صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 19:51   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  توفیق خدمت به سبک آیت‌الله رئیسی، سخت ولی ادامه‌دار خواهد بود
  تعیین تکلیف سهم بخش تعاون تا پایان امسال
  برپایی مراسم سوگواری شهادت رئیس جمهور در اهواز
  یارانه، امشب قابل برداشت است
  چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است
  محدودیت ترافیکی برای مراسم یادبود شهادت رئیس جمهور در اهواز اعلام شد
  گرامیداشت میراث دینی ،میراث رضوی در اداره میراث فرهنگی بافق
  ثبات در بازار ارز برقرار است
  قیمت خرید تضمینی جو اعلام شد
  از هر سه اصفهانی یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است
  تاثیر روابط تحقیرآمیز والدین با نوجوانان در بزهکاری آنان در بزرگسالی
  راه‌آهن ایران، گذرگاه ۲ قاره مهم اروپا و آسیا
  تعرفه خدمات مهندسی باید عادلانه و به‌روز باشد
  جایگاه رفیع خانواده در نظام تربیتی و دینی ایران
 
 یادداشت
  حریق در بیشه
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33616صفحه نخست » آخرین اخبار سه شنبه، 13 اسفند 1392 - 00:13
ادامه کشمکش شهرداری اهواز و مخالفان/ تعریض پل سوم به شورای ترافیک خوزستان نرفته است
  
معاون شهردار اهواز، تعریض پل سوم را در راستای استانداردسازی و افزایش سرعت عنوان می کند این در حالیست که کارشناسان ترافیک تکمیل پل نهم را در اولویت می دانند.
 

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، کلنگ زنی ناگهانی پروژه تعریض پل سوم اهواز همه را غافلگیر کرد. از «ترافیکی» ها تا «سازمان آب و برقی» ها. طرحی که بیش از دو سال مسکوت مانده بود به یک باره سربرآورد. حواشی آن هم با گذشت حدود یک ماه هنوز ادامه دارد. برخی حتی این پروژه را دستاویزی برای زیر سئوال بردن شهردار جدید (که مدتی است زیر ذره بین منتقدان قرار دارد) قرار داده اند.

تعریض پل سوم اهواز تا 20 متر، بیش از دو سال پیش با تصویب ساخت پل نهم منتفی شده بود، اما شهرداری 19 بهمن ماه کلنگ این پروژه یک ساله را بر زمین زد.

پل 43 ساله اهواز قرار است از 12 متر به 30 متر برسد. 17 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرا پیش بینی شده است.

عرض کنونی پل سوم غیر استاندارد است

معاون حمل و نقل و ترافیک در دفاع از این پروژه می گوید: عرض کنونی پل غیر استاندارد است. هر باند دو متر و 90 سانتیمتر عرض دارد که باعث کاهش سرعت خودروها می شود. در حالی که عرض استاندارد برای سرعت 70 کیلومتر باید حدود سه و نیم متر باشد. از سوی دیگر حجم خودروهای عبوری از پل سوم معادل حجم خودروهای عبوری از پل پنجم است. بنابراین عرض این پل حداقل باید به اندازه پل پنجم باشد.

مسعود یزدی با اشاره به قدمت سازه پل سوم و نداشتن استحکام کافی، می افزاید: از آن گذشته برای کنترل ترافیک باید نگاه طولانی مدت باشد تا عرض پل حداقل تا 50 سال آینده را پوشش دهد. بنابراین قرار شد عرض پل تا 30 متر افزایش یابد تا هم عرض باندها به عرض استاندارد برسد و هم رمپ هایی ساخته شود.

وی درباره افزایش هشت میلیارد تومانی اعتبار پروژه اظهار کرد: 9 میلیارد تومان برآورد قبلی بر اساس طرح اولیه پروژه بود، ولی با طرح جدید (که تقریبا یک پل جدید در کنار پل سوم ساخته می شود) این اعتبار افزایش یافته و به 17 میلیارد تومان رسیده است.

یزدی بیان می کند: این پروژه یک ساله است و در این مدت برنامه ای برای تعطیلی و مسدود شدن پل نیست. این عضو شورای ترافیک خوزستان، استانداردسازی باندها و افزایش یک باند، افزایش سرعت و ساخت رمپ از دستاوردهای تعریض پل سوم است.

ادامه کشمکش شهرداری اهواز و مخالفان/ تعریض پل سوم به شورای ترافیک خوزستان نرفته است

وی اضافه می کند: تا چند سال پیش قرار بود با ساخت پل نهم مشکل این مسیر حل شود اما احداث این پل به کندی پیش می رود. هدف این است که با تعریض پل سوم حجمی از ترافیک شمال شرق- غرب روان سازی شود. شاید اگر پل نهم ساخته می شد نیازی به تعریض پل سوم نبود.

یک کریدور، سه خطر

کریدور یا بزرگراه درون شهری سه راه خرمشهر- سه راه تپه از بزرگراه های اصلی شرق به غرب و طولانی ترین کریدور شرقی- غربی اهواز است.

دبیر شورای ترافیک استان می گوید: در این کریدور چند نقطه مشکل دار و پرخطر وجود دارد. یکی از این نقاط خطرساز «پل سوم» است که تنگ شدگی معبر باعث ایجاد نقطه خطر شده است. «میدان نخل» به علت وجود جریان های ترافیکی متقاطع و «میدان چهارشیر» به دلیل گردش جریان های ترافیکی، دیگر نقاط خطرساز این مسیر هستند که عمده تصادفات در آنها ایجاد می شود.

رضا اسکندری با بیان اینکه تعریض پل سوم مشکل یکی از نقاط پرخطر مسیر را حل می کند می افزاید: با توجه به بار ترافیکی این پل، تعریض آن واجب است و باید 10 سال پیش انجام می شد. البته برای حل مشکل ترافیک این کریدور میادین نخل و چهارشیر نیز نباید فراموش شود.

وی البته اظهار می کند: در ابتدا قرار نبود عرض پل به 30 متر برسد بلکه مقرر شد که یک لاین به هر طرف پل اضافه شود. طرح اولیه اگر چه در شورای ترافیک استان مورد بحث قرار گرفت اما در این شورا تصویب نشده است. طرح دوم نیز به اطلاع شورای ترافیک نرسیده است.

اسکندری اضافه می کند: با توجه به اینکه پل بیش از 40 سال قدمت دارد و تا کنون تعمیراتی روی آن انجام نشده، افزایش عرض آن تا 30 متر هم برای تعریض و هم برای تقویت پل ضروری به نظر می رسد.

ادامه کشمکش شهرداری اهواز و مخالفان/ تعریض پل سوم به شورای ترافیک خوزستان نرفته است

پل الغدیر در اهواز

وی درباره اینکه از میان تکمیل پل نهم و تعریض پل سوم اولویت با کدام پروژه است، تاکید می کند: ساخت پل نهم و تعریض پل سوم با توجه به روند رو به رشد ترافیک، هر دو پروژه های کارسازی هستند که باید اجرا شوند اما اولویت را مطالعات باید مشخص کند. مطالعات ترافیک می تواند برآورد کند که با ساخت یک جاده جدید چه حجمی از ترافیک کم می شود. در اینجا هم مشاور ترافیکی باید مطالعه می کرد که پل نهم چه تاثیری بر کاهش ترافیک دارد. البته واضح است این پل می تواند سهم عمده ای در حل مشکل مسیر داشته باشد.

دادگاهی برای قربانی

پروژه تعریض پل سوم اما با وجود مزایایی که می تواند در حل مشکل ترافیک داشته باشد، مخالفانی دارد. برخی کارشناسان بر این باورند که این پروژه موازی ساخت پل نهم است و بهتر بود برای جلوگیری از هدرروی منابع مالی پل نهم که بیش از دو سال پیش آغاز شده و یک باندش 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تکمیل شود.

تعریض پل سوم اما مخالفان دیگری هم دارد که پرونده آن را به دادگاه کشانده است. مدیرکل سواحل و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان می گوید: پرونده تعریض پل سوم به دلیل نداشتن مطالعات مهندسی رودخانه در مراجع قضایی طرح شده است.

مسعود غیاثی می افزاید: در هر سازه ای که بر روی رودخانه احداث می شود باید حداقل آسیب (اعم از تشدید سیلاب و یا رسوب گذاری) را داشته باشد و این مساله تنها با انجام مطالعات مهندسی رودخانه محقق می شود. این در حالیست که سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی حفاظت از رودخانه کارون همزمان با کلنگ زنی و انتقال مصالح از اجرای این پروژه باخبر شده است.

با وجود مخالفت ها، البته تابلوی روز شمار پروژه همچنان کار می کند. باید منتظر بود و دید منتقدان تا چه اندازه می توانند شهرداری را به رفع انتقادات طرح شده درباره این پروژه وادار کنند.

---------------------------------

گزارش از نادره وائلی زاده

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  وداع تهرانی‌ها با شهید جمهور
  مردم خراسان جنوبی در انتظار استقبال از رئیس جمهور شهید
  شعب منتخب بانک‌ها فردا فعال هستند
  بازنگری مدل طراحی و فعالیت زنجیره‌ها در شهرک‌های صنعتی
  خسارت بارش‌های اخیر به قطب پسته خراسان رضوی از مرز ۲ هزار میلیارد تومان گذشت
  پرونده نظام کاشت گل محمدی کاشان به «فائو» فرستاده شد
  میانگین سن پدر و مادر شدن در استان مرکزی چند است؟
  افزایش ۳ برابری صادرات با شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی مازندران
  مشکل صدور کارت امتحانات نهایی در سامانه مرتفع شده است
  بیش از ۷۶۰ خوزستانی در انتظار اهدای عضو هستند
  صدور هشدار نارنجی برای ۱۷ استان
  نتایج آزمون استخدامی سازمان تامین‌اجتماعی اعلام شد
  انتخاب آیت الله موحدی کرمانی به ریاست مجلس خبرگان
  جدول زمانی جدید امتحانات دانش‌آموزی اعلام می‌شود
  توزیع افزون بر ۴۵۰ تن بذر هیبرید ذرت بین کشاورزان خوزستان
  بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن گندم در آبادان برداشت شد
  شرجی و غبار محلی در راه خوزستان
  مطالبه بیماران ام اس دزفول اجرای بسته‌های درمانی در این شهر است
  متوسط تولید در بخش کشاورزی ۱.۵ کیلوگرم در هر مترمربع است
  توسعه بهره‌وری در صنعت آب و برق برای کاهش ناترازی‌ها ضروری است
  دکل‌های آسیب‌دیده خط ۴۰۰ کیلوولت شادگان و آبادان بازسازی شد
  مراکز درمانی فردا تعطیل نیستند
  تازه‌ترین آمار زائران ایرانی در مکه و مدینه
  رشد ۵۳ درصدی عرضه گوشت طیور در فروردین امسال
  کاهش نرخ بیکاری به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲
  جدول زمانی جدید امتحانات دانش‌آموزی اعلام می‌شود
  هوای سه شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفت
  توزیع افزون بر ۴۵۰ تن بذر هیبرید ذرت بین کشاورزان خوزستان
  ورزش با تأثیر بر عضلات عملکرد مغز را تحریک می کند
  بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن گندم در آبادان برداشت شد
  عشایر شادگان به سوگ شهدای خدمت نشستند
  اولین تاریخ رُند زایمان رسید
  پیکر مادر سه شهید دفاع مقدس در آبادان تشییع و خاکسپاری شد
  چند درصد چک‌ها در فروردین امسال وصول شد؟
  آزادی ۳۱ زندانی غیر عمد یزدی در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری
  نام گذاری یک خیابان به نام شهید آیت الله رئیسی در بافق
  بازآفرینی خانه های تاریخی در دستور کار شهرداری رشت
  نصب 6 دستگاه ترانس بر روی واحدهای بخار و گازی نیروگاه لوشان
  خرید خودروهای برقی هیچ محدودیت و شرایطی ندارد
  امید به زندگی در جهان تا ۲۰۵۰ بیش از ۴ سال افزایش می یابد
  ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی
  آماده باش اورژانس برای مراسم تشییع شهدای سانحه سقوط بالگرد
  تعلیق برنامه‌های جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر تا اطلاع ثانوی
  راه‌آهن ایران، گذرگاه ۲ قاره مهم اروپا و آسیا
  وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط تیرماه
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار