خوزنا : مشاهده علائم شديد كوويد-۱۹ در جوانان
شنبه، 16 فروردین 1399 - 11:25     کد خبر: 87675

سازمان جهاني بهداشت (WHO) هشدار داد: در حال حاضر تعداد بيشتري از جوانان با علائم شديدتر بيماري كوويد-۱۹ و مرگ ناشي از آن مواجه هستند.

 ايسنا: بنابر اعلام سازمان جهاني بهداشت تعداد قابل توجهي از افراد جوان با علائم شديد بيماري كوويد-۱۹ مواجه شده يا بر اثر آن جان خود را از دست مي‌دهند.

كارشناسان به دنبال آن هستند تا مشخص شود چرا افراد كمتر از ۶۰ سال كه به نظر از وضعيت سالمي برخوردارند به دليل ابتلا به بيماري كوويد-۱۹ و وخامت حال‌شان به بستري شدن در بخش‌هاي مراقبت ويژه نياز پيدا مي‌كنند.

به گفته كارشناسان اين سازمان، هنوز نكات بسيار قابل توجهي در مورد كروناويروس و بيماري ناشي از آن وجود دارد كه ناشناخته است.

كارشناسان سازمان جهاني بهداشت تاكيد كردند: در مجموع بيشتر افرادي كه با علائم شديد بيماري مواجه مي‌شوند و در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري مي‌شوند، افراد مسن يا مبتلا به بيماري‌هاي زمينه اي هستند. هرچند آنچه در برخي از كشورها مشاهده مي‌شود اين است كه حتي بيماراني در سنين ۳۰ تا ۵۰ سال به دليل وخامت حال در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شده و جان خود را از دست مي‌دهند.

به گزارش روزنامه اينديپندنت، اين سازمان اعلام كرده است در كره جنوبي يك مورد از شش مرگ ناشي از بيماري كوويد-۱۹ در ميان افراد كمتر از ۶۰ سال رخ داده است. در ايتاليا نيز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از افرادي كه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شده اند از افراد كمتر از ۵۰ سال هستند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها