الگويي براي ساير كارفرمايان باشد كه با استفاده از اين طرح براي اشتغال مددجويان وارد بازار كار مي‌شوند و يكي از برنامه‌هاي قطعي اين نهاد، كمك گرفتن از كارآفرينان است.
 
بختياري عنوان كرد: مديريت اين واحد توليدي برنامه‌ريزي لازم را براي توسعه اين مجموعه دارند كه با همراهي صورت گرفته قرار است تعداد قابل توجه ديگري از مددجويان را در اين واحد صنعتي بكارگيري كنند. البته اين نهاد آمادگي دارد تا براي حرفه‌آموزي مددجويان نيز همكاري لاز م را با كارفرمايان داشته باشد.
 
رئيس كميته امداد با اشاره به امكان بهره‌مندي همه كارفرمايان از بسته تشويقي كميته امداد گفت: به ازاي هر اشتغال مددجويان ۵۰ ميليون تومان به كارفرمايان تسهيلات پرداخت مي‌شود.
 
بختياري با اشاره به تعامل بالاي كميته امداد با دولت و مجلس اظهار كرد: در سال ۹۸ كارهاي خوبي در تعامل با دولت و مجلس انجام شده كه به عنوان نمونه ۲۵۰۰ ميليارد تومان از محل اشتغال روستايي به كميته امداد اختصاص يافته است.
 
وي يادآورشد: تا پايان سال جاري و با همكاري مسئولان و كارآفرينان ۱۷۰ هزار شغل براي مددجويان ايجاد خواهيم كرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها