صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 04:57   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  غذا خوردن به این شکل شما را افسرده حال می‌کند
  ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین روابط عمومی شرکت توزیع برق خوزستان و سازمان بسیج رسانه استان
  کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی صدرنشین هستند؟
  ۵ لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  اعزام ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  نقش حروف الفبا در نمرات دانش‌آموزان
  هشدار سخنگوی صنعت برق به پرمصرف ها
  عملیات «وعده صادق» صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27189صفحه نخست » آخرین اخبار یکشنبه، 30 تیر 1392 - 21:41
استقلال‌خوزستان؛ تکرار تجربه تلخ اولین‌ها یا حفظ جایگاه؟
  

هر ساله در پایان رقابت های لیگ برتر تعدادی تیم به لیگ یک سقوط می کنند؛ در این بین بیشتر، تیم هایی راهی لیگ آزادگان شده اند که اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه کردند. این تیم ها باتوجه به نتایج ضعیف که ناشی از فراهم نبودن شرایط برای حضور آن ها در لیگ برتر و عدم تجربه کافی بود، نتوانستند در عرصه سخت و تنگاتنگ رقابت با حریفانِ بعضا پرسابقه خود، دوام آورند.
 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، شهید قندی یزد، مس سرچشمه کرمان، پیام مشهد، شیرین فراز کرمانشاه، شهرداری تبریز، آلومینیوم هرمزگان و گهر دورود ازجمله تیم هایی بودند که طی چند سال اخیر پس از صعود به لیگ برتر فقط یک سال در این لیگ دوام آوردند و به دلیل نداشتن رویکرد مناسب برای حضور در بالاترین سطح لیگ فوتبال کشور، بازهم راهی لیگ یک شدند.
 

استقلال خوزستان نیز ازجمله تیم های لیگ یک بود که توانست با عملکرد خوبی که سال گذشته در این لیگ داشت، به دسته برتر راه پیدا کند تا پس از سقوط نفت آبادان، جایگزینی برای این نماینده خوزستان باشد و همراه با فولاد به عنوان نمایندگان استان پا به عرصه رقابت بگذارد.
 

تجربه کوتاه و ناموفق تیم های لیگ یکی راه یافته به دسته برتر طی سال های گذشته ما را بر آن داشت تا در گفت و گو با اعضای تیم فوتبال استقلال خوزستان به علل و راه کارهای این موضوع بپردازیم. "آبی های خوزستان برای استحکام جایگاه خود در لیگ برتر باید با چه رویکردی وارد این لیگ شوند؟"
 

به طور حتم در پیش گرفتن استراتژی خاص توسط تیم های دسته یکی راه یافته به لیگ برتر برای نتیجه گرفتن باید مورد توجه قرار بگیرد و شاید اولین و مهم ترین استراتژی، حاکم شدن تفکر حرفه ای در بین کل اعضای تیم است. باید توجه داشت که نبود این تفکر، در نوع عملکرد بازیکنان تاثیر و نهایتا منجر به در پیش گرفتن سیر نزولی از همان ابتدای رقابت ها می شود.
 

"زمانی که یک تیم از لیگ یک به لیگ برتر راه پیدا می کند، به دلیل این که تفکرات بازیکنان آن تیم لیگ یکی بوده، با صعود، همه چیز را تمام شده دانسته و سقف آرزوهای شان محدود می شود که این موضوع باعث شده آن تیم در ادامه راه با مشکل رو به رو شود" این گفته عبدالله ویسی سرمربی تیم استقلال خوزستان است.
 

وی ادامه می دهد "مربی آن تیم باید بتواند تفکرات آن بازیکنان را تغییر دهد و در غیر این صورت آن تیم با مشکل مواجه می شود و بازهم به لیگ یک برمی گردد. مربی باید بتواند در کنار جوانان تیم بازیکنانی را جذب کند که تجربه لیگ برتری داشته و به نوعی آب دیده باشند."

 


سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان به دوران مربیگری اش در تیم پیکان اشاره می کند و می گوید "حضورم در این تیم تجربه خوبی شد تا امسال با ظرافتی خاص، کار بزرگی را در تیم استقلال انجام دهم و آن، این بود که بازیکنانی را به خدمت گرفتیم که باتجربه هستند؛ ضمن این که آن ها از نظر روحی و روانی، تفکر جنگندگی و برنده شدن دارند که به همین دلیل فکر می کنم امسال تیم ما وضعیت خوبی خواهد داشت."
 

وی بیان می کند "یک مربی باید دارای تفکرات حرفه ای بوده و خود، روانشناس باشد و یا این که یک روانشناس در کنار خود داشته باشد. مربی باید بتواند تیم خود را کالبد شکافی کند و قبل از این که تیم را ببندد، بازیکنان مورد نظرش را از نظر روحی و روانی بشناسد."
 

ویسی که داشتن تفکرات حرفه ای را برای یک مربی لازم می داند، ادامه می دهد "داشتن این تفکر در نتیجه گیری یک تیم تاثیرگذار است؛ من در جذب بازیکنانم درباره خانواده های آن ها نیز تحقیق و بررسی کردم که سطح تحصیلات این بازیکنان تا چه حد بوده و چه اهدافی دارند. معتقدم اگر یک مربی این موارد را مدنظر قرار دهد، می تواند کار بزرگی انجام داده و تفکرات بازیکنان را در مسیر اهداف تیم قرار دهد."
 

سهراب بختیاری زاده، کاپیتان تیم استقلال خوزستان نیز با بیان این که باید از این تیم ها که فقط یک سال در لیگ برتر دوام آورده اند، پرسیده شود که چه کمبودهایی داشته اند و تفکرات شان قبل از ورود به لیگ برتر چه بوده است؟ می گوید "داشتن تفکر حرفه ای و حس بردن باید در بازیکنان، کادر فنی و حتی مدیریت باشگاه وجود داشته باشد؛ چرا که در نتیجه گیری یک تیم و حتی آینده آن باشگاه موثر است."
 

وی عنوان می کند "خدا را شکر تفکر کادر مدیریتی باشگاه استقلال به گونه ای است که از تیم، بالای جدول و گرفتن بهترین نتیجه را می خواهد. ما برای ماندن در لیگ برتر باید بالای جدول را ببینیم و ایمان داشته باشیم که حتی می توانیم سهمیه جام باشگاه های آسیا را کسب کنیم. به نظرم داشتن اهداف بزرگ نیز می تواند در نتیجه گیری یک تیم تاثیرگذار باشد."
 

علی پورکیانی، قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان نیز داشتن برنامه ریزی لازم و تفکر حرفه ای برای تیم هایی که به لیگ برتر صعود می کنند را لازم دانسته و می گوید "به نظرم تیم هایی که فقط برای یک سال در لیگ برتر حضور می یابند و مجددا به لیگ یک سقوط می کنند، اقدامات کارشناسی شده ای در زمینه جذب بازیکن انجام نمی دهند."
 

وی ادامه می‌دهد "ممکن است تیمی در رده‌ای مانند لیگ یک، قهرمان شود ولی زمانی که به لیگ برتر راه پیدا می‌کند بازیکنان آن تیم نتوانند در رده‌های بالاتر خوب کار کنند و عدم برنامه‌ریزی در این خصوص باعث سقوط مجدد این تیم به لیگ یک می‌شود."
 

قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان بیان می‌کند "معتقدم هر سطحی از رقابت‌ها تفکرات خاص خود را دارد و به نظرم یک تیم نمی‌تواند با همان تیمی که قهرمان لیگ یک شده است، وارد لیگ برتر شود بلکه شرایط تیم باید از نظر تفکر، کادر فنی، بازیکنان و همچنین پتانسیل‌های امکاناتی دچار تغییراتی شود که این موارد تضمین‌کننده موفقیت آن تیم در لیگ برتر خواهد شد."
 

وی با بیان این‌که استقلال با تفکر و داشتن نیم‌نگاهی به کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا وارد لیگ برتر می‌شود، می‌گوید "تیم ما پتانسیل این‌که یک رقیب خوب برای سایر تیم‌ها باشد را دارد و زنگ تفریحی برای آن‌ها نخواهد بود؛ ما با این تفکر وارد لیگ برتر می‌شویم نه این‌که به لیگ یک سقوط می‌کنیم."
 

برخورداری از امکانات، زیرساخت‌ها، سرمایه مالی، داشتن حامی و ثبات مدیریت از دیگر مواردی است که به حضور موفق و عملکرد خوب تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده، کمک می‌کند. شاید یکی از دلایلی که باعث بی‌انگیزگی یک تیم در میانه راه می‌شود، نبود امکانات و کمبودهایی است که این تیم نسبت به سایر حریفان خود دارد.
 

ویسی در این زمینه بیان می‌کند "داشتن امکانات در نتیجه‌گیری یک تیم بسیار تاثیرگذار است و به نوعی برای آن تیم یک پشتوانه محسوب می‌شود که خدا را شکر امسال استقلال امکانات خوبی دارد. ما امسال هم بازیکنان خوزستانی خوبی را جذب کرده‌ایم و هم امکانات‌مان مناسب است؛ همه چیز بر وفق مراد است و جایی برای بهانه‌آوردن و نتیجه‌نگرفتن نیست."
 

وی با بیان این‌که مطمئنا استقلال امسال حرف‌هایی برای گفتن دارد، می‌گوید "من زمینه را برای فعالیت تیم در لیگ برتر مناسب می‌بینم و شکی در این زمینه ندارم."
 

بختیاری‌زاده نیز که داشتن امکانات لازم را برای ماندن تیم‌های لیگ یکی که به لیگ برتر راه یافته‌اند، تاثیرگذار می‌داند، می‌گوید "به هر حال تیمی مانند گهردورود، سال گذشته صعودش به لیگ برتر خوشایند بود ولی معتقدم آمدن به لیگ برتر مهم نیست بلکه داشتن امکانات، ساختار، مهره‌چینی و نحوه یارگیری نیز اهمیت دارد."
 

وی نیز که مانند ویسی امکانات تیمش را برای حضور در لیگ برتر مناسب می‌داند، بیان می‌کند "خوشبختانه مدیریت باشگاه امکانات لازم را در اختیار ما قرار داده است تا با خیالی راحت و با آرامش کار خود را دنبال کنیم."
 

بیشتر تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر راه پیدا کردند، در ابتدا قول ماندن را به هواداران خود داده بودند ولی به دلیل فراهم نبودن شرایطی متناسب با لیگ برتر، نهایتا به جایگاه قبلی خود در لیگ یک بازگشتند؛ اما باید گفت که لازم است چنین تیم‌هایی قبل از ورود به لیگ برتر تغییراتی اساسی و کارشناسی شده در ساختار خود به وجود آورند تا ضمن تضمین جایگاه خود در لیگ برتر، پشتوانه‌ای قوی برای حضور در دوره‌های بعدی این لیگ داشته باشند.

 

گزارش: پریسا زنگنه‌منش/ ایسنا

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید
  آمادگی ایران برای تامین انرژی پایدار منطقه با وجود تحریم‌های ظالمانه
  منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  اعمال افزایش نرخ تعرفه نظام مهندسی از امسال
  ۷ دلیل که باید انار بخورید
  در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  صادرات ۵ هزار تن مرغ به عراق در روزهای آینده
  واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  ۸۶ درصد متقاضیان، وام ازدواج دریافت کردند
  صید ماهی مرکب در استان بوشهر ممنوع شد
  وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها
  رتبه افسردگی در کشور
  فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی مهارت تیراندازی را فرا گرفتند
  ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر لرستان پرداخت شد
  اعزام ۱۵۰۰ عمره‌گزار به خانه خدا در ۳ روز
  وزیر آموزش و پرورش: ۱۰ امتیاز ویژه به رتبه‌بندی دانشجومعلمانِ مدرس تعلق گرفت
  بازار سیاه تایر از بین می رود
  نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  تداوم پنجشنبه های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  رونمایی از نخستین دستگاه ((HPGR)) پروژه بار برگشتی شرکت سنگ آهن مرکزی
  عملیات «وعده صادق» صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  هشدار سخنگوی صنعت برق به پرمصرف ها
  اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  نقش حروف الفبا در نمرات دانش‌آموزان
  لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار