صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 16:00   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  برگزاری دوازدهمین کارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  فرصت توسعه صادرات ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات "گیوه"
  ضرورت توجه به حقوق و مسائل مادی معلمان
  تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  یکی از مهمترین فعالیت ها بسیج سازندگی محرومیت زدایی است
  مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  آرمان ما گسترش اندیشه های ایرانی اسلامی است
  تداوم بارش باران در خوزستان
  تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  شناسایی دو شهید خوزستانی پس از ۴۰ سال
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35114صفحه نخست » آخرین اخبار یکشنبه، 2 شهریور 1393 - 13:57
تردد تانکرهای نفتکش عراقی در خوزستان؛ سودآور یا معضل؟
  

مدتی است که حضور و تردد تانکرهای سوخت رسان و نفت کش عراقی در محورهای ترانزیتی غرب و جنوب غرب کشور مورد نقد مسوولان در نشست های مختلف بوده و هست اما اینکه این امر مزیتی است یا یک معضل، با موافقت و مخالفت مسوولان مرتبط روبه روست.
 
اگر چه در ابتدای امسال و از چندی پیش محدودیت هایی برای تردد این خودروها در جاده ها در نظر گرفته شد اما به گفته مسوولان این محدودیت ها هم کارساز نبوده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بارها در نشست های مختلف نسبت به دریافت نکردن هیچ گونه عوارضی از دارندگان این خودروها انتقاد داشته و گفته است: با وجود این که در دیگر نقاط از محورهای عبوری این خودروها از رانندگان آنها عوارض دریافت می شود اما در خوزستان هیچ اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است.

ˈاحمد سیاحیˈ که یکی از منتقدان سرسخت در این باره است می گوید: با توجه به این که تردد تانکرهای سوخت رسان عراقی علاوه بر بار ترافیکی ، به جاده های استان هم خسارت وارد می کند ضرورت دارد عوارضی از آنها دریافت و در زمینه نگهداری راه ها هزینه شود.

در اینکه تردد خودروهای نفتکش عراقی به چه میزان برای کشور و استان های محل عبور اینها مزیت به شمار می رود و میزان تلفات جاده ای و تبعات و خسارات ناشی از این آمد و شد به چه میزان است، مسوولان دستگاه های مرتبط نظرمتفاوتی دارند.

معاون راهداری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت: بحث تخلفات جاده ای این خودروها و جرایم رانندگان آنها توسط پلیس و پلیس راه کنترل می شود ، اما متولی اصلی ساماندهی این خودروها سازمان حمل و نقل جاده ای کشور است.

ˈجهانبخش امانیˈ افزود: در چند مورد، تخلفات این رانندگان مبنی بر برخورد با گاردریل و تاسیسات حاشیه جاده ها ، به اداره کل راه و شهرسازی گزارش که از طریق بیمه این جرایم دریافت شد.

وی اضافه کرد: جرایم دریافتی از این رانندگان به طور مستقیم به خزانه واریز می شود و از آنجایی که رانندگان خودروها مانند آنچه در کشور وجود دارد سقف کوپنی در پرداخت جرایم دارند اگر میزان جریمه ها بیش از این سقف باشد بقیه را خود رانندگان پرداخت می کنند.

امانی گفت: قرار بود تردد این خودروها در جاده های کشور توسط سازمان حمل و نقل جاده ای ساماندهی، و استراحت گاه هایی هم برای آنها در نظر گرفته شود که کارهایی در این چارچوب در دست انجام قرار دارد.

وی گفت: در این ارتباط که ساعت ورود و خروج این خودروها باید چگونه باشد، کجا باید توقف کنند و تردد روزانه و شبانه آنها به چه نحوی باید باشد، هنوز تصمیم گیری نشده و مشخص و قانونی نیست.

امانی افزود: هم اکنون یک توقفگاه در ورودی ماهشهر برای توقف و استراحت این خودروها و رانندگان آنها در نظر گرفته شده و بخش خصوصی هم در اهواز به سمت الهایی، تقاضای احداث توقفگاه داده و مجوزهایی هم برای این کار دریافت شده است.

وی از در دست احداث بودن یک توقفگاه جدید جایگزین در ماهشهر به وسعت 40 هزار متر خبر داد و گفت: با راه اندازی این توقفگاه در آینده رانندگان عراقی می توانند از آن استفاده کنند.

امانی اظهار کرد: از آنجا که این خودروها نه صورت انفرادی که دسته جمعی در جاده ها تردد می کنند طبیعی است که مشکلات ترافیکی و حتی حوادث رانندگی ناشی از این ترددها را شاهد باشیم که در این ارتباط پلیس راه ، موظف به کنترل و برخورد جدی با متخلفان است.

تردد روزانه یکهزار و 100تریلی عراقی در جاده های ترانزیتی خوزستان به طور مستمر ادامه داشته و که این تردد، هر روز از عمر جاده های این استان به دلیل بار سنگین، می کاهد ، این در حالی است که دولت مبالغ هنگفتی را سالانه برای مرمت و نگهداری جاده های ترانزیتی هزینه می کند.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان هم در این ارتباط گفته، تردد این کامیون ها ، از بندر امام تا پل زال در شمال خوزستان، نه تنها باعث تخریب این جاده ها که باعث افزایش تصادفات و کشته های جاده ای شده است.

 

* نگاهمان نباید جزیره ای باشد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان هم به ایرنا گفت: به لحاظ رعایت قوانین در جاده پلیس راه باید امور مربوط به تردد خودروهای سوخت رسان عراقی را کنترل کند که در این زمینه جرایمی برای تخلفاتی مانند سرعت غیر مجاز و یا کارهای خطرناک در نظر گرفته شده است.

ˈمسعود مصدقیˈ افزود: تردد این خودروها مزیتی مهم و درآمدزا برای کشور است و نباید به این مساله نگاه جزیره ای که نگاهی ملی داشت.

وی با اشاره به مزایای ترانزیت جاده ای ناشی از آمد و شد این خودروها اظهار کرد: سهم خوزستان را هم از مجموع درآمدهای ناشی از این امر باید پرداخت کنند.

مصدقی گفت: از 10 مرداد ورود و خروج این خودروها در جاده های خوزستان متوقف شده است.

وی یادآوری کرد: برای احداث توقفگاه برای این تانکرها،تعدادی متقاضی وجود دارد که با این اقدام دیگر شاهد ترافیک انبوه ناشی از حضور آنها در جاده ها نخواهیم بود.

مصدقی از احداث توقفگاه در ورودی پل زال – اندیمشک، ورودی شوش و در نزدیکی خروجی آزاد راه خلیج فارس به سمت بندر امام برای استراحت این خودروها خبر داد.

همچنین به گفته یکی از مسوولان امر گویا یکی از وزارتخانه های مرتبط با این موضوع گفته که دست رانندگان این تانکرها را باز بگذارید تا برای آمد و شدشان مشکلی نداشته باشند.

این مقام آگاه به ایرنا گفت: تردد این خودروها نه تنها سودی را شامل حال خوزستان نکرده که جز ضرر و زیان چیزی برای ما نداشته است.

وی افزود: تاکنون از مجموع به اصطلاح درآمدهای تردد این خودروها سهمی به خوزستان داده نشده است.

 

* جریمه کردن رانندگان عراقی در عمل امکان پذیر نیست

فرمانده پلیس راه خوزستان هم به ایرنا گفت: با توجه به اینکه این تانکرها پلاک ترانزیتی ندارند در عمل امکان جریمه کردن رانندگان آنها نیست.

سرهنگ ˈقاسم قدرتیˈ افزود: اگر پلاکی وجود نداشته باشد و در اجراییات مسبوق به سابقه نباشند نمی توان جریمه ای هم برای آنها لحاظ کرد.

وی اظهارکرد: تانکرهای رانندگان عراقی متخلف توقیف و در مواردی هم به مراجع قضایی معرفی می شود.

سرهنگ قدرتی گفت: از چندی پیش به دلایل مختلف عبور و مرور این خودروها ممنوع شده و هنوز زمان دقیقی برای از سر گرفته شدن این آمد و شد تعیین نشده است.

   
  

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
احمد
| 1393/6/18 - 18:03 |     0     0     |
اقا وقتی راه اهن هست چرا از تانکر و جاده استفاده میشه راحت میشه از ایستگاه راه اهن ملایر و مهاباد و نقده بار گیری کرد و با قطار به بندر امام و خرمشهر منتقل کرد .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل
  تعداد کودکان کار در پایتخت کاهش یافته است
  ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز غربالگری روانشناختی شده‌اند
  توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی
  یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی
  کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  کشف مزرعه خشخاش در کاشمر
  اولین کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  فقر مکان‌های گردشگری در کلانشهر اراک
  امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  هشدار درباره "افت درسی و ترک تحصیل" دانش‌آموزان
  صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  عدم الزام فعالان حوزه طلا به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی
  مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند
  چرا بدن‌درد می‌گیریم؟
  ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  ورزش درمانی برای رفع کف پای صاف
  حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  تخلیه آبگرفتگی خیابان‌های اهواز با ۱۰۰ مکنده/
  آموزش و پرورش ما سربلند است
  تخریب و آبگرفتگی برخی منازل در آغاجاری
  خطرناک‌ترین استان‌های ایران در میزان «فرونشست»
  اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  کشف شگفت‌انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  صنایع غذایی رتبه دوم گردش مالی کشور را دارد
  افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شد
  کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار