صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 03:42   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  مسابقه و جشن خانوادگی بزرگ رضَویون
  البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور
  ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  مرکز نوآوری نوچاد ، تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو
  اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز
  تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به‌ نفس
  چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89159صفحه نخست » آخرین اخبار چهارشنبه، 25 تیر 1399 - 02:12
فرماندار شهرستان هندیجان عنوان کرد:
بندر بحرکان هندیجان؛ بزرگترین اسکله ی صیادی در کشور
بندر بحرکان هندیجان بزرگترین اسکله ی صیادی در کشور است که در سفری که رییس سازمان شیلات کشور در سال گذشته به این شهرستان داشت بیش از پنج میلیارد تومان برای محوطه سازی، احداث پمپ بنزین، بهسازی وروی اسکله و مهمتر از همه روشنایی اسکله که موجب توسعه ی صیادی و گردشگری می شود اخذ اعتبار صورت گرفت
  

فرماندار شهرستان هندیجان در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و معرفی هندیجان برگزار شد عنوان کرد : در افق توسعه ی شهرستان به دنبال ایجاد بندر تجاری در منطقه ی بحرکان و امام زاده عبدالله هستیم، در حال حاضر بندر تجاری ما در بندر سجافی است که متصل به دریا نیست و به رودخانه متصل است و کشتی های بالای ۴۰۰ تن قابلیت بارگیری در آن جا را ندارند اما اگر متصل به دریا شویم توسط کشتی های با تناژ بالا می توانیم بارانداز جنوب شرق استان از سمت هندیجان باشد که مکاتبات صورت گرفته تا بندر تجاری در مناطق مذکور داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری خوزنا ، علی بویری با اشاره به اینکه ماهشهر و همجواری با بنادر تجاری در بوشهر یکی از مزیت های نسبی منطقه است، عنوان کرد: از روز اولی که به سمت فرمانداری هندیجان منصوب شدم برنامه ریزی های توسعه محوری که در شهرستان در بخش های مختلف در این دولت و توسط استاندار صورت گرفته بود را پیگیری کردیم که بخشی از آن ها محقق شد و برخی دیگر در مسیر توسعه قرار دارد که از مهم ترین این برنامه ها بحث توسعه شیلات و کشاورزی است.

 

بندر بحرکان هندیجان؛ بزرگترین اسکله ی صیادی در کشور

 

وی اظهار کرد: هندیجان یک شهرستان مرزی و کریدور ورودی خوزستان از سمت استان بوشهر است و دارای ۹۵ کیلومتر مرزآبی مشترک با خلیج فارس است که یکی از ظرفیت های آبی بالقوه ی ما محسوب می شو همچنین هندیجان با بیش از سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع ششمین شهر استان به لحاظ وسعت است که براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۹ هزار جمعیت دارد.

فرماندار شهرستان هندیجان ادامه داد: در حال حاضر بیش از یکهزار قایق صیادی و بیش از ۱۶۰ لنج صیادی در بندر بحرکان در حال فعالیت هستند که بعد از اصلاح قیمت سوخت در کشور سوخت یارانه ای به آن ها اختصاص پیدا کرد و مجوزات لازم جهت فعالیت در دریا برای صیادان صادر شد و این کار در راستای حمایت از توسعه ی این اشتغال صورت گرفت.

بندر بحرکان هندیجان؛ بزرگترین اسکله ی صیادی در کشور

بویری در ادامه عنوان کرد: بندر بحرکان هندیجان بزرگترین اسکله ی صیادی در کشور است که در سفری که رییس سازمان شیلات کشور در سال گذشته به این شهرستان داشت بیش از پنج میلیارد تومان برای محوطه سازی، احداث پمپ بنزین، بهسازی وروی اسکله و مهمتر از همه روشنایی اسکله که موجب توسعه ی صیادی و گردشگری می شود اخذ اعتبار صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در بنادر سجافی و بحر کان بیش از ۱۴ هزار تن ماهی صید شد که نسبت به سال گذشته با روند افزایشی روبه رو بوده ایم و بیش از ۵۰۰ تن صادرات شیلات (عمدتا ماهی) از طریق بندر سجافی صورت گرفت است .

فرماندار شهرستان هندیجان خاطر نشان کرد: نکته ی مهم دیگر که استاندار خوزستان و نماینده ی مردم هندیجان در مجلس بر آن تاکید داشتند بحث توسعه ی شیلات و آبزی پروری در اراضی بسیار مرغوب بود که قابلیت مکانیزه کردن شیلات را دارند که این مساله را پیگیری کردیم و در آینده ۲ هزار هکتار از اراضی مرغوب حدفاصل خلیج فارس و رودخانه ی زهره و ۶ هزار هکتار در منطقه ی بوطاهری هندیجان که متصل است به دریا به این موضوع اختصاص پیدا می کند و مطالعات و اقدامات آن انجام شده که با تحقق آن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه ی شیلات سرمایه گذاری خواهیم کرد.

بویری افزود: تا امروز ۲ طرح مهم در حوزه ی شیلات شروع به کار شده است، در طرح ۳۹۵ هزار هکتاری حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم و در طرح یکهزار و ۱۱۱ هکتاری مجوزات لازم اخذ شده و در هفته ی دولت کلنگ زنی خواهد شد که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این ۲ طرح که به صورت پایلوت اجرا می شوند سرمایه گذاری خواهد شد. این طرح ها حداکثر ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری می رسند که با انجام آن ها برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: با این کار هندیجان در آینده به قطب شیلات استان تبدیل می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته قطعا این موضوع محقق خواهد شد.

بحرکان؛ نمونه ی ملی گردشگری

فرماندار هندیجان در بحث گردشگری اظهار داشت: هندیجان گردشگرپذیر است و چند قابلیت مشخص و عمده دارد که گردشگران را ترغیب به سفر به این شهرستان می کند که یکی از آن ها وجود بنادر بسیار زیبا مانند بندر بحرکان است که به عنوان منطقه ی نمونه ی ملی گردشگری ثبت شده است.

بویری عنوان کرد: اقدامات لازم در خصوص بحث گردشگری انجام شده و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شد. در اولین قدم پارک ساحلی را کنار دریا کلنگ زنی خواهیم کرد و از سرمایه گذاران برای حضور در بندر بحرکان دعوت شد.

بندر بحرکان هندیجان؛ بزرگترین اسکله ی صیادی در کشور

 

وی با بیان اینکه حوزه دیگر گردشگری ما در امام زاده عبدالله است که دارای ساحل شنی است، یادآور شد: نمونه ی دیگر گردشگری تجارت و کسب و کار بازار یا همان کالاهای ته لنجی است که از سراسر استان و کشور به هندیجان جهت خرید سفر می کنند. همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث حفظ جمعیت مرزنشینان به عنوان سربازان واقعی و حافطان مرزها این سیاست تقویت شده است.

فرماندار هندیجان ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی در ساخت اسکله های چوبی در کنار دریا پیش بینی هایی انجام داده که به زودی محقق می شود.

حل مشکل آبی ۲۴ روستای منطقه ی چم خلف در روزهای آتی

فرماندار شهرستان هندیجان بیان کرد: آب شرب یکی از معضلات اصلی مردم هندیجان به خصوص در فصل گرما است که چندین سال است همواره با تنش آبی روبه رو است در حدی که در روز اول فروردین ۲ سال پیش موجب قطعی کل آب شهری شد. دلیل این مساله این است که سد مخزنی برای آب شرب نداریم و بیش از ۸۰ درصد آب شرب شهری و روستایی هندیجان از دبی پایه ی رودخانه تامین می شود.

بویری افزود: وقتی دبی رودخانه کاهش پیدا کند و سطح رودخانه پایین می رود مد رودخانه که متصل است به خلیج فارس تا ۷۰ کیلومتر قابلیت این را دارد که از رودخانه پیشروی کند و در این حالت آب شور بر آب شیرین غلبه می کند، پیش آمده EC آب تا ۲۶ هزار هم رفته است که در این صورت مجبور می شویم آب را قطع کنیم.

فرماندار هندیجان تاکید کرد: مصوب شد ۲ چاه در منطقه ی زیدون حفر شود که سه هزار مترمکعب نیز این دو چاه به ظرفیت آب شهرستان اضافه می کنند که در روزهای آینده این چاه ها افتتاح خواهند شد و مشکل ۲۴ روستا در منطقه چم خلف مرتفع می شود، همچنین افزایش ورودی آب برای ما از کارون به میزان پنج هزار مترمکعب مشکل آب شرب هندیجان را تا ۸۰ درصد برای همیشه حل خواهد کرد.

هندیجان در حوزه ی گاز به شهر سبز تبدیل شد

وی ادامه داد : در حوزه ی اصلاح شبکه های آب و فاضلاب شهری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در هندیجان جذب شد، در بحث گازرسانی توضیح داد: یکی از اقداماتی که در بحث گازرسانی در سال ۹۸ انجام شد این بود که ۳۵ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شد و ۵۸ کیلومتر خط گاز در محور دیلم در دهه ی فجر افتتاح شد همچنین ۲۷ کیلومتر دیگر در جاده ی بدر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در هفته ی دولت به بهره برداری می رسد.

فرماندار هندیجان تاکید کرد: هیچ روستا و حتی مرکز تولیدی را در این شهرستان نداریم که فاقد گاز باشد و هندیجان در حوزه ی گاز به شهر سبز تبدیل شده است.

 

   
  

اخبار مرتبط:

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز تصویب شد
  کشف انبار ‌دپوی‌ گردو و بادام قاچاق در اهواز
  خیز تجار خارجی برای بازار خراسان‌جنوبی
  قطب شیلات غیرساحلی کشور صاحب شهرک شیلاتی می‌شود
  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  تا ۲ سال آینده بحران انرژی خواهیم داشت
  تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  جلسه هیات فوتبال یزد تشکیل شد
  معلمان از ساز وکار ارزشیابی سوابق تحصیلی صیانت کنند
  خشکسالی‌ ۷۰ درصد قنات‌های تربت‌حیدریه را خشک کرد
  ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است
  بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  مسابقه و جشن خانوادگی بزرگ رضَویون
  ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  ثبت آلودگی هوا در ۵ نقطه خوزستان
  شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار تعیین شد
  طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  آماده شدن سایت های مسکن در چهار شهر استان کرمان
  دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  راه‌اندازی ۱۵هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال
  تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز
  ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  سردار رادان: مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  تصویب ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی؛ به‌زودی
  چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار