صفحه اول     تماس با ما     پیوندها     درباره ما  
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 03:40   
  تازه ترین اخبار:  
 پربازدیدترین اخبار
  نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  برگزاری دوازدهمین کارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  ۹۱.۳ درصد چک‌ها در اسفندماه وصول شد
  شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس
  ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  فرصت توسعه صادرات ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  با رعایت این ۴ نکته ساده، عمرتان را ۶ سال افزایش دهید
  ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات "گیوه"
 
 یادداشت
  اربعین؛ نمایش بزرگی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی
  عامل موفقیت دکترین نظامی کشور چیست؟
  لزوم مبارزه با مبانی دیکته شده غربی ها
  عشق و ارادت علامه امینی به مولا علی (ع)
  صحابه در رکاب حسین (ع)
  جامعه‌شناسی دینی و دیوار کوتاهش!
  از (( سنگ نگاره ها )) تا فضای مجازی
  *پارک بی بی مریم ایذه تفریگاه یا قتلگاه؟
  راز لوح پاشی و عنوان بخشی به عبدالباقی چه بود !
  زوج رئیسی و رضایی، عصر جدیدی را در عبور دولت از تفکرات اقتصادی نئولیبرال رقم می زند
 
 گزارش
  دست دلالان از قیمت گذاری برنج کوتاه می‌شود
  آمایش سرزمین در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد
  آیین نکوداشت استاد زال پور در دزفول برگزار گردید
  قطع آب کرخه در ۱۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دشت‌آزادگان
  پیاز به نرخ دلار و خرمایی که به دهان خارجی‌ها شیرین است
  آهوی ریم در دام بی تدبیری!
  فاضلاب شهری؛ بزرگترین تهدید سلامتی انسان
  از زالودرمانی تا فواید بسیار آن
  سد گتوند بلای جان کشاورزی در خوزستان
  نشست هیئت علمی موسسه ی زبان خوزی گویش(دزفولی/شوشتری) برگزار گردید
 
 وب گردی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 150603صفحه نخست » مقالهجمعه، 11 شهریور 1401 - 09:29
چرا استاندار و مجمع نمایندگان خوزستان برای احداث جاده میانبر مسجدسلیمان به الیگودرز تلاش نمی کنند؟
  

چرا استاندار و مجمع نمایندگان خوزستان برای احداث جاده میانبر مسجدسلیمان به الیگودرز تلاش نمی کنند؟

✍ شهرام احمدی  ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

احداث جاده الیگودرز به خوزستان از طریق مسجدسلیمان، در کنار تکمیل سایر راه های منتهی به مسجدسلیمان فاصله شهر اهواز، شوشتر، رامهرمز، ایذه و بنادر ماهشهر و آبادان تا تهران را بیش از ۲۰۰ کیلومتر کوتاه خواهد کرد، این جاده همچنین موجب خارج شدن صدها روستای شمال خوزستان از بن بست و محرومیت و تسهیل در عبور مرور عشایر خواهد شد. ظرف پنج سال گذشته عملیات عمرانی احداث جاده مذکور از سمت استان لرستان با جدیت در حال اجرا و پیگیری بوده است، با این حال این پروژه نزد مسئولین خوزستانی در گمنامی و مهجوریت کامل به سر می برد.
در حالیکه تلاش های مسئولین استان لرستان برای احداث جاده الیگودرز به مسجدسلیمان و کاستن از فاصله لرستان به خوزستان موجب تعیین ردیف اعتبار، تخصیص بودجه، مسیر شکافی و عملیات اجرایی و تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی شده است، چرا استانداران خوزستان، معاونین عمرانی ، مدیران کل راه و امور روستایی و مهمتر از همه مجمع نمایندگان این استان هیچگونه تحرک و همراهی با این پروژه راهسازی بزرگ که آثار و برکات بسیاری را در سطح ملی خواهد داشت نمی کنند؟
 تاکنون نمایندگان و مسئولین خوزستانی نه تنها کوچکترین همکاری در همراهی برای تخصیص بودجه و اجرای این پروژه در سطح ملی نداشتند، بلکه کمترین تلاشی نیز برای اتصال و بهبود قطعات این جاده در محدوده استان خوزستان نیز انجام نداده اند، متاسفانه مجمع نمایندگان استان و حتا آقایان ورناصری و سهراب گیلانی، نمایندگان شهرهای مسجدسلیمان و شوشتر هم که مردم حوزه انتخابیه شان سالهاست مطالبه گران اصلی این طرح بوده و انتفاع مستقیمی از احداث آن خواهند داشت، با این پروژه همدلی و همکاری لازم را نکردند، حتا قاسم سلیمانی دشتکی که تنها استانداری بود که در خوزستان به توسعه راه های خوزستان نگاه ویژه ای داشت و اتصال جاده دیشموک - خوزستان و کلنگ زنی تونل تاراز - شهرکرد را در کارنامه خود به جا گذاشت، توجه چندانی به طرح ملی جاده الیگودرز به مسجدسلیمان از خود نشان نداد.
معاونین عمرانی و مدیران کل امور روستایی سابق هم ، هیچگونه تلاشی برای از بن بست خارج شدن مناطق روستایی شمال خوزستان انجام ندادند، اگرچه سفر آقای رییسی به مناطق زلزله زده شمال خوزستان برای اولین بار پای مسئولین ملی را به این مناطق دور افتاده باز کرد، اما گفته می شود ممکن است برخی علایق منطقه ای گردانندگان مناسبات پشت پرده ی استان خوزستان، از دلایل عقب ماندگی چهل سال اخیر و عدم جدیت و بروز اراده پیگیری در پروژه های توسعه ای نظیر احداث جاده الیگودرز - مسجدسلیمان بوده است، اما سئوالی که ایجاد شده است آن است که آیا نیروهای سیاسی اکثریت استان خوزستان که شامل شهرهای جنوبی و شرقی خوزستان هستند،  تنها بخاطر اثرگذاری جریان منتفذ دو شهر شمالی خوزستان در مجمع نمایندگان و دستگاه دولت، از حق توسعه شهرهای حوزه انتخابیه خود و سود سرشار ملت ایران از احداث این جاده چشم پوشی خواهند کرد؟

احداث جاده مسجدسلیمان به الیگودرز، علاوه بر اتصال این دو شهر به یکدیگر موجب کاهش طول مسیر تهران به اهواز و بنادر جنوبی و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات و آیین آمدن قیمت حمل کالا در این مسیرها خواهد شد، این پروژه ابعاد منطقه ای و ملی فراوانی خواهد داشت و انتظار می رود، مجمع نمایندگان خوزستان، وزارت راه، آقای خلیلیان استاندار خوزستان، آقای خانچی معاونت عمرانی استانداری ، آقای باوی مدیر کل جدید امور روستایی و آقایان ورناصری و گیلانی نمایندگان مسجدسلیمان و شوشتر بیش از این نسبت به اجرای قطعات کامل این پروژه شامل اجرای پروژه میانبر اهواز - مسجدسلیمان - احداث جاده سه راه دانشگاه - سد گدار، احداث تونل تاراز، و احداث جاده  - لبد - لیروک تعلل نکنند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  مخاطب گرامی از انتشار نظرات تکراری و یا به زبانی غیر از فارسی و یا حاوی توهین معذوریم
  کد امنیتی:
 
 آخرین اخبار
  خطرناک‌ترین استان‌های ایران در میزان «فرونشست»
  اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  کشف شگفت‌انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  صنایع غذایی رتبه دوم گردش مالی کشور را دارد
  افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شد
  کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  تداوم بارش باران در خوزستان
  درگیری منجر به قتل یک دانش آموز در شوش
  قطع شدن دسترسی به سه نقطه سردشت دزفول
  ورود آب به برخی منازل در اندیمشک و دزفول
  توزیع ٢۵ تن مصالح ساختمانی بین گروه‌های جهادی اهواز
  ورود وزیر آموزش و پرورش به خوزستان
  آرمان ما گسترش اندیشه های ایرانی اسلامی است
  با دعای خیر مردم به خوشرنگ ترین مدال المپیک فکر می کنم
  ایران سراسر باران؛ ۱۳ اردیبهشت نحس نبود
  پیش‌بینی رگبار شدید باران در برخی نقاط 21 استان
  افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  فرصت توسعه صادرات ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی
  سی. ان. جی؛ تجربه موفقی که فراموش شد
  فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  برگزاری دوازدهمین کارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  ایران و امارات ۲ سند همکاری اقتصادی امضا کردند
  تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور
  طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  یکی از مهمترین فعالیت ها بسیج سازندگی محرومیت زدایی است
  تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ دزپارت
  شناسایی دو شهید خوزستانی پس از ۴۰ سال
  ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  ضرورت توجه به حقوق و مسائل مادی معلمان
  برگزاری چهارمین اردو جهادی دامپزشکی در شهرستان بافق
  نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان کلید خورد
  ادامه آخرین اخبار
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
خوزنا شروع فعالیت: 1388
khoozna@gmail.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار